Perşembe, Aralık 04, 2008

~~ BROKOLİ CACIĞI ~~

FARKETMEDEN SAĞLIK....



Sevgili Tijen'in bereket dolu yazısını gıptayla okuyup,2 haftadır gidemediğim pazara özlem duyup, dolaptaki (marketten alınmış fakat yinede tazecik) sebzeleri hatırlayınca hemen mutfağa girdim.Oğlum soğuk algınlığı sebebiyle 2 gündür hasta yatıyor.Dün, evimizin klasikleşmiş mevsim çorbasını ( kış mevsimine girdiğimizden kış sebzeleriyle yapılan çorbamı) pişirmiştim.Pırasa,brokoli,kereviz,havuç ve ıspanaktan oluşan nefis bir kış çorbası.Bu sefer blendırdan da geçirmedim,tane tane sağlık!!...




bugün kış pilavı yaptım:) tarhana çorbası ve kış pilavı çok yakıştı birbirlerine:)) Bir de ,Lezzet dergisinin bu ay ki sayısında gördüğüm ''brokoli cacığını'' da denedim.Lezzetliydi.Sofrada kimse sesini çıkarmadan cacıkları bitirdiğine göre beğenildi demektir:))




Ben oğlumdan dolayı kırmızı biberi eklemedim.Bildiğimiz cacık gibi hiç bir farkı yok.Ama kesinlikle daha faydalı!!




BROKOLİ CACIĞI;


_4 kişilik_


  • 250 gr. brokoli & 5-6 adet orta boy brkoli çiçeği

  • 1 su bardağı yoğurt

  • 1 çay bardağı su

  • 2 diş sarımsak

  • yarım çay bardağı zeytin yağ

  • 1 çay kaşığı nane

  • tuz-kırmızı bıber

YAPILIŞI;

  1. brokol,i ve sarımsağı robotta kıyın.yoğurdu geniş bir kaba alın ve su eklyip karıştırın.brokoli,baharatları ekleyin karıştırın.

  2. cacığı kaselere paylaştırın ve üzerine z.yağ gezdirin.

  3. afiyet olsun..

49 yorum:

  1. SELAM ARKADAŞIM
    HEMEN BAHÇEMDEN BROKOLİ KOPARIP DENEYECEĞİM.SON DERECE SAĞLIKLI...TADI DA GÜZELSE DEYME KEYFE...ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  2. hızına hayranım saliham.maşllh sana ya maşllh maşllh))hepisi de ilgi uyandıran takdirlik lezzetler.brokoli cacığı çok ilgimi çekti.haşhaşlı böreğe bittim..ıspanak gayet leziz görünüyor.eline koluna ve de gayretine sağlık kardeşim..

    YanıtlaSil
  3. Canım Salişim ellerine sağlık, gerçekten yaptığın herşey sağlık için birebir,
    Ellerine sağlık cancağızım, oğluşuna da geçmiş olsun,
    İkinizide kocaman öpüvirdimmmmm..

    YanıtlaSil
  4. canım böyle yaratıcı fikirlere bayılıyorum...ben neden düşünemedim diyorum ...
    ellerin dert görmesin ....

    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. Çok faydalı olduğu kesin..Fakat bizde benden başka kimse brokoli sevmediği için fazlaca yapılmıyor...Ellerine sağlık tatlım..



    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ben de dergide gördüm ama denemeye çekinmiştim.deneyeceğim mutlaka.hem çiğden yapıldığı için de bol vitaminli.
    oğluşuna geçmiş olsun,benimki de hasta :((

    YanıtlaSil
  7. bendede çorbası vardı cacığını hiç duymamıştım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. ALTALTA VERDİĞİN ÜÇ SAĞLIKLI TARİFİ NOT ALDIM, HEPSİNİ YAPACAĞIM. ELLERİNE SAĞLIK CANIM.
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten değişik.Brokoliyi haşlama olarak sevmemiştim ama çorbasını çok beğenmiştim.Bunuda denemem lazım.Vitamin lazım:))

    YanıtlaSil
  10. Canım hiç denemedim ama sen yaptığına göre eminim çok lezizdir,ellerine sağlık öptüm kocaman

    YanıtlaSil
  11. canım öncelikle geçmiş olsun.oğlun inşallah en kısa zamanda iyileşir.cacık süper besleyici vitaminli olmuş.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. selam brokoli cacık çok güzel bir fikir..mutlaka deneyecegim.elinize saglk.sevgiler

    YanıtlaSil
  13. canim harika bir fikir,boyle baktikça ben nasil dusunemedim diyorum yani:))harikasin,sahane çunku...

    YanıtlaSil
  14. Saliha'cığım,
    Bahar geldiğinde hepimiz sağlıklı ve incelmiş olalım. En büyük dileğim bu! Oğulcuğa da geçmiş olsun, tez zamanda ayaklansın.

    YanıtlaSil
  15. canım değişik bir tarif,deneyeceğim.ellerine sağlık.oğluşuna geçmiş olsun.

    iyi bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  16. ♥ Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının perçinlendiği günlerdir. Bayramlar, insanların birbirleriyle olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe kucaklaştıkları günlerdir. Bayramlar,milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği, bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Kurban Bayramınız kutlu olsun!

    YanıtlaSil
  17. Valla iki kere okudum başlığı, brokoli çorbası salatası yemeği duydum, gördüm cacığınıda ilk defa gördüm.Değişik, ellerinize sağlık güzelde görünüyor.Acaba yemek yemek istemeyen benim kızımda yermi.

