Salı, Kasım 11, 2014

Ayçekirdekli Poğaça


Merhabalar sessiz yorumsuz ama istatistiklere göre sürekli tıklayan okuyucularım :)) nasılsınız? Bu kadar tarif veriyorum ve verilerden anladığım kadarıyla tıklanma sayımız çok yüksek fakat hiç mi merak ettiğiniz sonuçtan memnun kaldığınız veya ya bu tarifler tutmuyor bi yorum yazayım da söyleyeyim dediğiniz hiç olmuyor mu? Ben bile tarif aldığım sitelere yazıyorum.. çok merak ediyorum sessiz kalmanızdaki neden nedir :) Berbaer konuşalım tartışalım paylaşalım..????
Neyse tarife geçelim;
Sofra dergisinde görüp denediğim bir tarif ilk defa malzemeye sadık kalmayıp eklemeler yaptım kendimce çünkü hamuru hazırlamaya başlayınca bana biraz tuhaf geldi ölçüler.Mesela un 3.5 bardak diyordu fakat benim hamurum neredeyse 6 bardak aldı :) yaşmaya yerine toz maya ekleyip tereyağ sıvıyağ ve şeker miktarında ufak oynamalar yaptım.Siz dilerseniz istediğiniz hamur tarifinizle yapabilirsiniz.Ben farklı tarifler denemeyi seviyorum :)
 
Benim kıpırcanlar çıtır lezzetleri çok severler ve bu poğaçaya bayıldılar içinde ve  üzerinde olan çıtırlık hoşlarına gitti.
 
Ayıklanmış ay çekirdeğini nasıl buluruz demeden önce size artık her yerde olan Bim ve A101 marketlerinde satıldığını söyleyebilirim yani artık kolayca ulaşabilirsiniz.
 
Sonuç; denenesi bir tarif ve lezzet...


Hamuru için:
  • 1 Su Bardağı Ilık Su
  • 1 Paket Instant Maya
  • 4-5 Su Bardağı Un -yavaş yavaş ekleyin-
  • 1 Çay Bardağı Süt
  • 1 Adet Yumurta
  • 50 gr. Oda Sıcaklığında Tereyağı
  • Yarım -normal boy-Çay Bardağı Sıvıyağ
  • 3 Yemek Kaşığı Yoğurt
  • 1 Tatlı Kaşığı Tozşeker
  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz
İç harcı için:
  • 3 Yemek Kaşığı Ayıklanmış Ayçekirdeği
  • 200 gram Beyaz Peynir
  • 8-10 dal kıyılmış maydanoz
Üzerine İçin:
  • 2 Yemek Kaşığı Ayıklanmış Ayçekirdeği
  • 1 Adet Yumurta Sarısı
  • 1’er Yemek Kaşığı Çörekotu ve Susam

Yapılışı;
  1. Unu yoğurma kabına alın ve ortasını havuz şeklinde açın.Maya, tozşeker ve tuz koyup karıştırın.
  2. Sonra sıvı malzemeler olan;süt, yumurta, tereyağı, sıvıyağ, yoğurdu ekleyip tüm malzemeyi iyice yoğurun.
  3. Üzerini nemli bir bezle örtün ve 40 dakika dinlendirin.
  4. İçi için ayçekirdeği, rendelenmiş beyaz peynir,ince kıyılmış maydanozu bir kabın içinde karıştırın.
  5. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar alıp avucunuzda açın ve bir kenarına hazırladığınız harçtan 1 tatlı kaşığı koyun ve diğer ucu üzerine kapatıp, yarım ay şekli verin. Hamur ve iç harç bitene kadar işleme devam edin.
  6. Yağlanmış fırın tepsisine yerleştirin ve üzerine yumurta sarısı sürün.
  7. Ayçekirdeği, çörekotu ve susam serpin.
  8. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 30-35 dakika pişirin.

1 yorum:

  1. beni affet arkadaşım sınav dönemindeyim :( ellerine sağlık bende ayçekirdeği aldım fakat denemek kısmet olmadı derslerden başımı kaldırabildiğim zaman deneyeceğim inşallah:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)