Pazartesi, Şubat 22, 2010

Prenses Çorbası









Tepsi keklerime göstermiş olduğunuz ilgiye çoook teşekkürler.Nostaljik lezzetleri arıyan,özleyen ve yapan tek kişi olmadığımı anladım:)Yorum yazan bütün arkadaşlarıma teker teker teşekkür ediyorum.

Havuçla oğlum arasındaki duygusal bağdan hatta değişik versiyonlarını yaptığımdan bahsetmiştim :).Yıllar evvel Hatice ablam’dan aldığım ve hala ilk günkü istekle yaptığım bir çorba prenses çorbası.İçinde irmik olmasından dolayı bana daha besleyici geliyor,süt ve et suyu ilave edildiğinden fazla tatlı olmuyor.Bu çorba oğlumun önüne konduğunda inanın kaşık sesinden başka bir şey duymuyorum:))).

Keklerim,pastalarım kadar yorum alır mı çorbam bilemiyorum ama bir kez olsun denenmeye değer lezzette,besleyicilikte ve sık sık yaptığım bir tarif olduğundan arşivimde yer almasını istedim.Hatice ablacım bu güzel çorba tarifi için buradan da çok teşekkürler.



Prenses çorbası;

Malzemeler;



• 2 y.k irmik

• 2 y.k un

• 2 y.k sıvıyağ

• 2 orta boy havuç

• 4-5 dal dereotu

• 4 s.b et suyu

• 1 s. b süt

• tuz

Yapılışı;

1. Sıvıyağı tencereye alın ve irmikle unu ekleyin.1-2 dk kavurun.

2. Havuçları rendenin ince kısmıyla rendeleyin ve ekleyip biraz kavurun.

3. Et suyu ve sütü yavaş ilave ederek aynı zamanda karıştırın.

4. Çorba kaynamaya başladığında 10 dk altı kısık pişirin.Tuzu ekleyin.

5. İrmikler şişmeye başlayınca altını kapatın, kıydığınız dereotunu ekleyip karıştırın ve servis yapın.

18 yorum:

  1. günaydın salihacım
    güzel bir hafta diliyorum.çorba muhteşem.irmikli olarak yapıyordum ama içine havuç koymamıştım ben başka birşey koyuyordum.oda nefis oluyordu...mutlaka havuçlu deneyeceğim.seni ve oğluşu çok öptüm.bu arada güzel yorumun için çok teşekkür ederim.beni çok memnun ettin.bir kez daha teşekkürler.sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Saliha'cım harika bir tarif.Tam kış günlerine özel olmuş.Oğlunun beğendiği kadar vardır eminim.Ellerin dert görmesin canım...

    YanıtlaSil
  3. Valla yorum ne kadar alır ben bilmem ama çorban nefis görünüyor canım:))
    deneyeceğim inşallah,ellerine sağlık paşama da afiyet olsun,yarasın inşallah:)) sana yaramasın ama :P

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canımm çorbanda harika keklerinde harika e sende harikasınn ne güzel işte:)) eğer halen daha gebzede yaşıyor olsaydım muhakkak kapına gelirdim..

    YanıtlaSil
  5. CANIM BENİM, ELLERİNE SAGLIK.ÇOK İŞTAH ACICI GÖZÜKÜYOR.
    SEVGILER..

    YanıtlaSil
  6. Sitenizdeki tarifleri inceledim başarılı, yalnız bana itici gelen bir kaç nokta var müsaade edersiniz onları paylaşacağım.
    1-Sitenizde bol bol reklam unsuru gördüm Avon,Marifetli Set.
    2-İstisnasız her tarifinizde oğluşunuzdan bahsetmişsiniz, çok seviyorsunuz anlaşılıyor, ama sürekli ondan bahsetmeniz yorucu oluyor okuyucu için.Paylaşmak istedim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. İrmikli çorbaları bizim ufaklık bebekken çok sık yapardım, yeniden neden kullanmıyorum acaba diye düşündüm yazını görünce :)
    İrmik haricinde tüm malzemlerle bende bu çorbayı çok sık yaparım, bir daha ki sefere irmiği unutmayalım..
    elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık.çorba olsun başka bişiy istemem diyenlerden bende.bende oğluma irmikli etsulu,ve evdeki sebzeleri kullanak yapıyodum.şimdi yemez oldu.aklıma getirdin ben en iyisi senin çorbadan kendime özel yapayım.

