Salı, Eylül 01, 2009

İftar Sofraları 1 / 2009 , Köfteli,Nohutlu,Buğdaylı Çorba



İftar sofrasındaki lezzetleri tatlı hariç (tatlı görevi bana düştü) kayınvalidem hazırladı.Kayınvalidemin eli çok lezzetlidir,samimiyetle söylüyorum ki şimdiye kadar yediğim ve beğenmediğim bir lezzet yok.Bende elimden geldiği kadar onun tariflerini öğrenmeye ve yapmaya çalışıyorum.Burası da benim için ufak çaplı bir arşiv :) Çorba bizim ailede çok önemlidir sahurda bile yenir diyebilirim.Kayınvalidem çorbasız sofraya oturmaz ve enfes çorbalar yapar bu çorbasıda hem bereketli hem doyurucu.Tarif olarak ben lebeniye çorbasına benzettiğimi söylediğimde Şefika annem,benim çorbamın özelliği nişastalı olması ve nişastanın verdiği kıvam,lezzet dedi.Gerçektem kıvam ve tat açısından lezzetli bir çorba tavsiye ederim.
Köfteli,Nohutlu,Buğdaylı Çorba;
Malzemeler;
  • 150 gr. Kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • tuz,kimyon
  • 1’er su bardağı haşlanmış nohut ve yarma-buğday
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 kase yoğurt sanırım un ve nişastayla aynı kaşık ölçülerinde..
  • 1 yumurta
  • yeterince et suyu

Yapılışı;

  1. Köfte rende soğan ve baharatlarla hazırlanır minik minik yuvarlanır.Nişasta,un,yumurta ve yoğurt meyanesi çırpılır,su veya et suyu ilavesiyle açılır ocağa konur.Çorba kaynamaya başlayınca köfteler eklenir.Köfteler pişmeye başladığında ise nohut ve buğday ilave edilir.1-2 taşım pişirilir.Üzerine nane ve kırmızı biberli yağ yakılır.

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık hem senin hem kayınvalidenin. :)
    gerçekten çok güzel gözüküyor. Allah sofranızı hep bereketli kılsın.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ben de buna benzer bir çorba yapmıştım.hakikaten çok nefis oluyr.kayınvalidenin ellerine sağlık canım..afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle hayirli Ramazanlar diliyorum,corba nefis görünüyor kayinvalidenin ellerine saglik.Her iki sofra da harika görünüyor sizlere afiyet olsun cnm.

    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık nefis gözüküyor...

    YanıtlaSil
  5. Çorba çok güzel görünüyor. İkinizinde ellerinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Kayınvalidenin ellerine sağlık canım:)
    çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)