Perşembe, Mart 15, 2012

Domatesli Karnabahar Yemeği

Domatesli Karnabahar Yemeği (1) by saliha.erozan_binbirçeşni

Tat konserve markasının ürün lansmanı için düzenledikleri kitap için hazırladığım tariflerden biri de Adana yöresine ait nefis bol domatesli karnabahar yemeği.Diyet ve düşük kalorili beslenme uygulayanlar içinde uygun bir tarif.Domates mevsimi olmadığından ben konserve rende domates ve domates suyu kullandım.Sizin ev yapımı varsa onları kullanın ben her sene bütün veya rende domates poşetleyip hazırlardım kış için fakat geçen sene hamileliğimden dolayı buzluğa pek bişi koyamadım anca bezelye ve enginar gibi kolay hazırlananlardan koydum.
Çocuklar karnabahar kokusunu pek sevmiyor ama bu yemeği bol domatesinden dolayı çok hevesli yedi benimkiler :))
Dukan diyeti uygulayanlar içinde domatesleri biraz azaltara yapılırsa seyir dönemi için uygun olur gibi geliyor bana.Bu yemeğin bir özelliği bol sarımsaklı yapılması inanın tadından kaç tabak yediğinizi unutursunuz benden söylemesi :))

Malzemeler;

·         1 tane Orta Boy Karnabahar

·         Tat Rende Domates ve Domates Suyu

·         1 Su Bardağı Sıvıyağ

·         1 Su Bardağı Un

·         7-8 Diş Sarımsak

·         Tuz

Yapılışı;

1.       Tencereye az su koyup buhar aparatını yerleştirin ve iri çiçek çiçek ayırdığınız karnabaharı 5 dk haşlayın.Çok haşlamamaya dikkat edin kızarırken dağılmasın.

2.       Ayrı bir yerde yağı kızırın ve una buladığınız karnabaharları kızartın.

3.       Kızarttığınız karnabaharları tencereye dizin ve üzerine 1 su bardağı rende tat domates ve 1 su bardağı domates suyu ekleyip irice kıydığınız sarımsakları serpip kısık ateşte 20 dk. Pişirin..

8 yorum:

  1. Ellerinize saglik karnabahari cok severim .Size afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık çok severim öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. cok lezziz görünüyor canim...ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  4. Salihacım, önce tarifteki yağı içine koyuyoruz zannettim.Sonra kızartmada kullandığımızı anladım, kızartma olması dışında çok sağlıklı.Aman kırk yılda bir kızartma da yiyielim değil mi?
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Merhaba

    Kızartma olduğundan sebze yemeğinin diyet unsuru olmasını ortadan kaldır mıyor mu bu şekilde pişirmek ? onuçta yağda kızartıyoruz...

    Nasti

    YanıtlaSil
  6. sevgılı Nasti,
    haklısın öyle olursa dıyet özellıgı kalkıyor ben bazen kafamdaki düşünceleri buraya yazarken karşımdakide benı anlıyabılıyor sanıyorum ama bu tarıfı yazarken sunu dusundum aslında:)kızartmadan sadece haşlayarak da yapılabilir :)) tabııkı hata bende ben acıklamazsam okuyu ne bılecek ne demek ıstedıgımı :)) yorumun için cok tesekkurler..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)