Cuma, Temmuz 04, 2008

İMAMBAYILDI



Mor gelin diyorum ben ‘’patlıcan’’a…Çok marifetli bir sebze.Tencere ve fırın yemeklerine ,kızartmalara, , hamur işlerine her şeye yakışıyor.Közleniyor,kızartılıyor,kavruluyor,köftesi,mücveri bile yapılabiliyor.


Eşimin teyzesi patlıcanlı tepsi köftesi yaparki çok güzel olur.Tarif kağıdımı bulur bulmaz resimleriyle ekleyeceğim:)

Benim gibi, hormonsuz ve sağlıklı olsun diye , mevsimini bekliyorsanız eminim ki ,sizde çok özlemişsinizdir.Haziran ayından bu yana,her hafta mutfağımda, patlıcanın _en az haftada 2 kez_ bir çeşidi yapılır.Bekarken ağzıma sürmediğim patlıcanı nedense evlendim evleni pek bir sevdim.

Bu hafta ‘’imambayıldı’’ yaptım.Klasik tarifin aksine bol yağda kızartmak yerine yemeği yapacağım tencerede az yağla şöyle 1-2 kez yumuşayana kadar çevirdim.



İMAMBAYILDI;


MALZEMELER;


· 5 patlıcan
· 1 su bardağı sıvıyağ_kızartmak için


İç malzemesi;


· 3adet domates_1 tanesi üzerleri için
· 3 adet soğan
· 6-7 diş sarımsak
· Yarım bardak sıvıyağ
· Yarım demet dereotu
· Yarım demet maydanoz
· Yarım demet taze nane
· 1 tatlı kaşığı şeker
· Tuz,k.biber



YAPILIŞI;


1. Patlıcanlar alaca soyulur,tuzlu suda bekletilir ve kurulanır.kızgın yağda arkalı önlü kızartılır.
2. Soğan piyazlık doğranır ve yağda sotelenir.
3. Domates,maydanoz,nane,dereotu robottan geçirilir ve soğana eklenir.
4. En son şeker,tuz eklenir ve 1-2 dk daha kavrulup suyunu çekene kadar pişirilir.
5. Patlıcanların karın kısımları bıçakla uzunlamasına çizilir.
6. Harç, paylaştırılır.domates yuvarlak kesilip üzerlerine konur.
7. 1 su bardağı sıcak su tencerenin kenarından yavaşça dökülür ve kısık ateşte pişirilir.
8. Soğutulup servis yapılır.

3 yorum:

  1. Gercekten de gelin gibi süzülüyor,harika görünüyor "mor gelin".Eline saglik nefis olmus bizde en cok sevilen sebzedir patlican.

    Selamlarimla,serap.

    YanıtlaSil
  2. off one bayıldım adı gibi..... elerine sağlık ..... laf aramızda kayınpederin görmesin bence...... nedense patlıcanla arası pek iyi değildir..... canım eniştem . çok severim onu...... teyzem ne zaman patlıcan yapsa evde olay olur. salihacım..... sen sen ol patlıcandan bahsetme kayınpederine........ çok öptüm.

    YanıtlaSil
  3. karakazan evet süzülüyor gelın gıbı:)) tesekkurlerrrr......

    abla,evet ehehehe cok gulzdum ya...kayınvalidem cok sever aksıne kayınpederım hıc haz etmez:P ama her et yemegınede yakısır ve yazında patlıcan yapmıyacaksında ne yapcaksın? hoş hangı sebzeyle arası ıyı olduki? etcildir kayınpederım:))

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)