Pazar, Temmuz 06, 2008

DİKEY KATLI, İÇİ RULO PASTA ve TATİL




_Ön not;P.D.Ç.S Etkinlik sırası,sevgili ’’Kelebekli Saniyeler’de’’.tarifimi kendisine yolluyorum ve arkadaşıma kolay gelsin diyorum._


Bu hafta nedense canım hiçbir şey ama hiçbir şey yapmak istemedi.Ne ütü yapmak, ne ev süpürmek,hatta mutfağa bile girmek istemedi. Herhalde biraz havaların etkisi, biraz da yaklaşan tatil tembelliği diyebiliriz.

Bendeki bu isteksizliğin eşimde farkında ama ekstra bir ruh halinde olduğumun da bilincinde…Zaten normalde ne yemek ayırır,ne illa şunu isterim,bu böyle olacak der, ne bana ev işlerinde zorluk çıkarır.Şükürler olsun ki; anlayışlı ve her türlü ev işine yardımcı olan bir eşe sahibim.

Hafta içi kayda değer yemeklerim imambayıldı ve sütlaç’tı. Kalan yemek saatlerimizi, kahvaltı,çay saati şeklinde atlattık.
Tabbule,hellim peynirli menemen,pörpülenmiş biber:)


Dün kaynımın doğum günü vardı ve ben Cuma gününden hazırlıklara başladım.Pandispanyalarla barıştık ya değişik tarifleri denemeye başlıyorum artık yavaş yavaş.

Bir süre evvel yabancı pasta kitaplarımdan birinde bir pasta görmüştüm ve şekil olarak bana çok değişik gelmişti. Çeviriyi yaptıktan sonra başladım yapmaya. Pandispanyası ilk denemem olmasına rağmen ‘’ çok güzel ’’ tuttu. İşlemleri uygularken hiç sorun çıkmadı Ve dinlenmek üzere dolaba gitti.
Cumartesi, Kadir, Fatma,Zeynep teyze ve Ahmet eniştemizin bize geleceklerini öğrendiğimde, 20 cm’lik pastamın yetmeyeceğini düşünerek, ek pandispanya yapıp, ruloyu büyüttüm ama dinlendirme sürem olmadığı için pastanın kendisini salmasından korktum ve etrafını kurdeleyle bağladım.Süslemesini ise pasta sahibinin ‘’seçiciliğini’’ düşünerek damak zevkine göre yaptım. Eşimden bile pasta konusunda geçerli not aldım. bile diyorum çünkü; tatlı sevmeyen eşim, ‘’çok hafif ve lezzetli olmuş,pasta yapacağın zaman bu pastadan istiyorum’’ dedi.
İbrahim Ethem ’cim,Rabbimden sana hayırlı,huzurlu ve bereketli ömürler niyaz ediyorum!!

Pazartesi sabahı inşallah Alanya’ya doğru yola çıkıyoruz. Aylarca biriktirdiğimiz stres ve sıkıntıları, deniz, sahil ve doğaya bırakıp, yenilenmiş olarak gelmeyi umut ediyoruz. 8 gün sonra görüşmek üzere …bizi dualarınızdan eksik etmeyin.Herkese sevgilerimle…


İÇİ RULOLU PASTA;


MALZEMELER;


· 4 yumurta
· 200 gr şeker
· 3-4 yemek kaşığı kaynar su
· 200 gr un
· 3 yemek kaşığı mısır nişastası
· 1 paket muzlu puding
· 1 paket kabartma tozu


Kreması;

· 2 paket Crem ole ve 5 bardak soğuk süt

YAPILIŞI;


1. Fırını 180 – 200 derecede ısıtın.
2. Yumurta ve şekeri mikserle yüksek devirde çırpmaya başlayın.
3. Kaynar suyu mikser çırparken azar azar ekleyin ve çırpmaya devam edin.
4. Çırpma işlemi 5-6 dakika sürecek, karışım köpük köpük ve hacminin 2-3 katı olmuş olmalı.
5. Bir kasede un, toz puding ,nişasta ve k.tozunu karıştırın ve 2 kere eleyin.
6. Yumurtalı karışıma azar azar ekleyip, spatula ile ‘’alttan yukarı şeklinde hareketlerle’’ yumurtayı söndürmeden homojen bir karışım elde edene kadar karıştırın.
7. Yağlı pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine karışımı dökün ve fırına verin.
8. Yaklaşık 10 -12 dakika sonra kekinizi fırından alın ve tezgaha serdiğiniz temiz bir beze veya pişirme kağıdına ters çevirip, üzerini nemli bir bezle örtün ve soğumaya bırakın.
9. 1 paket krem ole’yi 2,5 bardak soğuk sütle hazırlayıp pandispanyaya sürün.
10. Pastayı yapabilmek için ya çembere ya da kelepçeli kalıba ihiyacımız var. Bu pandispanyadan 20 cm'lik kalıp kullanarak pasta yapabilirsiniz.
11. Pandispanyadan hazırlayacağınız kelepçeli kalıbın yüksekliğine göre 2-3 parmak eninde şeritler kesin.
12. Ortadan başlayarak kendi etrafında sarmaya başlayın.kalıbınızın içine oturtup şeritler bittikçe bittikleri yerden başlayıp sarmaya devam edin. Tek parça iç çevresini kaplamaya yetmiyorsa uygun büyüklükte bir başkası ile devam edin.
13. Sarma işlemini kalıbın içi bu şekilde dolana dek devam edin. Kalıp tamamen krema ve kek ile dolunca en üste kalan kremadan dökün ve bir spatula yardımıyla düzgünce sıvayın.
14. Pastanızı dolapta 2-3 saat dinlendirin.
15. Diğer crem ole’yi sütle hazırlayıp üzerini ve etrafını sıvayın ve pastanın üzerine ve yanlarına hindistan cevizi serpin.


