Çarşamba, Mayıs 28, 2008

Ev Simiti , Fritöz

ev simidi;
mercimekli bükme;


damla çikolatalı alman topkeki;
Bugün oğlumla kahvaltımızı dışarıda yaptık.Sonrasın da çarşıda biraz gezdik.Biraz diyorumama eve yaklaştığımızda Mehmet hikmet;’’anne ayaklarım çok ağrıyor’’ diyordu.

Neredeyse bütün beyaz eşya satan dükkanlara girip aradığım özelliklerde fritöz var mı diye bütün rafları tek tek inceledim.Artık satıcılara güvenim hiç yok hatta kızgınım bile.Ancak insanı çileden çıkaracak şekilde dükkanda peşinizden gezmeyi becerebiliyorlar.Sattıkları ürün hakkında en ufak bilgileri bile yok.Yanlış bilgilendirme yüzünden ihtiyacımla hiç alakasız bir ürün aldığım en son yer; ESSE.Yani anlayacağınız firmanın kalitesi ve güvenirliliği bile yetmiyor.


Halbuki bundan yaklaşık 1 sene evvel Kitchen Aid’imi almıştım bu mağazadan ve çokta memnunum. ‘’tarif defterindeki’’ arkadaşlarımın tecrübelerini paylaşması sonucunda aldım yoksa satış elemanlarına sorsanız uyduruk bir blendırı size mutfak robotu diye satmaya kalkarlar. Şikayet mailimi ilettim ama sonuç çıkar mı? bilemem.
Kabuk tutmaya başlamış yaramı fazla deşmeden esas konuya gelelim.Fritöz almak istiyorum ama arzu ettiğim özelliklerde bulamıyorum.Çok mu şey istiyorum ,anlamadım.Aradığım özellikler şöyle ki;


1. en az 1 lt yağ kapasiteli olacak
2. kızartma işleminden sonra yağı kendi süzecek(Tefal’in var ama yağ haznesi küçücük)
3. fritözün dışına kızartma dumanı çıkmayacak.buhar yapmıyacak.
4. Parçaları makine de yıkanabilecek.
5. Kızartma kokusunu eve yaymayacak:bir zahmet kendi içinde tutsun.



Bana kullandığınız ve memnun kaldığınız firtöz markalarından tavsiyede bulunursanız çok sevinirim.

Bu menü çok eski ama içindeki lezzetler harika.Simit tarifi, mantar gibi üreyen simit evlerdeki simitle aynı ama tabii ki ev yapımı olduğu için iç malzemesi daha zengin.Tarif,mutfağından enfes lezzetler çıkaran Hatice ablama ait..ellerine sağlık ablacım..resimler aynı dışarda yediğimiz simitler gibi olduğunu kanıtlıyor değil mi?


MALZEMELER;


· 1 çay bardağı sıvıyağ
· 2 su bardağı ılık su
· 1 yemek k. şeker
· 1 yemek k. Tuz
· 1 tane yaş maya
· Un.(2 bardaktan sonra kontrollü dökün.)


YAPILIŞI;


Bütün malzemeyi yoğur ve mayalandır.Eline ceviz büyüklüğünde parçalar al ve hamuru tezgahta dikdörtgen şeklinde aç arzu ettiğin içi koy, uclarını da altına doğru kapat.

Dış yüzeyi için;


· 1 yemek k. pekmez.
· 1yemek k. sıvıyağ.
· 1 su bardağı su



Sıvıları bir kapta karıştır.
Hazırladığımız hamurları arkalı önlü pekmezli karışıma sonra da susama batır.

Biz rejimde olduğumuz için 1 taneyle yetindik ama çocuklarımız bayram yaptılar..

15 yorum:

  1. önce simit üzerinede topkek alıyım ben:)..çok nefis görünüyorlar cnm.ellerine sağlık..
    fritöz konusunda bilgim yok malesef..umarım imdadına yetişen bir firtözle karşılaşırsın cnm..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. salihacığım dönmene çok sevindim inan ki.
    valla bizim evde kızartma pek yapılmadığı için fritözüm yok, öneri de bulunamayacağım.
    ama bu lezzetler harika görünüyor. benim yaptığım topkekler böyle durmuyor, yayılıyor. simitte topkek de harika görünüyor. ellerine sağlık.
    görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  3. Salihacığım satıcılar konusunda haklısın, şu kısa zaman içerisinde bende aynı şeyleri yaşadım, birşey soruyorum sadece kem küm başka birşey yok,fritöz konusunda sana yardımcı olmak isterdim ama hiç bilgim yok, benimde öyle raf bekleyen fritözüm var çünkü bende senin aradığın özelliklerde fritöz istiyorum, benim ki hiç öyle değil daha hiç kullanmadım... canım simit harikaaaaa olmuş tek kelime ile süper, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Canım bende öyle bir fritöz bilmiyorum.Ama bulunca yayınlarsan sevinirim.Bu sırada simidi mutlaka deneyeceğim.Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. MERHABALAR... ZİYARET VE GÜZEL YORUM İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. TARİFLERİN ÇOK GÜZEL. HEPSİ İÇİN ELLERİNE SAĞLIK. YANLIŞ ANLAMADIYSAM, "TARİF DEFTERİ" ÜYESİSİN. BEN DE İKİ YIL ÖNCE ÜYE OLMUŞTUM. ÜÇ TANE BLOĞUM OLDUKTAN SONRA UĞRAYAMAZ OLDUM. TEKRAR BEKLERİM. TEKİRDAĞ'DAN SEVGİLER....

