Pazartesi, Şubat 24, 2014

Brokolili Renkli Salata



Bazı sebzeleri çocuklar çok zor yer ,yemeleri için anneler çeşitli yollara başvururlar. Ama benimkiler çok farklı;kimi zaman söylenseler de hemen hemen her sebzeyi severek yerler..Et ve tavuk yemeklerinin yanına ve çorba olarak tükettiğimiz brokoliyi değişik şekilde yaptım ama haşlanmışı kadar rağbet görmedi maalesef :) diyorum ya benim çocuklar farklı...Haşlanmışını bayıla bayıla yiyen çocuklar buna rağbet etmedi..
Davetlerde ikram ettiğim misafirlerim  ve ben dahil çok beğendik..Tarifi Aylinin bloğu Yemek Vaktin'den aldım..Aylincim tarif için çok teşekkürler misafirlerim ve ben çok beğendik,çocuklar yemezse yemesin ben kendıme yine yaparım :))


malzemeler;
**mayonez ve yoğurt miktarı damak tadınıza göre değişiklik gösterir.
  • Yarım kilo Brokoli
  • 3-4 Adet Orta Boy Havuç
  • 1 Çay Bardağı Tel Şehriye
  • 1 Çay Bardağı Pancar Turşusu
  • Yarım Kilo Yoğurt
  • Mayonez
  • Tuz
Yapılışı;

  1. Brokoli ve tel şehriyeyi ayrı kaplarda haşlayın.
  2. Havucu rendeleyin ve 2 kaşık yağla kavurun kenara alıp soğutun.
  3. pancar turşusunu rendeleyip haşlayıp süzdüğünüz tel şehriye ile karıştırın.
  4. Yoğurtla mayonezi bir kapta karıştırın ve karışımın 3 te 1 ini haşlayıp çatalla ezdiğiniz brokoliyle karıştırın.
  5. Kalan karışımın yarısını sotelediğiniz havuçlarla karıştırın.
  6. Kalan harcı pancarlı tel şehriyeyle karıştırın.
  7. Büyük bir kaseye dışarı taşacak şekilde streç film yayın ve sırasıyla havuç, brokoli ve pancarlı tel şehriyeyi karışımı yayın.
  8. Buzdolabında en az 2 saat bekletin.
  9. Ilık servis yapın ,Afiyet olsun :))




2 yorum:

  1. Çocuklarınız açısından çok şanslısınız. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. Canım bizdede hiç brokoli yenmez ama bu salatayı ben sık sık yapıyorum azda olsa yoğurt ve sarımsağın sayesinde yiyorlar.Çok lezzetli ve sağlıklı bir salata bence.Harika görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)