Pazartesi, Ocak 13, 2014

Balkabaklı Cezerye


 
 
Havuçlu cezeryeyi tahtından edecek nefasette bir lezzet. Ben genelde balkabağı tatlısından arttırdıklarımdan yapıyorum :) Kıvamını ele alınıp yuvarlanacak kıvamda olması kafi...içine ekleyeceğiniz baharatları damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Ben bol tarçın ekliyorum tarçın tazeyse bolca ekleyin eğer taze olmazsa acılık verebilir o zaman az ekleyebilirsiniz. Balkabağına eklemeye bayıldığım başka bir baharat toz zencefil ama seçim size kalmış..
Yani bizde kabak tatlısı 2. güne kaldıysa hemen cezeryeye dönüştürülüyor :))ben sabah kahvesine gelen komşularıma kahve yanında ikram ediyorum. Çok yakışıyor çok....







Malzemeler;
  • 2 Dilim Balkabağı
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1,5-2 Paket Petibör Bisküvi
  • 1 Tatlı Kaşığı Tarçın
  • Yarım Bardak Çekilmiş Fındık veya Ceviz
  • etrafını bulamak için hindistancevizi
Hazırlanışı;
  1. Balkabağını temizleyip doğrayın ve üzerine şekeri döküp pişirin.
  2. Pişen kabağı çatalla veya eziciyle ezin bisküvi,baharat ve fındıkları ekleyip yoğurun.
  3. Elinize alıp yuvarlayın sonra Hindistan cevizine batırıp her yanını bulayın.
  4. Dilediğiniz şekilde servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hoşgeldiniz:)