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuş ama. Ayyy benimkiler yermiki bu cacıktan yapsam, ellerine sağlık..
    İyi bayramlar canım..
    Hoşçakal....

    YanıtlaSil
  19. Salişim, senin ve tüm sevdiklerinin bayramı kutlu olsun,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. TATLIM İYİ BAYRAMLAR DİLİYOR GÖNLÜNCE GEÇMESİNİ TEMENNİ EDİYORUM..
    SEVGİLER nUnU

    YanıtlaSil
  21. salihacigim oglusuna cok gecmis olsun canim brokoli cacigi tam vitamin deposu olmus ellerine saglik.

    Senin ve tum sevdiklerinin bayrami kutlu olsun,

    Mutlu Bayramlar...

    YanıtlaSil
  22. Bayramını içten dileklerimle kutluyorum, sağlıkla, umutla kal. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Canım benim tüm sevdiklerinle beraber olacağın sağlık ve huzur dolu bir bayram dilerim öptüm...

    YanıtlaSil
  24. iyi bayramlar ,eşin ve çocuğunla birlikte mutlu bayramlar dilerim cicişkom:)

    YanıtlaSil
  25. Ellerinize sağlık.brokoliyi çok severim cacığını duymmamışttım.Almak için bi bahanem daha var artık...
    sevgiler.
    iyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  26. Ailenizle beraber mutlu bir bayram dilerim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Kesinlikle çok sağlıklı... Ne güzel düşünülmüş... Canım ellerine sağlık... Umarım oğluşun da iyileşmiştir...


    İyi bayramlar, sevdiklerinle, sağlık ve mutlulukla...

    YanıtlaSil
  28. Saliha'cığım,

    Sevdiklerinle beraber mutlu, sağlıklı ve neşeli bir bayram geçirmeni dilerim.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  29. Çok iyi fikir!Bayramınız mübarek olsun .

    YanıtlaSil
  30. hayirli bol bereketli bir bayram gecirmeni dilerim sevgilerlimle

    YanıtlaSil
  31. Hayırlı bayramlar ,nice bayramlara kavuşmayı Rabbim nasip etsin
    sevgiler:))

    YanıtlaSil
  32. Yaparım arkadaşım canın sağolsun.Sen renk tercihini söyle ve adresi yaz gerisi kolay... sevgiler...

    YanıtlaSil
  33. arkadaslarım hepınıze canu gonulden sevgıler ,saygılar:))okadar hastayımkı teker teker cevaplayacak takatım yok elımden geldıgı kadar sayfalarınıza ugrayıp bayramınızı kutlamaya calıstım.

    ıslam alemının kurban bayramını kutlar hayırlara vesıle olmasını dılerım..sevgılerımle..

    hansacım,çok ıyısın ,cok nazıksın tesekkurler:))du bı rengını dusuneyım:)))

    YanıtlaSil
  34. merhaba salihacım nasılsın mübarek kurban bayramının huzur sağlık mutluluk ve bütün güzellikleri de beraberinde getirmesini diliyorum herşey gönlünce olsun

    YanıtlaSil
  35. Canim cok nefis görünüyor ,cok severim bu corbayi ellerine saglik.Ayrica senin ve ailenin kurban bayramini yürekten kutlar daha nice bayramlar tüm sevdiklerinle gecirmeni dilerim.Sevgilerimi gönderiyorum ve öpüyorum Salihacim:)

    YanıtlaSil
  36. saliham ben de senin bayramını tebrik ediyorum.hayır içine huzurlu bereketli mutlu bir bayram olsun.sevgiler canım

    YanıtlaSil
  37. Bayramin kutlu olsun canim, tüm sevdiklerinle birlikte daha nice bayramlara...

    YanıtlaSil
  38. bayramın bayram olsun ağız tadıyla inşAllah.

    YanıtlaSil
  39. İLGİNÇ İLK KEZ BÖYLE BİR CACIK GÖRDÜM..KURBAN BAYRAMINI KUTLUYORUM CNM..BİRAZ GEÇ OLDU AMA KUSURA BAKMA,ZİYARET FALAN ANCAK GEÇTİM PC NİN BAŞINA SLMLAR

    YanıtlaSil
  40. aaaa valla yeni duydum şu bloglardan daha neler duycez bakalım:)
    canım ellerine sağlık diyor geçmiş bayramını kutluyorum..
    salişim:)

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  41. ben gmail e mail atmıştım.Ama cevap alamadım.Mailime adersini bekliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  42. denedim bence güzel oldu brokoli rondodan geçince mis gibi koktu birde üzerine baharat attım nefiss.
    seninde ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  43. Çok sağlıklı ve farklı olmuş.Denemek isterim...

    YanıtlaSil
  44. nefis olmuştur eminim.. bizler de deneyelim.Paylaşımın için teşkekkürler :))

    YanıtlaSil
  45. Başlığı görünce şok oldum. Çiğden yapılıyor değil mi ?
    Ben de bir deneyeyim bakalım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  46. Cok begendim bu tarifi. Mutlaka denemek istiyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  47. arkadaslar hepınıze teker teker tesekkurlerımı sunuyorum ,sevgılerımle...

    vıldan hanım bende baharatlı deneyeyım emınım cok lezız olmustur,afıyet olsun:)

    sevgılı ılker deneyınce yazın olur mu? sevgılerımle....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)