Cuma, Ocak 04, 2008

DAMLA SAKIZLI KAZANDİBİ


Herkesin Cuma günü mübarek olsun.Dışarıda harika bir kar yağışı var.Çok özlemişiz çooook…oğlum hasta olmasa çıkıp kar oynardık ama maalesef hasta:( belki merkezi yerlerde tutmamıştır ama burası açık alan ve pek işlek bir yer olmadığından kar tuttu..Bahçemizdeki ağaçların üstü bembeyaz..köpek klubesi’nin üstüde tamamen örtüldü.Kısacası keyfim yerinde bugün.hatta şuan hangi kurabiyeyi yapsam diye düşünmüyor değilim yani:)

Hafta sonunu eğer evde geçirecekseniz size çok tatlı bir önerim olacak..Eşim Kazandibi’ni çok sever,arada bir yaparım.Bu sefer Oktay ustanın kitabında gördüğüm bu tarifi deneyeyim dedim. Damla sakızının aromasını sevenler buna bayılacaklardır.Ben tane damla sakızı yerine,çeşmeden aldığım damlasakızı macunundan 1 tatlı kaşığı ekleyip sütte erittim.
Ama aşağıdaki ölçülerle sade kazandibi yapabilirsiniz.Tek yapacağınız işlem damlasakızını eklememek.

Ben çok yoğun olmayan damla sakızlı tatları severim.Damla sakızı çok yoğun olduğunda nedense midem bulanıyor,altüst oluyorum.Yazın Çeşme’nin meşhur damla sakızlı dondurmasından yerken hem çok hoşuma gitmiş hem de yedikten sonra aromanın yoğunluğundan dolayı içim fena olmuştu.Ben böyleyim,tarçın,kakule,karanfil,vs aromaları her neye konacaksa hafif olmalı..sizce?siz hangi aromaları seversiniz veya sevmezsiniz?



DAMLA SAKIZLI KAZANDİBİ

MALZEMELER;

· 1 kilo süt=5 su bardağı
· 1,5 su bardağı toz şeker
· 3 parça damla sakız = 1 tatlı kaşığı damla sakızı macunu
· 3 yemek kaşığı pirinç unu
· 2 yemek kaşığı nişasta
· Üzeri için tarçın



YAPILIŞI;

· Tencereye soğuk sütü,şekeri,pirinç ununu,nişastayı koyuyoruz.Bu aşamada damlasakızı macununu da ekliyorum.
· Tane olarak ise damla sakızınız biraz şekerle havanda dövün ve tencereye ekleyin.
· Çırpma teliyle karıştırıyoruz,ocağa koyuyoruz tencereyi ve sürekli pişene kadar karıştırıyoruz.kaynatıyoruz,kaynayınca kıvamını kontrol edip,kısık ateşte biraz daha kaynatıyoruz.
· Alüminyum bir tepsiye biraz pudra şekeri serpip,üzerine de muhallebiden döküyoruz ve bir köşeden başlayarak spatula ile yayıyoruz.
· Dibini kazımadan muhallebiyi sürekli karıştırarak yakıyoruz.
· Bütün tepsiyi yaktıktan sonra üzerine tenceredeki muhallebiyi döküyoruz.
· Sonra ıslattığımız mutfak bezimizin üzerine tepsiyi koyup,soğutuyoruz.Bu yöntem tatlıyı servis ederken kolay çıkarmamızı sağlayacak.
· Soğuduğunda tepsiyi dolaba kaldırıyoruz.
· Sonra dilim dilim kesip spatula yardımıyla ters çevirip koyuyoruz tabağımıza.üzerinde tarçin serpip servis yapıyoruz.
· Afiyet olsun..

43 yorum:

  1. Sütlü tatlılar her zaman favorimdir. Oktay usta tarifleri de öyle. Senin gibi yaptığı herşeyi güzel yapan birinin elinden çıktığına göre tadı da nefistir eminim. Görüntüsü beni mest etti. Allah' tan öğle yemeğinde kazandibi vardı:) Ama evde yapılanı başka olur tabii. Ben de Çeşme'den aldığım sakız reçelini böyle kullana kullana bitirdim. Ellerine sağlık:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. MMMMMMM harika görünüyor kazandibine bayılırım. Resim de o kadar canlı çıkmış ki elimi uzatsam alacağım sanki. Ellerinize sağlık. Banada beklerim.

