Perşembe, Aralık 05, 2013

Tost Ekmeğinde Kıymalı Pırasa









    Yapmaya başladığımda nasıl olacağına dair hiçbir fikrim olmadığı bir tarif daha :) Amaaa buraya yazdığıma göre lezzetini tahmin etmek zor değil :) tarifi eski bir sofra dergisinde gördüm dolabımda pırasa + tost ekmeği damağımda taaa ne zaman yaptığım beşamelin tadı girdim mutfağa...yanına domates peynir ve çay...akşamımız şenlendi yahu :)) ben tarifteki sucuk yerine yine dolabımın kıyısında bekleyen az biraz kıymayı kullanmak istedim ekstra lezzet için kaşar rendesi de ilave ettim :) hem akşam yemeğine hem kahvaltıya uygun nefasette bir tarif kendisi:) hafta sonları az mutfak bol koltuk keyfi için ideal tarif benden söylemesi :))


    TOST EKMEĞİNDE KIYMALI PIRASA;

    Malzemeler;
    1 kg pırasa
    15-20 dilim tost ekmeği
    2 su bardağı süt
    1 kangal sucuk _ben 250 gr. kıyma kullandım_
    Beşamel sos için:

    4 çorba kaşığı tereyağı
    2 çorba kaşığı un
    1 su bardağı ılık süt
    Karabiber, tuz
                  1 Çorba Kasesi Rende Kaşar Peyniri

Yapılışı;
Pırasaları birer kat soyup 10-15 cm uzunluğunda, yeşilleriyle birlikte doğrayın ve az suda sote eder gibi haşlayın. Tuzunu ayarlayın.
Tost ekmeklerini 2 bardak sütte ıslatın. Isıya dayanıklı fırın kabını yağlayıp tost ekmeklerini, kabın kenarlarını da kaplayacak şekilde, ara bırakmadan sıralayın.
Bu arada beşamel sos için, tereyağını küçük bir kapta eritin. Yağ kızınca unu ilave edip hızlı hızlı 1-2 dakika karıştırın. Üzerine ılık sütü katın. Tuzunu ve karabiberini ayarlayıp, karıştırmaya devam ederek pürüzsüz boza kıvamında bir sos elde edin.
Kıymayı 1 kaşık yağda hafifçe kavurun.
Haşlanmış pırasaları, tepsideki ekmeklerin üzerine yerleştirin. Üzerine kavurduğumuz kıymayı düzgünce yayın, son olarak üzerine beşamel sosu yayarak dökün. Kaşar peyniri serpip önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20 dakika pişirin.

1 yorum:

hoşgeldiniz:)