Salı, Mart 10, 2009

~~ HANIMELİ BİSKÜVİ (HONEYSUCKLE BİSCUİTS) ~~





Kurabiye başarısızlıklarıma artık bir son vermek için uzun süre önce mahlepli güzel mi güzel Arap prensesini yapmıştım, daha sonra oğlumun müdavimi olduğu ve benden sürekli ''beyaz kurabiye'' diye istediği Portakallı kurabiyeyi yapmış ve kendime kurabiye güvenim:):) gelmişti.


Hani mutfakta,kurabiye kavonozunda veya kutusunda sürekli bulundurulan kurabiyeler vardır ya işte hanimeli bisküvi ve çıtır kurabiye bu tür kurabiyelerimizden oldu.Sütlü kahveyle çooookk güzel oluyor,tavsiye ederim:)

Tarif, çok eski bir dergi sayısından Emine Beder'in verdiği bir tarif.Kakaolu ve sadede yapabilirsiniz,dışardaki büsküvileri inanın aratmıyor.Kısacası bu kurabiye,beni kurabiyelere ısındıran kurabiye diyebiliriz.:)


Bu enfes kurabiyemi;Cream puffs in venice Ivonne'nun Magazin Mondays'a gönderiyorum.Teşekkürler ilgin için Ivonne..




MALZEMELER;


  • 2 yumurta

  • 250 gr.tereyağı veya margarin

  • 4 su bardağı un

  • 1 su bardağı şeker

  • 3 yemek kaşığı süt

  • 1 paket kabartma tozu

  • 2 yemek kaşığı kakao

  • 100 gr. iri dövülmüş fındık & iyice çektim

  • 1 limon kabuğu rendesi & portakalkabuğu rendesi ekledim



YAPILIŞI;



  1. Derince bir kaba un,fındık ve kabartma tozu hariç diğer tüm malzemeleri ekleyip krema haline gelene kadar çırpın veya yoğurun.

  2. kabarta tozu karıştırılmış unu ve iyice çekilmiş,(benim oğlum iri çekilmiş fındığı yemediği için ben ince çektim) fındık portakal kabuğunu ekleyip yoğurun ve homojen bir hamur elde edin.

  3. istediğinize göre şekillendirin,ben açtığım hamuru bisküvi aparatımla kestim.190 dereceli ısıtılmış fırında altı üstü pembeleşene kadar pişirin.

  4. sıcak sütün yanında afiyetle yiyin :D:D

24 yorum:

  1. salihacım çok güzel olmuş canım.eline yüreğine sağlık.1 tane alıyorum ve kaçıyorum.yoğun bir gün bekliyor beni enerji lazım....öptüm bye....

    YanıtlaSil
  2. Salihacım ellerine sağlık kurabiyeler enfes sunum
    da süper sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. yeturcum cok tesekkurler,sana kolaylıklar dılıyorum,

    deryacım,cok sagol,cok cok optum senı:)

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor.Bugün günüm var.Kurabiyelerin hepsini alıyorum.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. elinize sağlık,nefis gözüküyor.ben de 1 tane alıyorum.
    tarif defterime hemen ekliyeyim.
    deneyeceğim inşallah.

    YanıtlaSil
  6. canım çok nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle nilgün

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Saliha,
    Ekmeğime gereken yazıyı ekledim.Alabilirsin.Sevgiler...
    www.mujdenindenemeleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. mutlaka deneyeceğim.nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. canımmmm çayı koy sakaryadan atladım sana geliyorummm :))) harbiden biz yakın sayılırmısız yahu :))

    cok guzellerrr bunlarr!!

    öpüldün cookkk

    YanıtlaSil
  10. Saliha'cım
    ellerine sağlık canım enfes görünüyorlar.hemen deneyecerğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Çok şık ve lezzetli görünüyorlar Saliha'cığım..Ellerine sağlık tatlım..



    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Süper bir görüntü ve eminim lezzet de öyle. Ellerine sağlık Saliha'cığım.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  13. Bence de çok güzel. Fotoğrafı da çok sevdim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Çok şık bir sunum olmuş ,ben hemen bir tanesini alıyorum..
    Ellerine sağlık..

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. mmmmmm nefis nefis.ellerine sağlık.çayla muhteşem olur...

    YanıtlaSil
  16. bende yanına gelsem,
    sen bana sütlü nescafe yapsan,
    yanınada 2 tanecik bu cicilerden koysan..
    olur değilmi salişim :)

    YanıtlaSil
  17. merhaba,
    devamli takipcinizim ama yorum yazmak bu nefis kurabiyeye nasip oldu.bu harika kurabiyeyi denedim ve tadan herkesten tam puan aldi.ellerinize ve emeginize saglik.tarif icin cok tesekkurler.
    zeynep

    YanıtlaSil
  18. nilgün,
    müjde,
    neslihan,aysegul,
    tesekkurler guzel yorumlarınız için:)
    gökçe heveslendırme gerçekten gelıcen dıye heveslenırım sonra:(:D
    gülcüm,
    betülcüm,
    pelinım,
    pelincecim:)
    fundacım,
    semacım,
    nunum(yapmammı canısı gel yeter ki:))

    hepınıze samımı yorumlarınız ıcın tesekkurler:)

    sevgılı zeynep,ben de denemene cok sevındım hele ki begenmene daha çok sevindim:)afiyet bal olsun::))sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  19. These are just too beautiful! Thanks for the cookies!

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık..bir kurabiye canavarı olarak muhakkak yapacağım bir tarif..sevgiler

    YanıtlaSil
  21. arkadaşıma giderken yaptım.tadı harika oldu.
    teşekkürler,sağolun

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)