    Özlem'den Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. MMMMMMM harika görünüyor kazandibine bayılırım. Resim de o kadar canlı çıkmış ki elimi uzatsam alacağım sanki. Ellerinize sağlık. Banada beklerim.

    Özlem'den Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. merhabalar;
    öncelikle geçmiş olsun.Oğlunuza acil şifalar diliyorum.
    ikinci olarak tatlınız şahane ötesi görünüyo, ellerinize sağlık.zaten sütlü tüm tatlıları çok severim ben, bun ada bayıldım.
    bana da uğrarsanız çok sevinirim.
    sebilay

    YanıtlaSil
  5. tatlıcıyım zaten....tamda üstüne geldi....

    ellerine sağlık canım.....

    YanıtlaSil
  6. Salihacım;
    Ekmek yazına yorum yazmayı unutmıyım diye ekranımda aşağı çektim bekletiyodum, ancak bu saatte fırsat buldum yazmak için ama baktımki sen yazı eklemişsin:)) bende bu yazıya yazıyım bari dedim. Ekmek yazısında bütün söylediklerine aynen katılıyorum, iyiki internette böyle bir dunya varmış ve iyiki bende böyle bir aileye dahil olmuşum, çok memnunum hayatımdan, arada fitnelik ve çekememezlik illaki olacak onlarda hayatın gerçeği ve tuzu biberi, öyle değilmi? Sen sakın hevesini kaybetme ve bizi güzel dostluğundan ve tariflerinden mahrum etme olurmu?
    Tatlı da cok güzel görünüyor bu arada, damla sakızını sevmiyorum ben ama sade hali sanırım çok güzel olur denemek lazım. Aromalardan en çok neyi severim?? Hmm, bir düşüneyim, evet buldum.. Tarçın !! Herşeye yakışıyor, mübarek.

    YanıtlaSil
  7. nefis olmuş bu yaa canım çook çekti:(

    YanıtlaSil
  8. Sütlü tatlıların ayrılmaz parçası sakız ve tarçın. Oldum olası sütlü tatlılara bayılırım. Hatta Emre'ye hamile iken ofiste dondurmalı kazandibi yemekten aile bütçesini göçertecektim :) Özsütün en favori müşterisiyidim o yıllar :)

    YanıtlaSil
  9. Saliha'cım, blogunun yen, yüzü çok güzel olmuş aynı kazandibin gibi. Ben de sakızlı tatlıları çok severim ama fazla yoğun olmayacak.Sana katılıyorum. Yeni yılını kutluyor, sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  10. ne diyim çok iyi olmuş hemde çok:)
    kazandibini çok severim hele o yanık kısmı yokmu üf üf yerim onları yer:)
    evde dr oetkerin hazır olanlarından yapmıştım güzel olmuştu ama dışarda yediklerimiz gibi olmadı.
    seninkiler daha güzel duruyorlar denenmeli bu kesinlikle,ellerine sağlık.
    bu arada oğlunada çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Saliha,

    Kazandibi enfes, ben zaten sütlü tatlılara bayılırım. Bu arda ortak bir şey var: Ben de sütlü tatlılara Çeşme'den aldığım macundan kullanıyorum, böylece koku ve tad kıvamında oluyor, haklısın.
    Kek için muzu kullandım, çünkü katı yapacak nişastayı az tuttum, hem de muz sulanmıyor ya, onun için tercih ettim ve böylece gerçekten hafif oldu. Yağı az kullandım, yetti, çünkü beyaz çikolata zaten çok yağlı. Umarım deneyince de beğenirsin.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  12. Saliha'cım, esnips e üye olup, istediğin parçayı bulunca html kodunun oralarda, customize var, ordan ayarlıyorsun. İster salla, ister mumla salla, ister müzik sayfa açıldığında başlasın ya da başlamasın, seçebiliyorsun burdan. Eğer yine olmazsa, bos bir zamanda msn den beraber yapabiliriz arkadaşım. Sevgiler..Yazın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar;
    Sütlü tatlılara bende çocuklarımda bayılırız. Çok sıkta yaparım zaten ama damla sakızlısını (hazırı hariç) hiç denemedim. Helede tarçının o eşsiz kokusuna dayanamam. Sütlaç veye muhallebi ne yiyorsam, tarçın kavanazunu yanıma alırım. Ellerine sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. salihacım eline sağlık damla sakızlı kazandibi yemedim ben hiç ama eminim süperdir denesemmi acaba dicem ama bende herşeyi deneye deneye duba oldum gene:(

