Pazartesi, Eylül 13, 2010

Beşamel Soslu Patlıcan

beşamelli patlıcan (3)


Aslında yazının başlığı  beşamel soslu musakka olmalıydı çünkü beşamel sosu çıkarırsak, tarif klasik bir ''musakka''. Tarif alıntı olduğundan tarifte isim nasıl geçiyorsa o şekilde yazdım.Beşamel sosu eklemeden bu tarifle  patlıcan musakka yapılabilir.Musakka, Orta doğu ve Balkanlar da sıkça yapılan bir yemek.Özellikle, Yunanlılar sık yaptıkları yemeklerinden biri olduğunu biliyorum.Fırın veya tencere de tercihe göre pişirilebiliyor.
İsterseniz 4. maddeye gelince patlıcanları fırın kabı yerine tencereye dizip,işlemi bu şekilde tamamlayıp tencerede pişirebilirsiniz.O zaman salçalı su yapıp üzerine dökmelisiniz.Annem tencerede sıkça yapar.Bende Ramazan da anneme iftar için yapıp götürmüştüm,patlıcanla beşamel sosun uyumu nefisti,ailecek çok beğendik.Davetler için şık sunumlu bir yemek.


Beşamel Soslu Patlıcan; tarif ,Sofra 2009 eylül sayısından uyarlanmıştır...

malzemeler;
  • 5 adet patlıcan
  • kızartmak için sıvıyağ
kıymalı harç için;
  • 1 büyük soğan
  • yarım kilo kıyma
  • 2 y.k zeytinyağ
  • 4 adet domates
  • 2 dal kıyılmış maydanoz
  • 1 çay k. tarçın
beşamel sos için;
  • 4 y.k tereyağı
  • 2 y.k un
  • 2 s.b süt
  • 2 yumurta sarısı
  • yarım s.b rende kaşar
  • tuz,karabiber

yapılışı;
  1. patlıcanları alacalı soyup kalın halkalar şeklinde doğrayın ve tuzl suda 30 dk. bekletin.yıkayıp kuruladıktan sonra kızmış yağda arkalı önlü kızartıp kağıt havlu üzerinde bekletin.
  2. soğanı doğrayıp 2 y.k yağda kavurun ve kıyma,tuz ve k.biberi ekleyip,kıyma suyunu salıp tekrar çekene kadar kavurun.tarçını küp doğranmış domatesi ekleyin.domatesler diriliklerini kaybedince kıyılmış maydanozu ekleyip ocaktan alın.
  3. tereyağını eritip unu ekleyin rengi dönene kadar kavurun.sütü yavaş ilave edip hızlıca karıştırın ki topaklanmasın.tuzunu ayarlayıp kaynamasını bekleyin.kaynayınca ocaktan alıp yumurta sarısını ve rende kaşarı ekleyin (ben yum. sarılarını ve kaşarı eklemedim,kaşarı fırına sürerken üzerine serptim.)
  4. kağıt havluda süzülen patlıcanların yarısını cam fırın kabına dizin.Üzerine kıymalı karcı gezdirin ve kalan patlıcanları da dizin en üste beşamel sosu yayın ben bu aşamada sosun üzerine rende kaşar serptim.
  5. 200 derece ısıtılmış fırında 20 dk pişirin.keserek servis yapın.
  6. afiyet olsun:)

10 yorum:

  1. İyi fikir hemde değişik ellerine sağlık Salihacığım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar, Yeturla lezzet kareleri Bugün bacaklı çorba tarifi ile bloglardan seçmelerde. (http://gencalsabahattin.blogspot.com)
    Sizinde her pazartesi yayınlanmasını istediğiniz yemek tariflerinizi beklerim.

    Saygılarımla

    YanıtlaSil
  3. HArika görünüyor... Patlıcanın her halini severim, ellerine sağlık canım. Geçmiş bayramın kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  4. Patlıcanlı herşeyi çok severim,nefis gözüküyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. canımm sonuçta patlıcannnnn
    harika olması için en büyük sebep bu:)
    beşamel sos bizim evde sevilmemekte ben bakmakla ve klasik musakkayı yemekle yetinmekteyim:)

    YanıtlaSil
  6. BÜTÜN MADDELERİYLE YERİM BEN BU NEFİS YEMEĞİ:)))
    Ellerine sağlık,bitanem nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  7. Saliham ellerine sağlık canım enfes görünüyor kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Salihacım bayramın mübarek olsun. Patlıcan harika görünüyor. Pek severim patlıcan ile yapılanları. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. Hic yemedim ama cok güzel görünüyor.
    Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  10. Beşamelli patlıcandan bir tabak aldım ,afiyetle götürdümmmm. üstüne ne iyi gider? ne iyi gider? diye düşünürken burma kadayıf aklıma geldi birde baktım o da orada durup yatıyor hemen etrafıma bakındım üç kere ''sahibi yok mu ''diye seslenip ondan da aşırdım.. of kırmızı başlıklı kızın babaannesini yiyen kurt kadar çok doydum.. canım eline sağlık.. çok öpüyorum..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)