Cuma, Eylül 28, 2007

MÜTEVAZİ İFTAR SOFRAMIZ...




Ramazan'ın başından beri birçok iftar davetine katıldık,birçok iftar sofrası kurduk.Çok bereketli,huzurlu ve bol sohbetli geçti diyebilirim.Enfes tariflerde öğrenmedim değil yani...çeşit çeşit aperatifler,ana yemekler...tarif defterime, damak zevkime hitap eden pekçok tarif eklendi.Sırasıyla yayınlayacağım.


Çarşaf çarşaf sofraların resimlerini yayınlamaktansa,önceden tadmadığım ve değişik lezzetleri resimlemeye karar verdim.Bu sofrayı çekmemin sebebiyse mütevazi bir sofra olması....


Bundan 8 sene evvel hayatım hiç ummadığım şekilde değişti.Allah c.c kimseye kaldıramıyacağı yükü vermesin;İnsanın hayatı altüst olduğunda,hiç düzelmiyeceğini hatta birdaha hiç gülemiyeceğini zannediyor ama şu ''unutma'' nimeti yokmu? ne müthiş şey....kısacası ne gelirse gelsin insanoğlu unutuyor.Bizim bu iftarımızda biraz buruk ama çok güzel geçti.


Canım anneciğim müsaade etsem,rahatsızlıklarına rağmen 5-6 çeşit yapacaktı ama hemen müdahele ettim ve 3 çeşite indirmeyi başardım.Zaten insan hemen tıkanıyor,yıyemiyor fazla.Tabii aperatifleri ve elde açma böreğini (ki çok özlemiştim,hastalığından dolayı yap demeye kıyamıyordum ama anne işte sevdiğimi bildiği için yapmış) saymıyorum.

Babacığım sofrada olmadığı için soframız buruktu ama annemim lezzetleriyle çok güzel süslenmişti.Ben sadece bazı tariflere yer vereceğim,çünkü diğerlerinin çoğunuz tarafından bilindiğini zannediyorum..


Kardeşimin elinden çıkan enfes mısır çorbası ve annemin kırmızıbiber kavurması iftarımızın gözdesiydi bu yüzden muhakkak denemenizi tavsiye ediyorum.Arşivimin düzgün olması açısından tarifleri sırasıyla yayınlayacağım.Buyrun lezzetler aşağıda;


Mısır çorbası;




Tavada hellim peyniri;



Annemin açma ıspanaklı böreği;




Dolma fıstıklı,kuş üzümlü pilav;




Tavada sotelenmiş dolmalık kırmızı biber;


14 yorum:

  1. Çok güzel bir sofra, yiyenlere afiyet olsun.
    Hellim peynirini de son günler de sık okumaya başladım. Güzel bir tadı olsa gerek.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. amanda aman insanı içine çeken sıcak bi sofra valla samimi ve içten afiyet olsun canım sarı oğlanımda almış tüfeğini eline masaya yanaştırmıyo kimseyi ama ben bir parça börek kaptım hehehee

    YanıtlaSil
  3. Cok sahane bir sorfra olmus ,bence hicte mütavazi degil,sen mütevazilik yapiyorsun:)
    O sofrada olmak isterdim.Ellerine saglik.Tüm tarifler cok güzel.

    YanıtlaSil
  4. Salihacım, anneciğinin ellerine sağlık, yiyenlere afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Saliha,
    Ben de mütevazi sofraları seviyorum. Zenginlik gösterisine dönüştüğünde Ramazan'ın ruhundan sapılmış gibi geliyor sanki. Tabii bu benim görüşüm. Herkesin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. lavantın tesekkurler canım,hellim kızarınca nefıs olan bir peynir,
    aylın afıyet olsun canım,
    yaren tesekkurler canım,
    nazım sagol canım ya,
    tıjen,senınle aynı fıkırdeyım bende..

    YanıtlaSil
  7. Anneciğinin ellerine sağlık,mutevazı ama sıcacık bir sofra her zaman tercih sebebidir..Selamlar ....

    YanıtlaSil
  8. Saliha'cığım,
    Mütevazi ve bir o kadar sıcak bir sofra canım,tıpkı bizim soframız gibi..))Hafta içi bizim evimizde de annecik babacık kendi kendilerine açıyorlar iftarlarını.Ben ne yazıkki bulaşıklara yetişiyorum..))Hafta sonları ise sorma..))

    Her zaman sıcak ve bereketli sofraların olsun güzel ruhlu Saliha'cığım.

    Kocaman öpüyorum seni..

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  9. selam adaş....

    biz insanoğluyuz ve her acı bir gün unutuluyor demiycem ama külleniyor....yaşamaya devam ediyoruz....

    sofra harika görünüyor...tabaklara bittim....çok şekerler....
    ve sofradaki herşey çok güzell...

    yapanların ellerine sağlık...seni çokcana öpüyorum canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
  10. saliha cığım üzüntünü okuyunca börek tarifini etkinlik son bölüm tariflere ekledim..slmlar..

    YanıtlaSil
  11. merhabalar
    hepsi birbirinden güzel görünüyor. tariflerini bekliyorum.
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. aman da ne güzel bir sofra bu böyle ellerine sağlık herşey harika
    hele hellim kızatması kıbrıs yıllarını hatırlattı hımmmm

    YanıtlaSil
  13. sofranin mutevaziliyi cesidin azligindan degil bence cunku yeterinece cok cesit var. mutevazilik sizin guzel ailenizden geliyor. Ayettede dedigi gibi "yaradanin plani incedir". sizin icinde kurgusu demekki bu sekilde ama ne kadar guzelki hep berabersiniz.. Allah muhabbettenizi artirsin.. sofradaki hersey harika ellerinize saglik!

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)