    YanıtlaSil
  15. Selam, damla sakızlı kazandibi harika bir seçim, ellerinize sağlık.Ama dediğiniz gibi aroma artınca benimde midem hiç kaldırmıyor, herkesin bayılarak yediği çeşme dondurması benim midemi bozmuştu...Tekrar ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  16. ellerine saglik canim
    tatlida ekmekte muthis lezzetli gorunuyor
    iyi bir hafta sonu dilerim

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  17. selin oğluna çok geçmiş olsun canım havalardan çocuklar hep hasta benim oğlumda öyle kazandibi çok nefis görünüyor ellerine sağlık hoşçakal

    YanıtlaSil
  18. cok severim ellerine saglik canim harika olmustur kesin :)

    YanıtlaSil
  19. Cok nefis görünüyor,bu soguk havalarda sicak sicak da yenir.Ben damla sakizsiz yapmayi tercih ederim.Tarcinli oldumu diyecek yok.Ellerine saglik canim.IYi bir hafta sonu gecirmeni diliyorum.

    YanıtlaSil
  20. canım ellerine salık..öncelikle geçmiş olsun..inş.önemli bir şeyi yoktur oğlunuzun..biz daha yeni atlattıkta hastalıkları da...çok dikkat etmek gerekiyo..

    öpüyorum..iyi haftasonları diliyorum...

    YanıtlaSil
  21. kazan dibi harika olmus canim ellerine saglik nede cok severim ah simdi olsada yesem.
    sevgilerimi biraktim.

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Oğluşuna da Allah şifalar versin, bir daha kar yağdığında çıkıp dışarıda oynarsınız inş.

    YanıtlaSil
  23. Merhaba,
    Etkinlik logosunu ekledikten sonra ziyaret edeyim dedim, pek de sevdiğim bir tatlıyla karşılaştım:))
    Ellerinize sağlık,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Saliha ,
    Kazandibi süper görünüyor.Ben damla sakızının aromasına bayılırım, Biraz fazla koyup damla sakızını hemen tarifini deneyeceğim.
    Ellerine sağlık,
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  25. Merhaba
    Oğlunuza çok geçmiş olsun, en kısa zamanda iyileşir inş.
    Kazandibi çok nefis görünüyor ellerinize sağlık,damla sakızı aromasını ben de hafif olunca seviyorum,ama tarçın ve karanfil, aşırı olmamak şartı ile bol olabilir. Sevgiler......

    YanıtlaSil
  26. Saliha'cığım nefis görünüyor,ellerine sağlık...
    yeni logo da bir harika, etkinlikte kolaylıklar diliyorum...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Selam Salihacim :) sutlu tatlilar ailecek bizim favorimizdir . bayiliriz :) ben de sakizi hafif severim, esim ise tarcindan hic hoslanmaz, bu yuzden ben kendi tabagima sepeliyorum tarcinimi . Bir yerde tarcinli geldigi zaman sutlu tatli, zavalli esim, tatlidan da vazgecemeyince, peceteyle uerindeki tarcini siliyor, hic ayip olur felan demeden hem de :P

    ellerine saglik , supe rgorunuyor tatlin, ben simdiye kadar hep hazir paketten yapmistim kazandibini , tarif cok kolay gorundu, muhakkak deniyciiim :) sevgilerimle :) oglusununa da kocaman bi gecmis olsun .... Allah sifalar versin :)

    YanıtlaSil
  28. salihammmm ellerine sağlık senün gibü tatlu olmuş tatlın:))))bu hafta gelecektün gelemedinnn kar engel oldu neyse bidahaki sefere yeavrım...öpüyorum seni ve tatlı oğluşunu....sevgilerimle

    YanıtlaSil
  29. Salihacım , ellerine kollarına sağlık..Bende çok severim kazandibini..Damla sakızlı halinide denemek şart oldu

    Kocaman öpücüklerrrrrr

    YanıtlaSil
  30. Çok nefis görünüyor Saliha'cığım..Süt tatlıları ile pek aram olmasada bana çok çekici geldiği aşikar..Yine o güzel sunumunla bizleri mest ettin canım..Ağız tadınız hep böyle tatlı kalsın..

