Perşembe, Ocak 15, 2009

~~ CROQUE MADAME ve UNO ~~

Hafta başında, Uno’dan hediye paketim elime ulaştığında, bir müddet ara verdiğim bloguma, geçen sefer gelen ekmekleri eklemediğimi fark ettim.Blogger sofrasının etkinliklerine katılamıyorum belki ama çook yakından takip ediyorum hatta Sevgili Devletşah gibi kfc enfes biscüitslerini bende açıkcası çookkkk merak ediyordum ve Uno’nun imal ettiğini duyunca çok şaşırdım.
Yaptıklarım çok enteresan şeyler değil ama her geçen gün bir şeyler öğrenmek ve uygulamak,en önemlisi de oğlumun beğenisini kazanmak beni çok mutlu ediyor.

Uzun zamandır yabancı sitelerde ismine sık sık rastlıyordum.En son Epicurus’da görünce tercüme edip uyguladım;Croque Madame…Çoğu restoran ve cafe’nin listesinde yer alan bu tost,Fransız mutfağına ait kahvaltı ve geç kahvaltı (brunch) da yapılan lezzetli bir yiyecek.Çift kaşarlı tosttan çok farklı olan Croque Madame yani Çıtır Bayan:) özelliği kaşarı ve Dijon hardalında saklı. Önemli bir başka noktaysa, tavada pişen yumurtanın beyazının tam pişmiş, sarısının ise sulu kalması. Ayrıca bu yumurtayı fırından çıkan tostun üzerine zarar görmeden düzgünce yerleştirmelisiniz.

Fırında,tavada ve kızgın yağda yapma alternatifleriniz mevcut ben tost tavasında arkalı önlü pişirdim.Tost ekmeği olarak Uno’un tombul sandwich ekmeğini kullandım.

CROQUE MADAME (KROK MADAM/ÇITIR BAYAN) TOSTU;

Malzemeler;

· 3 adet yumurta
· 3-4 dilim beyaz tost ekmeği &Uno tombul sandiwich ekmeği
· Yarım çay bardağı süt
· Oda sıcaklığında bekletilmiş 100 gram tereyağı
· 1 tatlı kaşığı Dijon hardalı & hardal yerine mayonez kullandım
· 4 dilim gravyer peyniri
· 2 dilim dana jambon & dana veya tavuk salam kullandım
· Zeytinyağı
· Yarım su bardağı kaşar peyniri
Yapılışı;

1. Orta boy bir kaseye bir yumurtayı kırın, süt ekleyip hafifçe çırpın. Tuz ve karabiberini ekleyin.
2. Ekmeklerin kenarlarını incecik şerit halinde kesip çıkartın. Ben sand,w,ch ekmeği kullandığımdan gerek kalmadı.
3. Tost yaptığınızda dışarıda kalacak taraflarını bu sütlü karışıma batırın.
4. Alt üst olarak kullanacağınız dilimlerin iç taraflarının bir tarafına tereyağı, diğer tarafına hardal sürün.
5. Hardallı tarafa bir dilim peynir yerleştirip, jambon ve yine bir dilim peynir ekleyin. Diğer mayonez sürdüğünüz dilim ile kapak yapın.
6. Kaşar peyniri serpip 200 derecedeki fırında üzerindeki peynir eriyene kadar yaklaşık 8-10 dakika bekletin. Bu arada teflon bir tavaya zeytinyağı koyup iyice ısınınca yumurtaları kırın.
7. Yumurtanın beyazı iyice pişince fırından çıkan tostunuzun üstüne düzgünce yerleştirip servis yapın.
8. Afiyet şeker olsun.



Uno’nun diğer bir lezzeti kahvaltılık tost ekmeği olan Club sandwich'i, genelde oğluma tost yaparak ve çeşitlişşekillerde süsleyerek değerlendirdim;

Büyük Hamburger ekmeklerini kendi yaptığım yaptığım hamburger köfteleriyle servis yaptım.Hamburger köfteleri güzel oldu ve Uno'nun büyük hamburger ekmekleriyle daha da bir lezzetlendi üstelik, denediğim, piyasa da olan diğer markaların hamburger ekmekleri gibi yerken ufalanmadı.Hamburger köftesinin tarifini ekleyeceğim.


