Perşembe, Nisan 09, 2009

SADE MAYALI POĞAÇA & HAVUÇ PATATES



Tarifini ; Sevgili Yetur Abla'dan aldığım bu poğaçaların önce şekillerini çok beğendim.Pişirip, tadına bakınca da ailecek lezzetine tam puan verdik.Teşekkürler Yetur ablacığım...


Malzemeler;

  • 2 su bardağı sıcağa yakın su
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket yaşmaya
  • 1 türk kahvesi fincanı şeker
  • 1 çaykaşığı tuz
  • aldığı kadar un
  • üzerine yumurta sarısı ve çaykaşığı ucu ile yaşmaya (üstü parlak olması için yaşmaya koyuyoruz.)

Yapılışı;
  1. hamuru kulak memesi kıvamında yoğurup mayalandırıyoruz
  2. hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler koparıyoruz.her bezeyi tezgah üzerinde avucumuzun içi ile yuvarlıyoruz.
  3. sonra elimizin yan kısmı ile tam ortasından bastırıyoruz.sonra hamuru yavaşça ikiye katlıyoruz.dudak gibi oluyor şekli.
  4. katlanan yerden yine elimizin yankısmı ile hafifçe basıyoruz.dudak gibi olan kenara hiç dokunmuyoruz.bu şekilde tepsi mayasının gelmesini bekliyoruz.
  5. dilediğimiz şekli verip tepsiye diziyoruz. tepsi mayasını bekleyip sonrasında üzerine yaşmayalı yumurta sarısı sürüp sıcak fırına veriyoruz.
  6. içine istediğiniz garnitürü koyabilirsiniz.dilerseniz açma şeklindede yapıp zeytinezme,haşhaş ezmesi,tahinli ceviz karışımı vb...




Nette meşhur olan tariflerden birisi olan, havuç görünümündeki patates salatası,bizim eve yeni girdi.Oğlum çok beğendi.Tarife gerek var mı bilemiyorum ama kısaca özetleyeyim;haşlanan patatesler rendelenir, biraz süt, biraz sıvıyağ, tuz,karabiber, 1 yemek kaşığı salça ekleyip yoğrulur ve havuç şekli verilir.

27 yorum:

  1. cok guzel olmus iyic ebirkti yapacakalrim. bir misafir cagirayim iyismi. gorduyum tum guzelikleri yapayim

    YanıtlaSil
  2. Ne guzel iki tarif bunlar boyle.
    Pogacalar goruntu itibariyle lezzetinin habercisi, havuc patates ise cok orijinal bir fikir.
    Eline saglik.
    Iffet

    YanıtlaSil
  3. NASILDA KABARMIŞLAR BAYILDIM...ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA GÖRÜNÜYORLAR....

    YanıtlaSil
  4. afiyet olsun salihacım eline yüreğine sağlık...beğenmenize çok sevindim....çok öptüm sevgiler....hayırlı cumalar....

    YanıtlaSil
  5. Poğaçalar süper görünüyor. Havuçlu patates salatasına hiçbirşey demiyorum harika olmuş. Çok güzel şekil vermişsin, iyi fikir gerçekten. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. canım poğçalar süper görünüyor.ellerine emeğine sağlık pateteslerede söyleyecek söz bulamıyorum.görüntü bakma sende yap ye diyor.
    hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  7. Pastane poğaçası gibiler... Yumuşacık oldukları her halinden belli... Havuçlar pardon patatesler de çok şirin... Ellerine sağlık canım sevgiyle...

    YanıtlaSil
  8. Canımmmmm ellerine sağlık özellikle havuçlara bittim harikasın hayırlı cumalar sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Mayalı hamurda bambaşka güzel oluyor,ellerine sağlık..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Salihacığım inşallah daha iyisindir, poğaçalar ne güzel kabarmış, üzeri için yaşmaya da değişik bir fikir, havuç patateslerin görünümü de çok hoş olmuş, ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Saliş bu havuçları yapsam buradaki arkadaşları şok ederim ben ;) Poğaçalar da pek tombiş, nefis pişirmişsin canım.
    Öptüm,
    Esra

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık çok harika görünüyor

    YanıtlaSil
  13. poğaçalara bayıldım. Fırından yeni çıkmış gibi görünüyor. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Poğaçada sütsüz bir hamurun sütlü bir hamurdan ne farkı oluyor? Hiç böyle denemedim de...

    YanıtlaSil
  15. merhaba canım ellerınıze sağlık mamalar çok guzelsevgılerle

    YanıtlaSil
  16. poğaçalar harika oldu,tarif için teşekkürler

    http://haydimutfaga.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  17. ARKADASLAR HEPINIZE CANU GOULDEN TESEKKURLER:)
    MEDURACIM SUT YUMUSAKLIK VERIYOR VE CABUK BAYATLATIYOR...SUTSUZ DAHA GEC BAYATLIYOR:)

    HAYDI MUTFAGA ELLERINIZE SAGLIK,AFIYET OLSUN..SEVGILERIMLE...

    YanıtlaSil
  18. görüntüler çok güzel en kısa zamanda denicem anamurdan bilge kurtulgan

    YanıtlaSil
  19. bılge hanım umarım dener ve begenırsınız...
    sevgılerımle.....

    YanıtlaSil
  20. Salihacigim bunun yanina bir cayimiz eksik...onu da sen yorulma ben yaparim, sen bu tabaklari al,.gel bana :))))
    ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  21. Uzun zamandır pogaca yapmıyorum,bir türlü sıra gelmedi. Bu pogacalar nefis görünüyor ellerine sağlık cnm,ayrıca Yeşim ablacigim senin de eline sağlık.Mutlaka denencek inş.

    YanıtlaSil
  22. eyacım ne guzel soyledın taze demlenmiş sıcacık bir çay ne güzel olur dimi? yapıp gelırım hemen ahh yakın olsak:))
    serabım sorma sıra gelmıyor bazı tarıflere..sagol canım...

    YanıtlaSil
  23. poğaçanızı yaptım çok güzel oldu 2 tepsi oldu bir tepsisi bitti bile mutlaka yapılmalı

    YanıtlaSil
  24. Sevgili adsız :)) afıyet olsun begenmene sevındım :)) adınıda yazsaydın daha çok sevınırdım :)))

    YanıtlaSil
  25. Saliha'cığım bu tarifi de denedim,baştan uyarmıştım senin tarifler benim bloga küçük küçük taşınıyor diye:) Çok güzel oldu poğaçalar.Ellerine yüreğine sağlık..Sık sık beni görebilirsin yorumlarda..Sevgiler kocaman..

    YanıtlaSil
  26. Yaş maya yerine kuru maya kullansak nasıl olur acaba?

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)