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  31. Merhaba,

    Ellerin sağlık,nefis görünüyor tatlı.En sevdiğim sütlü tatlılardan bir tanesi kazandibi.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  32. merhaba Saliha hanım,sitenize nerelerden geldim bilmiyorum ama yazdıklarınız ve tarifleriniz bana o kadar sıcak ve içten geldi ki ayrılamadım. ben de sitemde kendimce birşeylere değiniyorum, hoşuma giden tarifleri de paylaşıyorum.
    ayrıca, geçmiş olsun, Allah acil şifalar versin, benim de 21 aylık bir oğlum var, yüce Rabbim hepimizin evladını her türlü kazadan, beladan ve hastayıktan korusun.

    YanıtlaSil
  33. Canım benim,

    ne de güzel olmuş kazandibi. ben en çok alttaki fotoyu sevdim, arkadan kurşun kalem çıkmış :))

    O kazandibini yiyen biraz ders çalışmış galiba..

    Ellerinize sağlık. AFiyetler olsun şekerim.

    sıcacık sevgiler.
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  34. Oy, oy ben nasil edem nere gidem bu güzelliklerden? Kazadibi de tam benlik olmus, lezzet fiskiriyor, ellerine saglik hayatim.

    Herzaman ki gibi yine performansin yerinde.

    Selamlar canim ve öptüm..

    YanıtlaSil
  35. Kazandibi cok sevdigim sütlü tatlilardan bir tanesi.Harika olmus canim ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  36. senem canım cok tesekkurler...
    nino adresım acılmıyo:(
    kevser canım,tesekkurler...benı sevdıgınden sana oyle gelıyor guzelım:)
    zerrın,sorma ya nınoyla ben napcaz bılmem:(
    abıhayat,tesekkurederım,
    gul,nekadar nazıksın canım:)
    gonul,sorma canım ya:(
    burcın,dene bak harıka yaa:)))
    tatlı hatıralar,bende aynen senın gıbıyım canım:(hemen fena oluyorum,

    YanıtlaSil
  37. Saliha hanım size yorum bıraktıktan sonra tekrar sitenize girip benim yorumumla ilgili yorum yaptınız mı acaba diye bakmıştım, ama yapmadığınızı görünce de çok üzülmüştüm.oysaki benim siteme ziyarete gelip 2yorum bırakmışsınız ben farketmemişim, o kadar çok mutlu oldumki.size gerçekçi gelirmi bilmiyorum ama sizi kendime çok yakın buldum,siz de bana çok ortak yönümüz var demişsiniz böyle düşünmenize çok sevindim.tekrar görüşmek dileğiyle

    YanıtlaSil
  38. Sevgili Zerrin'in yorumunu okuduktan sonra bir daha baktım fotoğrafa. Çok tatlı olmuş gerçekten.

    YanıtlaSil
  39. betulcum,oyle zamanlar oluyorkı yorumları okuugum halde cevaplayacak takatım ve zamanım olmuyor kısacık bır tesekkurde etmek ıstemıyorum ıcınmden geldıgı gıbı yazmalıyım cunku:)ama muhakkak zıyaretlerımı yaparım...sevgılerımle..

    zeyneptesekkurler canım:)

    YanıtlaSil
  40. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  41. Saliha Hanım tarifiniz çok hoşuma gitti. Bu güzel paylaşımınızdan dolayı teşekkür ederim. Elinize sağlık.

    http://yemeksaati.net/forum

    İzniniz olursa tarifinizi kaynağını belirterek sitemizde yayınlamak istiyorum. Bu konu hakkında, burdan görüşlerinizi bildirirseniz sevinirim. Teşekkürler
    Aleyna-Dilara

    YanıtlaSil
  42. sevgılı aleyna-dılara hanım,begendıgınıze cok sevındım..tesekkurler..tabııkı yayınlayabılırsınız:))sevgılerımle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)