Cumartesi, Temmuz 05, 2008

SÜTLAÇ


Sütlaç ;kakaolu ve çikolatalı tatlılarla arası olmayan eşimin en sevdiği lezzettir,çok sever.Sütlaç kasesini oğluma uzattığımda;’’anne,bunun içinde ne vaaayyy’’ dedi, pirinç ve süt var oğlum dediğimde ; ben pilav yemem demesin mi?


Oğlum değil ama eşim severek yedi. Sıcak günler için ideal hafiflik ve serinlikte.Ayrıca içindeki pirinç unu’nun değişik bir lezzet kattığı aşikar.


SÜTLAÇ;

MALZEMELER;

· 5 su bardağı süt
· Yarım su bardağı kırık pirinç _yarım su bardağı su; haşlamak için_
· 4 yemek kaşığı pirinç unu_tepeleme_
· 1 su bardağı şeker _azaltıp çoğaltabilirsiniz_

YAPILIŞI;

1. Pirinci sıcak suda yumuşayıncaya kadar haşlayın.
2. Süt,şeker,pirinç ununu karıştırıp ocağı yakın.pirinci ilave edin.
3. Kaynamaya başlayınca 10 dk daha kaynatın ve altını kapatın.
4. Ilınınca kaselere dökün ve dolaba kaldırın.
5. Afiyet olsun.

arzu ederseniz içine damla sakızı ,limon,badem vs aromalar ekleyebilirsiniz.

7 yorum:

  1. GÜNAYDIN CANIM... BEN DE SENİN GEÇMİŞ KANDİLİNİ KUTLUYORUM. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. ŞERBETLİ TATLILARLA ARASI İYİ OLMAYAN BİRİ OLARAK, SÜTLAÇA EL KOYUYORUM. :))) ELLERİNE SAĞLIK CANIM. BEN DE BAYILIRIMM.... ÇOK GÜZEL BİR HAFTA SONU TATİLİ DİLİYORUM. SEVGİLER....

    YanıtlaSil
  2. sütlaç çok güzel görünüyor. ellerine sağlık. eşim görmesin bayılır. en sevdiği tatlıdır. en yakın zamanda bende denicem. ölçüleri tutturamadığım için canım yapmak istemiyordu. anne usulü. bilirsin anneler gözkararı yapar bu tatlıyı.o yüzden tutturamıyordum. emeğine ellerine sağlık canım . kocaman öpücük.....

    YanıtlaSil
  3. selam canım..sütlaç nefis görünüyor.elinize saglık..sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. LEZZET GEMİSİ,BENIMDE SERBETLI TATLILARLA ARAM YOKTUR:( GUZEL SÖZLERIN ICIN TESEKKURLER..

    HATICE ABLACIM HOS GELDIN SAYFAMA:)BU ÖLÇÜLERLE TUTURABİLİRSİN..YAPTIGIN ZAMAN YORUMUNU BEKLIYORUM NASIL OLDU MERAK EDERIM:))

    HULYACIM COK TESEKKURLER CANIM..SEVGILERIMLE..

    YanıtlaSil
  5. MERHABALAR BİNBİRÇEŞNİ,TARİFLERİNİZİ İLGİYLE TAKİP EDİYORUM. DÜZGÜN VE YAPILABİLİR TARİFLER YAYINLIYORSUNUZ...HERSEY ENFES..BÖYLE DEVAM...SEVGILERIMLE..

    NURSİMA..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)