    YanıtlaSil
  6. Salihacığım hepsi de birbirinden güzel görünüyor, ellerine sağlık. hele simitler bir harika, poğaça gibi, hatta su yerine birazını da süt eklesek çocuklar için daha besleyici olur, ne dersin?
    dışındaki susamlarda ne güzel kızarmış, bildiğimiz beyaz susamlardan mı kullandın ve kaç derecede pişiriyorsun? susama batırma işleminden sonra dinlendiriyormusun?

    fritöz konusunda aradığını bulabilirsin inşallah, ben evlenirken tefal marka almıştım, yağ haznesi falan çıkıyor, makinede yıkanıyor, o zamanlar epey kullanmıştım ama uzun zamandır dolabın üst rafında, ben de tencerede kızartma yapıyorum. kapağındaki filtreyi değiştirdik bir kere bir daha tıkandı, kaldırdım. kullandığım zamanlarda balık bile kızartıyordum içinde. bazı fritözler varmış yağı süzmek için kağıt filtreleri olan, ama benimkinde yoktu. patatese ayrı yağ, patlıcana ayrı zor geldi fritözde.
    bir de canım taze hindistan cevizini sormuşsun, gecikme için özür, büyük marketlerde(carrefourda var, ben migrostan almıştım) hatta küçük marketlerde bile bulunuyor artık. hatta geçen gün annem BİM den almış, 1,50 ytl civarında.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. özlem buyur canım ıstedıgın kadar al:)

    semacım cok tesekurler cok nazıksın ya:))napıcam ben bu frıtözü:)

    ugur böcüküm,demekki sırf bana olmuyor aynı fıkırdeyız..fırmalar daha bılınclı eleman almalı yada egıtım vermeli..

    antepaşı tesekkurler canım...

    lezzet gemisi,kesınlıkle tarıfdefterınden tanısıyoruzdur benım ordakı rumuzum canımcım dır..2005 yılından berı takıpteyım ara ara takıplerım azalıyor ama kopamıyorum:))tesekkurler canım...

    hatıcecım canım benım hosgeldın..evet bencede besleyıcı olur bunu uygulayacağım:))
    susam normal bıldıgımız beyaz susam canım..susamlı karısıma koyunca bekletmıyoruz hemen 180 derecedekı ısınmıs fırına verıyoruz..

    canım ne demek estagfırullah..carrefoura ara ara ugruyoruz muhakkak bakacagım..bim daha yakın..zaten bıme bı haller oldu tropıkal meyvalardan getırıyorlar..ben 2 seferdır ananas alıyorum bımden..emınım h.cevızıde vardır..tesekkurler alınca kekını yapacagım muhakkak:))

    YanıtlaSil
  8. Simit de bükme de nefis görünüyor ellerinize sağlık. maalesef satıcılara güvenmek zorlaştı. gerçekten de çok alakasız ürünleri satıyorlar. sinir oluyorum bu duruma. sevgiler

    YanıtlaSil
  9. canım benim yine dökturmussun beceriklim ellerine sağlık. öptum hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  10. Amanda aman neler yapmisin ,bir sürü tarif hepside bir birinden lezzetli.Ellerine saglik canikom. Fritözünde hayirli olsun canim güle güle kullan.Su magzalardaki elemanlarin insani takip etmesi ne kadar rahatsizlik verici.Hep merak etmisimdir müsterileri daha menmun etmek icinmi yoksa birsey felan calmasinlar diyemi. Bazen sirf öyle diye hemen cikiyorum,sinir olup.Sevgilerimi biraktim canikom;)

    YanıtlaSil
  11. salihcımm canım simit zaten muhteşemde ben o börekciklere bayıldım harika olmuşlar ellerine sağlık
    bu arada alışveriş yaparken peşimde dolaşanşlardan nefret ettiğim için bazı yerlere artık girmiyorum. aradığım şeylerin orada olduğunu biliyorum ama hizmetten nefret ettiğim için ayağımı kestim çok sinir bişi.
    inşlh istediğin fritözü bulursun ben kullanmadığım için bi tavsiyede bulunamayacağım..forumada nefiss katkıların için teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. melisa canım cok tesekkurler..aslında musterı kaybedıyorlr haberlerı yok degılmı..

    banu sagol canım...tesekkurler..

    yaren canım ne özlemısım senı..sagol...

    sevda mavısı cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  13. Firitoz olayı beni biraz gerek niye çünkü senin dediğin özelliklerin hepsini barındıran bir fritöz ya yok yada ben bilmiyorum en takıldığım konuda temizliği o yüzden kullanmamayı tercih ediyorum :))
    Sinidi yapanın ellerine sağlık canım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. salihacımm iyi pazarlarr
    ay şu simitlerin öldü bitirdi benii
    baktım susam kalmamış yoksa bozmuştum niyeti yapınca haber ederim sana
    bu arada donutlar yayında

    YanıtlaSil
  15. Salihacım inş. istediğin fritözü bulursun,simit nefis görünüyor
    Hatice ablanın ellerine sağlık
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)