Çarşamba, Aralık 03, 2008

~~ PAZI GÜZELLEMESİ ~~



Bazı yemekler vardır ki,malzeme ve isim bakımından en zengin yemekleri bile geride bırakırlar.İşte bu yemek benim için en gösterişli et yemeklerinden bile daha lezzetli,oğlum da benimle aynı fikirde galiba..... ikinci tabağı istediğine göre:)





Bir demet pazı yıkanır,sirkeli suda bekletilir ve süzülür.1 adet soğan ve pazılar doğranir tencereye veya tavaya alınır ve kavrulur.kavrulunca içine çırpılmış yumurta eklenir ve karıştırılır.İstenirse oyuklar açılıp yuvalara yumurta kırılır ve 1-2 dk.bekletilip ocak kapatılır.
Büyük ve kart değil de küçük ama körpe yapraklı olanlarını alırsanız ,pişirdiğinizde daha lezzetli olduğunu göreceksiniz:)
Var mı sizinde en kral yemeklere tercih ettikleriniz?
herkese güzel bir hafta dilerim..

17 yorum:

  1. Ben de bayılırım pazıya! Süt demişsin ya, zor bir soru. Güvenebildiğin birileri varsa taze sağılmış süt her zaman tercihim ama güvendiğim birilerini bulamadığımda yoğurdumu Pınar'ın organik sütüyle mayalıyorum, gerektikçe onu kullanıyorum. Kelkit'teki bir çiftlikten geliyor bu süt. Çiftlik müdürüyle tanışmış, çiftliğe dair sunumunu izlemiştim, bana güven vermişti açıkcası. Yine de günlük sütler besin değeri açısından daha zengin deniyor. Yani iki arada bir deredeyiz...

    YanıtlaSil
  2. canım pazıyı bende çok severim.hele ki sarmasını...ellerine sağlık yumurtalısı da eminim çok lezzetlidir..afiyetler olsun..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bende daha önce hiç yemedim.. Bende mesela menemeni bir çok yemeğe tercih ederim :))

    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık ne güzel sebze yemekleri ellerine sağlık,öptüm..

    YanıtlaSil
  5. Bende bayılırım ellerine sağlık hemşerim:) yorumun için çok teşkr ederim kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. cok caliskansin canim hic bos durmamissin. ellerine saglik, hersey gönlünce olsun...
    emine...

    YanıtlaSil
  7. paziyi dolma olarak yapiyorum baska yemegini bilmiyordum mutlaka tarifini deneyecegim.Degisik bir yemek nefis olduguna eminim.Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  8. ENFES OLMUŞ BU PAZI GÜZELLEMESİ.ADINI HAKETMİ.ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  9. son zamanlarda sebzelerden gitmişsin en güzeli aslında..hafif vitaminli.bende çok seviyorum.ama pazı yerine ıspanağı tercih ederim.yerim yemesine ama insanın favorisi vardır ya ıspanak bende 1 numaradır:)

    canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık Salihacım
    pazı en sevdiğim yeşil yapraklılar arasındadır,nedense pazı yemekleri anne evinde özel gelir bana:)taptaze pazı yiyebilmek için bayram tatilini bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  11. Su güzelleme gercekten de güzel olmus eline saglik,hocam yapar da güzel olmaz mi hic?;)
    Ispanak püresi de cok ilginc geldi ilk firsatta deneyecegim ins.

    Selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  12. aman adaşım maşallah diyeyim oğluna....bu zamanda sebze yiyen çocuk nerdee..

    benim kız sebze bile demiyor bunlara...otmu yaptın gene diyor...

    inaşallah benimkide yer...

    ellerine sağlık..harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,
    Ben de su an pazi pisiriyorum ama Kilis usulu.
    Ben de bayilirim ve bircok yemege tercih ederim sizin de yazdiginiz gibi...
    Iffet

    YanıtlaSil
  14. TİJEN AKLIMI KURCALAYAN EN ÖNEMLI KONUM ŞUAN SÜT:(( NAPCAMI BILEMIYORUM VALLA..TAVSIYEN ICIN COK SAGOL..
    FATOŞ SIRADA SARMASI VAR,MM COK SEVERIM..

    PELİN,BEN EVVELDEN SEVMEZDIM AMA ŞİMDİ KARTLARINI YANI BUYUK YAPRAKLARINI DEGILDE KÜÇÜKLERİNİ ALIYORUM..DAHA LEZZETLI YENILEBILIR OLUYOR..


    deryacım,guzel yureklım cok sagol:))..

    serapcım sagol,hemserıyız demek:))

    emine ablacım,sende benı yorumlarınla bırakmıyorsun cok sagol,ıyısındır ıns..

    özgulcum,tesekkurler...sırada sarması varçok guzel olur valla.....

    YanıtlaSil
  15. fundacım,tesekkurler canım arkadasım..

    çölem hep sebze pişiyor evımızde:))et yemez aıleyız de:))))

    dılek tesekkurler canım bende bayrmaı hasretle beklıyom..

    karakazanım:) nekadar nazıksın arkadasım...ne demek..senınkılerın yanında benımkıler:))cok tesekkurler canım...

    adaşım,bız sevınce mecburen sevıyo..ne varsa o yencek dıye dıye alıstı ıns..degısmez:))

    sevgılı ıffet tesekkurler yorumun ıcın:))kılıs usulunu merak ettım yazarsan yada yayınlarsan sevınırım..

    herkese sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  16. merhaba.ben de bu ay lezzet dergisi aldım ve karıştırırken bu tarif çok hoşuma gitti. Sen benden hızlıymışsın. Beğendiğini söylemen sayesinde de ben de bir an önce yapmak istiyorum. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)