Şimdilik lezzetler bu kadar..Uno'ya bu güzel sağlıklı,leziz,güzel hediyeleri için buradan teşekkürlerimi yolluyorum..sırada ani misafir gelmesini beklemek ve buzluktaki çörek ve kruvasanları değerlendirmek kaldı:)

Savaşsız ve daha duyarlı günler geçirmek dileğimle..

17 yorum:

  1. selam öncelikle ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim dün bütün gün misafirlerim vardı nette hiç girmedim yorumunuzu şuan okudum blogger panelinize girin sol tarafta Gadget ekle diye yazan yer var orda HTML/JavaScript yazan yeri tıklayıp israili boykot gif kodunu buraya yapıştırcaksınız ve kaydet edeceksiniz bu kadar şayet anlatamadıysam anlamadıysanız tekrar sorabilirsiniz çekinmeyin olurmu ayrıca tostlarınıza bayıldım çocuklar yenilikleri seviyor fikir oldu bana sayfanız paylaşımlarınız çok güzel ellerinize emeğinize sağlık saygı ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş.Henüz kahvaltı yapmadan gördüm fotoğrafı ne yapacağız şimdi. Malzemelerim de yok. En kısa zamanda tamamlanıp yapılacak:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Canım enfes vir tost valla sabah sabah canım çekti nasıl yapsam ben bu tabağı alıyorum ellerine sağlık öptümmm

    YanıtlaSil
  4. Canım arkadaşım ellerine sağlık... Tost çok iştah acıcı... Savaşın son bulması, günahsız masum ölümlerinin son bulması hepimizin dileğidir...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. hayatım ellerine sağlık pek güzel olmuş artık davetini bekliyoruz ...sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
  6. canımsın hepsi şahane ellerine sağlık
    afiyetler olsun oğluşuna.
    Bişi sorcam kıtır çıtırmı olcaz bu tosu yiyinceee...???
    çok öptüm kardeşim.

    YanıtlaSil
  7. Tostun adı çok güzelmiş Ellerine sağlık.
    sunumların hepsi birbirinden güzel
    Şu hamburger ekmeklerinin tadı da harika sade poğaça gibi yenilebilecek cinsten

    Dondurulmuş ürünlerede ani misafirler için bulunmaz nimet.Ben misafir gelmesini bekleyemeden
    evin gurmesi için sabahın 6 da kahvaltı için hazırladım,Çok makbule geçti tavsiye olunur:)

    YanıtlaSil
  8. kısım sen sosyetesin dioruzda inanmıyosun ah ah kayınvaldenin kulakkları çınlasın doru dio ileri görüşlü hanım valla:)

    ama bu hafta sonu bende bi sosyelik yapıp şu üstü yumurtalı madamdam dneiyim bakim ayol pek değişik

    YanıtlaSil
  9. RANA TEŞEKKÜRLER ÇOK İŞİME YARADI..

    PELİN,INAN OYLE LEZZETLIKİ MUHAKKAK DENE...

    DERYA,AL CANIM SENIN OLSUN:)SAGOL:)),

    AYSEL,COK TESEKKURLER SOZLERINE KATILIYORUM..

    GÖNUL HAPPY BIRTDAY TU YUUUUU,

    HANSACIM,LÖP LÖP ET OLUCAK BİZE:)))

    DİLEK SANA KATILIYORUM POĞAÇA GİBİ:))MMM DENEYECEGIM:))))

    AYLİN,KIZ KIM SOSYETE BILMEM ARTIKIN:))PAZAR SABAHI YAP ACAIP DOYURUCU OLDUGUNU BELIRTEYIM:))

    YanıtlaSil
  10. bu ne muhteşem tost böyle canımmmmm.inan bayıldım.süper kelimesi az geliyor.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. canim super bunnar harikasin tadlummmmmmmm

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Ben bir tanecik alıyorum izninle:))))


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Cok nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Harika bir manzaqra, ellerine saglik. Hepsi birbirinden leziz...

    YanıtlaSil
  15. tostlar ye beni ye beni diye ekrandan bakıyor ama....eline yüreğine sağlık tatlım.en kısa sürede yapılacaktır.öptüm....sevgiler....

    YanıtlaSil
  16. Salihacığım ellerine sağlık, yumurtalı olanı ilk kez gördüm ama bayıldım doğrusu. Bir hafta sonu deneyeceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. ARKADASLAR HEPINIZE SEVGILER,YORUMLARINIZ ICI CK TESEKKU EDERIM..
    HERKESE GUZEL HAFTA SOLARI

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)