Çarşamba, Eylül 02, 2009

İslim Kebabı & Buhara Pilavı





Akşam ve servis sırasında çekildiği için resimlere herzamanki özenimi gösteremedim üstelik oğlumla beraber yediğim tabağı çekebildim diğer tabaklardaki sunumlar ve köfteler daha şıktı :) ama lezzetlerinden dolayı paylaşmak istedim.Patlıcana aşık bir aile olarak İslim Kebabını çok sevdik,aslı kuşbaşı et ile yapılıyor ama ben köfteli versiyonunu birçok sayfada gördüm.Tarifler 5 kişilik biz miktarını iki katına çıkararak yaptık.Buhara Pilavı, Şefika annemin spesiyal yemeklerinden biridir.Birçok değişik tarifi var fakat Kayınvalidem yıllardır bu şekliyle yapar.

Tariiflerimiz İftar Bereketi Etkinliğine Sevgili Sevil'e gitsin....




İslim Kebabı(Köfteli);


Malzemeler;
  • 1 kilo patlıcan
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 orta boy soğan
  • 400-500 gr kıyma
  • 4-5 diş sarımsak
  • 2-3 adet sivribiber
  • 3 orta boy soğan
  • 1y.k salça
  • 3 dilim bayat ekmek veya galeta unu
  • tuz,baharat
Yapılışı;

  1. Patlıcanları alaca soyup bıçak sırtı kalınlığında uzunlamasına dilimleyin ve kızgın sıvıyağda hafifçe kızartın.
  2. köfte için,rende soğan,sarımsak,galeta unu ve baharatları bir kaba alıp yoğurun.yassıve yuvarlak köfteler hazırlayın.
  3. bir kaseye 2 dilim patlıcanı artı + şeklinde yerleştirin ve köfteyi ortasına koyun karşılıklı kenarları kapatın.ve kürdanla tutturun.
  4. üzerine dılımlenmıs domates ve bıber yerleştirip fırın tepsisine dizin.salçayı ve rende domatesleri su ile açıp kebabların üzerine dökün.
  5. 220 derecede 20 dk pişirin.







Kayınvalidemin enfes ötesi yemeklerinden sadece bir tanesi.Ölçüler kalabalık aileye göre.Siz ölçüleri azaltıp çoğaltabilirsiniz.Pirinç ve su birebir ölçüler eğer su fazla olursa pilavınızın lapa olma ihtimali oldukça yüksek:) İftar sofraları için hem bereketli hem lezzetli bir seçenek şiddetle tavsiye ediyorum.

Buhara Pilavı;

Malzemeler;

  • 4 su bardağı pirinç
  • yarım kilo kuşbaşı koyun eti
  • yarım kilo havuç(4 adet orta boy )
  • 1 adet soğan
  • 1tatlı kaşığı tarçın
  • 4 su bardağı et suyu veya sıcak su
  • tuz,tereyağ+sıvıyağ

Yapılışı;

  1. önce etleri tencereye alıp ocağı yakın ve etler kendi suyunu salıp tekrar çekene kadar pişirin.Üzerinde oluşan köpükleri alın ki etlerinizin tadını etkilemesin.Pirinci tuzlu sıcak suda bekletin.
  2. soğanı doğrayın,havucu büyüklüğüne göre ikiye veya üçe bölüp uzunlamasına kalın kibrit çöpü şeklinde kesin.
  3. terayağ ve sıvıyağ tencereye koyun soğanları ve havucu koyup kavurun.sonra etleri ekleyin.pirinçleri yıkayıp süzün ve kavrulan sebzelere ekleyin.Tarçını,tuzunu ekleyip karıştırın.
  4. 4 su bardağı sıcak suyu üzerlerine dökün.kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.Suyunu çekince bir karıştırın ve kapağı kapatıp demlendirin.

15 yorum:

  1. Ben de bayılırım islim kebabına. Özellikle misafir ağırlarken şahane bir görüntüdür. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım çok şık bir sunum olmuş. Bayıldım. Buhara pilavını hiç denememiştim. Çk güzel görünüyor. Haftasonu iftara gelecek olan misafirlerime yapayım.
    Teşekkürler
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler
    Tijen AKTAY

    YanıtlaSil
  3. Değişik bir pilav gerçekten,lezzeti eminim çok güzeldir..islim kebabına bende bayılırım..uzun zamandırda yemedim:) anneciğinin ellerine sağlık...

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. kebap nefis görünüyor üzerine birde kaşar ımmm..
    ellerine sağlık
    ben sabırsılıkla buhara pilavını bekliyorum....

    YanıtlaSil
  5. islim kebabını bende çok severim, pilavlada çok uyumludur kendileri, ellerine sağlık arkadaşım.....

    YanıtlaSil
  6. Ben de bayılırım islim kebabına.Misafir sofralarının vazgeçilmezidir.Ellerine sağlık.Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir ikili olmuş.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık nefis gözüküyor...
    İslim kebabına bayılırım pilavda nefis gözüküğyor...

    YanıtlaSil
  9. canım ellerıne sağlık harıka bır görüntü.Afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
  10. ben de yaptım geçenlerde..daha sonra yayınlayacağım.ben de etlisini tercih ediyorum..çok çok çoook nefis bir yemek gerçekten.senin buhara pilavınla süper şık olmuş.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. ÇOK LEZZETLİ VE ŞIK GÖRÜNÜYOR CANIM ...ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK.SUNUMDA ...ÇOK SEVERİM...SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  12. Tutumluluk ve doğru tüketim bilinci oluşturmak için hazırladığımız
    www.tutumluhayat.blogspot.com
    adlı sayfamıza ziyaretlerinizi ve ayrıca sizce uygunsa sayfanızdan link vererek ya da blog listenize kabul ederek destek olmanızı bekleriz,link verilme ya da blog listesine alınma dileğimizin kabulü halinde tutumluhayat@hotmail.com adresine durumun bildirilmesi durumunda sayfamızdan sizin sayfanıza da link verilecektir ve blog listemize alınacaktır,saygılarımızla

    YanıtlaSil
  13. Özensen ne olurdu bilmem canım bence bu haliyle gayet güzel:)
    Şefika teyzenin ellerine sağlık arkadaşım:)
    çok lezzetli görünüyor valla köftelisini severim bende...

    YanıtlaSil
  14. Buhara Pilavınızı denedim. Tek kelimeyle enfes oldu :) Tarif için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. Ahu hanım ellerinize saglık,begenmenıze cok memnun oldum...sevgılerımle...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)