Salı, Kasım 11, 2008

~~ BEZELYE ÇORBASI ~~

  • İÇ ISITAN BİR ÇORBA:))))





Artık havalar yavaş yavaş soğumaya başladı.Bu demektir ki besleyici, içimizi ısıtan çorbalar yapma zamanı geldi...Bezelye çorbası çok lezzetli ve besleyici bir seçenek,özellikle çocuklarımız için.Ben oğlum ilerde yememezlik yapmasın diye katı besinlere geçtiğimiz zamandan beri yapıp yediriyorum.Sizede erken başlamanızı için tavsiye ederim.Bana gelen maillerde bebek için yemek alternatifleri soruluyordu böylece sorularınızı bu güzel çorbayla bi nebze cevaplamış oldum.Mutlaka denemenizi tavsiye ederim:)) ister blendırdan geçirirsiniz,isterseniz taneli yaparsınız,her ikiside çok leziz oluyor.


Bebekler ve çocuklar için yemek alternatiflerini eklemeye devam edeceğim:)))







Bezelye Çorbası;


Malzemeler;
4 kişilik

  • yarım kilo bezelye -ben buzlukta duran bezelyelerimden kullandım,konservede olabilir-
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı tereyağ veya zeytinyağ
  • 2 su bardağı et veya tavuk suyu -etsuyu daha çok yakışıyor-
  • 2 su bardağı süt
  • dereotu,tuz,köri ;1'er çay kaşığı

Yapılışı;


  1. bezelyeleri ayrı bir tencerede üzerini az geçiçek şekilde su ekleyip haşlayalım.
  2. diğer tencerede unu tereyağ veya zeytinyağla 2-3 dk. kavuralım.
  3. et veya tavuk suyumuzu hızlı hareketlerle karıştırarak ekleyelim ve kaynamasını bekleyelim.
  4. haşlanan bezelyeleri kaynayan etsuyuna ekleyelim ve 5 dk daha kısık ateşte kaynatalım.sütümüzü de ekleyelim.
  5. çorbamız pişmeye yakın baharatlarını ve dereotunu ekleyelim.
  6. çorbamızın kıvamını ayarlayalım yani eğer koyu olsuysa damak tadınıza göre su veya süt ile açabilir ve tekrar 1 taşım kaynatabilirsiniz.
  7. enson dilerseniz blendırdan geçirelim ve dereotuyla süsleyip servis yapalım.



& ben et suyu olarak kendi hazırladığım bulyonlarımı kullanıyorum,isteyen olursa tarifini ileriki günlerde ekleyebilirim.

& sütü eklemeyebilirisiniz yerine su kullanın.


& köri baharatı ve dereotu bezelye'ye çok yakışıyor,eklemenizi tavsiye ederim.

& çorbalarımızın kıavamı koyu olduysa eğer süt ile açarak 1 taşım daha kaynatabiliriz.Süt enfes bir lezzet verir.

19 yorum:

  1. Canım enfes görünüyor dumanı tüterken alayım bi kase ellerine sağlık,öptüm...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Salihacım
    benimde nofrostta bekleyen bezelyelerim ve mısırlarım var en kısa zamanda çorbayla değerlendirmek istiyorum.
    bende ileriye yatırım yapıyorum:)bebekli bir anne olunca elimin altındaki seçenekleri çoğaltmak için çalışıyorum:)

    YanıtlaSil
  3. çorba çok önemli ve bu çorba da çok besleyici havalar soğumaya başladı herkeste bir çorba ne güzell

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. bezelyenin çorbasını daha önce hiç denemedim, ama harika, enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

    YanıtlaSil
  5. ilk defa gördüm bence de enfes görünüyor.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. ben hiç denememekle birlikte hiç de tatmadım bezelye çorbasını.dondurucuda yatan bezelyelere iş çıktı desene)))eline sağlık çeşnim,hakketten çeşni kattın çorba kültürüme..

    YanıtlaSil
  7. pek çorba tüketmiyorum aslında...çok büyük bir eksiklik benim için....

    ellerine sağlık hayatım....güzel bir tarif...

    öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  8. derya cok tesekkurler afıyet olsun arkadasım:))

    dılek bende...bende....

    yeşim evet canım,cok tesekkurler..

    eldıvenlerım,mutlaka dene bak,enfes..sevgılerımle..

    defnecım sagol:))


    aplam muhakkak dene:))bayılacaksın..

    adaşım,bır denesen belkı ılk olur he ne dersın?:))

    herkese sevgıler..

    YanıtlaSil
  9. Muhtesem gozukuyor,keski alma imkanim olsaydi:))harikasin,eline saglik...eee benden de sicacik sevgiler...sendende sicacik çorba:))opuldun

    YanıtlaSil
  10. salişşş anacım yok yok asın beni ne kadar çok ihmal etmişim ben arkadaşları yaw. ne sinir ne gıcık bi kızım ben.. valla sayfana baştan sona baktım tariflerini okudum. eşinin haline acımadım. bulmuş bunamasın daha ne istiyo işte yemiş her bişilerden:) ellerine sağlık hepsi nefiss. çok öptüm senii..

    YanıtlaSil
  11. Bende çorbayı çok severim ve yaz kış hiç eksik etmem..Bu çorbanda çok değişik,besleyici ve nefis olmuş canım..Hem ellerine sağlık olsun,hemde afiyet şeker olup yarasın..

    Her yaptığın çok lezzetli görünüyor canım..Maşallah sana..!

    YanıtlaSil
  12. hurıyecım bendende sana sımsıcak sevgıler canım:))

    kız halenze:))canımsın baska bişi demem:)))

    gülcüm cok nazıksın cok tesekkurler..asıl sana maasaallah yani senınkıler yanında benımkıler caylak işi:))

    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  13. Hiç yapmadım ama anlattığına göre denemek lazım.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. kıtchenswetkıtcen cok tesekkurler,
    banu sagol canım..

    YanıtlaSil
  15. salihacığım enfes görünüyor, ellerine sağlık.
    ben de oğluma yedirmeye çalışıyorum, aslında itiraz etmeden yiyor çocuk ama babası "bezelyeyi sevmiyorum" dedikçe yememeye başladı, yarın bu çorbayı yapıp bezelye olduğunu söylemeden yedireceğim ikisine de.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Çorbayı ben de yaz kış severek yerim. Yalnız bu aralar çeşit konusunda kısır döngüye girmiştim, farklı ne yapabilirim diye düşünüyordum ki senin bu enfes çorban ile karşılaştım. Mutlaka deneyeceğim:). Ellerine sağlık canım..
    Sevgileer...
    aslı

    YanıtlaSil
  17. Canım merhaba senden ricam söz ve lezzet ustaları bölümündeki bağlantı adresimi www.hayatintatlari.com olarak değiştirirsen sevinirim...

    YanıtlaSil
  18. sema teşekkürler..yedırınce banada yaz merak ettım farketceklermi?:)

    aslı tesekkurler..şimdiden afıyet olsun arkadasım::))

    zerrincim degıstırdm dıye hatırlıyorum ben ama tekrar bı bakayım canım..

    sevgılerımle..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)