Cuma, Ekim 31, 2008

~~ARAP PRENSESİ~~





MAHLEP İLE KAKAONUN ENFES BİRLİKTELİĞİ:)





Yine forumdan güzel bir tarif.Tutturabildiğim ender kurabiye tariflerinden biri.Bana içindeki pekmez,yoğurt ve ceviz, oğlum açısından; ^^uğraşmadan hepsi bir arada yenilceğinden^^ çoookk cezbedici geldi :)

Tariften 1,5 tepsi kurabiye çıkıyor,pratik,lezzetli,muhakkak deneyin seveceksiniz.Sevgili Albatros'a tarif için çok teşekkür ederim..









ARAP PRENSESİ;

MALZEMELER;

  • 2 çay bardağı üzüm pekmezi
  • 1 kahve fincanı toz şeker
  • 1 kahve fincanı mısır yağı
  • 1 çorba kaşığı mahlep
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya1 çay bardağı çekilmiş ceviz
  • aldığı kadar un

YAPILIŞI;

  1. Un ve ceviz dışında tüm malzemeyi derin ve geniş bir kaba koyup iyice karıştırın.
  2. Unu azar azar ekleyerek ele yapışmayacak kıvama gelene kadar yoğurun.
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak toplar hazırlayın.
  4. Çekilmiş cevize batırarak fırın tepsisine sıralayın.
  5. 170ºC derecedeki fırında altı pembeleşene kadar yaklaşık 30-35 dakika pişirin
BLOGGER YİNE KAPATILMASI GÜNDEMDE VE BİRÇOK ARKADAŞIMIZ ,NET VE COM ADRESLERİNE GEÇTİLER:( DAĞILDIK YANİ....İNŞ.. BİR SONUCA BAĞLANIR VE BELİRSİZLİĞİN VERDİĞİ HUZURSUZLUK BİTER..

12 yorum:

  1. çok hoş bir tarif bu salihacığım.
    şahane bir tat diye düşünüyorum.
    tarif defterime geçirdim.
    eline sağlık cnm.
    sevgiler. NuNu

    YanıtlaSil
  2. ellerıne saglık salıha nefıs gorunuyor..
    banu gökşin
    kibele sofrası

    YanıtlaSil
  3. Saliha'cım ellerine sağlık çok leziz görünüyor canım çekti valla sen benim için bir tane ye lütfen öptüm...

    YanıtlaSil
  4. Cocuklar icin kisin soguk günlerinde oldukca besleyici saglikli bir kurabiye olmus,görüntüsüde tadinin enfes oldugunu gösteriyor eline saglik canim cok güzel olmus

    YanıtlaSil
  5. canım çok güzel olmuş.ellerine sağlık.tarifta mısır yağı deniyor da bunu anlıyamadım.mısırözü mü ? acaba
    güzel haftasonları diliyorum

    YanıtlaSil
  6. canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor kurabiyeler..inşallah bloglarımız kapanmaz...off yine sıkıntı aldı beni:))

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım
    tatlıya aşırı düşkünlüğüm var özellikle son günlerde.Uzun zamandır pekmezli kurabiye hazırlamayı düşünüyorum,bu alternatifte güzel oldu

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  8. Tam bir prenses olmus, prenses zenci galiba:)
    Nefis görünüyorlar hocam eline saglik;)
    En kisa zamanda bende deneyecegim ins.Hayirli geceler diliyorum.

    Serap.

    YanıtlaSil
  9. Harika görünüyorlar üstelik tahinli ve mahlepli olmasıda çok hoş bende en kısa zamanda denemek istiyorum ellerinize sağlıkkk

    YanıtlaSil
  10. nunu canım muhkkak dene bayılacaksın..,

    banu tesekkurler,

    derya sagol canım..yerım:)

    bharçiçeği tam kış kuabıyesi,

    benım ymklerim,tarıı oldugu gıı kopyladıgım ıcın oyle olmuş evet mısır özu yağı:)

    fatoş,benıde:(

    dılek sagol canım,dene muhakkak..

    serapcım evet zenci:P tesekkurler..

    herkese en ıcten sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık arkadaşım, çok güzel gözüküyor sadece seyirlik benim için :))

    YanıtlaSil
  12. YAPTMM ÇOK SER OLDU KAFANIZA ATSAM YARILIR ZATEN 30 35 DK KURABIYE İÇİN FAZLA GALMIŞTI KESKE DAHAAZ TUTSAYDIMM.:s

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)