    YanıtlaSil
  9. Canım ellerine sağlık ...

    Çorba tamda prenseslere layık:)

    YanıtlaSil
  10. yeşim ablacım cok tesekkurler:)
    cahidecim evet tam kışlık,tesekkurlerr:))
    sultanım evet yaramasın baan:((
    denizcım nekadar tatlı dillisin:)çok tesekkurler..
    cemilecim çok sagol...
    sevgili elacım merhaba:)öncelıle tesekkurler:))yapıcı eleştirin için teşekkür ederim..
    Oğlum konusunda haklı olabilirsin fakat takdir edersinki evde çocuk varsa yemekler öğünler ona göre yapılır düzenlenir yani aslında bahsetmem çok doğal,ama azaltmaya çalışırım:)tepsi keklerinde bahsetmemişim ama hakkımı yeme:)
    reklam konusuna gelince,reklam için para almıyorumm kesinlikle ama beğendiysem beğendiğim üründende bahsediyorum muhakkak:)paylaşmak amacıyla..sevgılerımle..
    deafmute,irmik değişik bir kıvam veriyor ama kesinlikle damak tadımıza uygun bişii:)
    beyazsepetim tesekkurler o zaman şimdiden afiyet olsun dıyelım:)
    Aslıcım ozaman sanada layık dıyelım:)

    YanıtlaSil
  11. çok hos bir çorba ellerine saglik,ismine yakisir olmus:))sevgiler canim.

    YanıtlaSil
  12. Salihacım ellerine sağlık..... Bu tarif vazgeçemediğim çorbalardan biri.... Hem pratik hem vitaminli..... Bu arada Ela arkadaşımı merak ettim doğrusu ... Kendisi büyük bi ihtimalle anne diil tahminim. Biz anneler için çocuklarımız hayatımızın bi parcası...Niçin bahsetmeyelimki.... Bence hiç de sıkıcı diil....HATİCE ABLAN

    YanıtlaSil
  13. Salihacığım merhabalar tariflerine her zaman bayılıyorum Çorba tarifin ise tam benim prensesime uygun. Bende irmik kullanarak çorba yapıyorum hem besleyici hemde çok güzel oluyor. Ayrıca biz annelerin ortak konusu zaten yaşama amacımızda onlar çocuklarımız.Neyi nasıl yaparsak onlar için daha besleyici olur diye düşünüyorum.Bende çok sıklıkla prensesimden bahsediyorum bir çok blog yazarı gibi diğer bloglardanda çocuklarla ilgili yazılar okuduğumda çok mutlu oluyorum. Tariflerin paylaşımların için çok teşekkürler.Ellerine emeğine sağlık.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  14. huriye tesekkurler ismi çok şirin degılmı?:)
    hatıce ablacım cok sagol canım:)

    YanıtlaSil
  15. saliha cım,
    siteni yeni keşfettim ve çok beğendim,oldukça dolu bir arşive sahipsin, başarılar,sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. cok degisik bir corba tarifi.. ozellikle cocuklar icin cok besleyici ve doyurucu olacagini dusunuyorum.. ellerinize saglık...

    YanıtlaSil
  17. minecim çok teşekkürler begenmene cok mutlu oldum bendende sevgıler..

    YanıtlaSil
  18. minecim blogun varsa bana lınkını yazarmısın canım?ulasamadımda:(
    selince tesekkurler ..bende aynı fıkırdeyım:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)