Salı, Eylül 06, 2011

Doğum Günü Pastası

IMG_9646


Hiç kendi pastanızı kendiniz yaptığınız mı? Pastacı olunca insan,kendi pastasını da kendi yapıyor malesef :) Doğum günümde pastamı hep kendim yaparım,bu senede öyle oldu ve içimden geldiği gibi süsledim.Kremalı pasta değil de bu sefer şeker hamuruyla süslemek istedim.Butik pastacılıkta acemi ama emin adımlar atmaya başladım artık :) hatta sipariş almaya bile başladım bu haftam full dolu :) Nasıl pastamı beğendiniz mi? :))))


IMG_9720


malzemeler;
-18-20 cm.lik pandispanya için-
  • 3 Adet (orta boy) yumurta
  • Yarım Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı  Un
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 2 Yemek Kaşığı Yoğurt
  • 2 Yemek Kaşığı Sıcak Su
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvıyağ

Pastacı Kreması;



  • 2 Su Bardağı Süt
  • 2Yemek Kaşığı Un
  • Yarım Su Bardağı Şeker
  • 1 Tatlı Kaşığı Nişasta
  • 1 Yumurta Sarısı
  •  1 Tatlı Kaşığı Tereyağı

Yapılışı;

1. Fırını 160-170'de açın,ısınmaya başlasın.
2. Yumurtaların sarısını ve akını ayırın. Sarılarını büyük bir kaseye alın ve üzerine şekeri ekleyip önce düşük devirde,sonra sıcak suyu da ekleyip yüksek devirde 5 dk daha çırpın.
3. Yoğurdu hamura çabuk karışması için çatalla hafif çırpın ve ekleyin. Limon suyunu ekleyin,çırpın.Unu bir kaseye eleyin,mikser ayarını en düşüğe çevirin ve karıştırın.
5. Yumurta aklarını bir çimdik tuzla çırpın. Kaseyi çevirince dökülmeyecek kıvama gelince olmuş demektir. Unlu karışıma, akları spatulayla, kaseyi çevire çevire söndürmeden karıştırın.
6. Kalıbı yağlayın veya yağlı kağıt yerleştirin.Karışımı kalıba dökün ve 1-2 kez tezgaha vurun,fırına koyun ve 40-45 dk.pişirin. pişince çıkarın,ılıtın.
7. Krema için; süt, yum.sarıları, şeker, un, nişastayı tencerede karıştırıp sonra ocağın altını açın,muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.Tereyağını ekleyin,arada çırparak soğutalım.
8. Keki 3'e hatta 4'e bölebilirsiniz.katlara ayırdığımızda kelepçeli kalıbımızın çemberini servis tabağına oturtalım.İlk patı koyup kremadan sürelim .her katı bu şekilde yapalım.Mümkünse bu şekilde 1 gece dolapta beklesin.
9. Kremşantiyi hazırlayıp 15 dk dolapta beklettikten sonra pastamızı sıvayıp süsleyelim.

  

14 yorum:

  1. Canım Salişim Öncelikle Yeni yaşını, güzel geçecek bıu güzel anları kutlarım..

    sonra elelrine sağlık deyip seni bi daha :)
    bi daha kutlarım..
    nasıl güzel renkler böyle..
    ferah keyifli,zevkli.....
    Bana hep derler ki, ömrün hep çiçek olsun nUnU.
    Bende sana aynısı söylüyorum.
    Ömrün çiçekler gibi güzel olsun SALİŞİM.
    Ama uzun ömürlü, sağlıkla :)

    bir dut masalı- nUnU

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor,elime sağlık1 nice mutlu ve sağlıklı yaşlara..

    YanıtlaSil
  3. nice mutlu yıllara...ben kendi nişan pastamı bile yaptım valla :)) sevgiler pasta harika olmus...

    YanıtlaSil
  4. Saliham ellerine,emeğine sağlık hemde en sevdiğim renkte süper bir pasta olmuş.Hayalim pastacı olmak
    inşallah Rabbim kısmet eder emekli olunca gerçekleştirebilirim öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Pastanın renklerine bayıldım :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım süper olmuş pastan hiçte acemi işine benzemiyor:)hele renklere bayıldım...

    YanıtlaSil
  7. vallahi ben çok beğendim o pasta bende olsa yemeden yanında yatardım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Yeni yaşınız kutlu olsun, pasta bir harika olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. nice yıllara....en güzel pastayı yine kendiniz yapmışsınız...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Figür yapabiliomusun kuzummm.Ellerine sağlık

    yemek vakti

    YanıtlaSil
  11. hayirli guzel bri omur diliyorum ,arkadasim:)
    vaktim olsa bu sene ben de kendime yapacaktim pasta ama fisatim olmadi, iftar icn yemekleri zor yetistirmistim.
    afiyet bal seker olmustur insallah

    YanıtlaSil
  12. nice sağlıklı mutlu yıllara inşallah...pasta çok sevimli ve cıvıl cıvıl ellerine sağlık...sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Nice sağlıklı mutlu yıllara...
    Keşke bende böyle güzel pastalar yapabilsem doğum günlerimde kendim yapmaya razıyım:))))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. iyiki doğdun canım benim... pasta harika gözüküyor . ellerine sağlık....hatice ablan...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)