ΩΩ pandispanya’nın pudingi istediğiniz çeşitle yapabilirsiniz.çilek,h.cevizli,vanilyalı,çikolatalı.İbrahim Ethem çikolata’yı sevmediği için ben muzlu yaptım.

ΩΩ kekin pişme süresi fırınınıza göre değişir dikkat edin.10 dk’dan sonra kontrol edin,elinizle kekin ortasına batırın tekrar kek düzeliyorsa pişmiş demektir.

ΩΩ tarifteki pandispanyadan 20 cm’lik pasta çıkıyor.ben pastayı 22 cm.’e büyüttüm.Artan kekleri,pastanın altına ve üzerine koydum.

ΩΩ pastayı kelepçeli kalıpta yapıp dolapta dinlendirmelisiniz.

17 yorum:

  1. Merhaba canim,etkinlige katildigin için çok tesekkur ediyorum,tarifini aldim ve sonra yayinda olacak. Ellerine saglik dilimlenmis pasta sahane çok begendim..ayrica iyi tatiller dilerim,dönuste görüsmek üzere,sevgiler.


    AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
    Örnek isim: SEVİL SAHİN
    Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
    Tarif : SALATAYARIŞMASI
    Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

    YanıtlaSil
  2. Yazın kimin canı iş yapmak istiyor ki:))
    Neyse herkesler gtisin tatile ben korurum bütün blogları:))

    Pasta çok güzel görünüyor,ellerine sağlık canım.
    He birde canım kısır istedi:) Gidip yapsam ne iyi olur ama kim kalkıp yapacak:))

    YanıtlaSil
  3. canım benim ellrine sağlık. çok güzel nefis bir pasta olmus...... hayırlı yolculuklar, iyi tatiller diliyorum.......

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı yolculuklar canım. Allah yolunuzu açık etsin inşallah.

    YanıtlaSil
  5. Herşey nefis olmuş ellerine sağlık...İyi yolculuklar iyi tatiller...

    YanıtlaSil
  6. Ben o tabağı alsam olur mu? Pasta da çok güzel görünüyor... Ellerine sağlık...

    Bol eğlenceli ve dinlenceli tatiller :) Sevgiyle♥♥♥

    YanıtlaSil
  7. Salihacığım bir kaç gündür ben de öyleyim, sanırım sıcakların etkisi.
    Hayırlı yolculuklar diliyorum, güzel bir tatil geçirip, dinlenmiş ve rahatlamış olarak dönersin inşallah...
    pasta da nefis görünüyor, benim de bu şekil bir pasta denemem olmuştu, tarifteki gibi hazır pandispanya un kullanınca çok kabaran ve katları kalın, kreması ince bir pastam olmuştu:)

    tatil dönüşü görüşmek üzere, sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. o ne pastaymış öyle!
    ellerine sağlık,harika.

    YanıtlaSil
  9. İyi tatiller dileyeceğim ama önce bir dilim pasta istiyorum!

    YanıtlaSil
  10. Yıllardır severek izlerken sizi,şimdi ise kendi sayfamdan seslenmek bana keyif veriyor,
    bende iyi tatiller diliyor ve emeğinize sağlık diyorumm.. çok beğendim bu enteresan lezzeti, tşkrlr saliha hnm.

    istanbuldan svglr NuNu

    YanıtlaSil
  11. ooo ne guzel gorunuyor bunlar ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  12. selam arkadaşım,güzel bir tatil geçirmeni dilerim.gelnice görüşmek üzere....

    YanıtlaSil
  13. iyi tatiller canimcim .....
    (Emine)

    YanıtlaSil
  14. hayırlı yolculuklar ıyı tatıller

    YanıtlaSil
  15. slmmm..aaa ben bu yazına yorum yazdım zannediyordum yazmamışım..neyse cnm..pastanı çok beğendiğimi söyleyecektim..bir de cantık için soru sormussun ya cnm ya hamuru önceden yapabilirsin.ben mayalı hamurları dolapta bekletiyorum bir gün..ama şekil verdikten sonra kalır mı bilmem..denemedim hiç..bence o zaman pişirip ısıtma yöntemini deneyebilirsin..slmlar.

    YanıtlaSil
  16. HURIYE SANADA GONULDEN SEVGILER ARKADASIM..

    PAPATYALARINPRENSESI KIYAMAM SANA SEVGILERIMLE CANIM..

    HATICE ABLACIM TESEKKURLER,
    SEDACIM DUAN ICIN COK SAGOL GITTIK GELDIK CANIM:))

    SEDA CANIM SAGOL DUALARIN ICIN...

    AYSELCIM COK TESEKKURLER CANIM:))

    PELIN GUZEL TEMENNIN ICIN SAGOL:))


    HATICECIM TESEKKURLER CANIM,BU TARIF TAM TUTTU CANIM COK GUZEL OLDU..TAVSIYE EDERIM:))

    TIJENCIM TESEKKURLER BUYUR ISTEDIGIN KADAR AL..KEŞKE IKRAM ETME IMKANIM OLSA YOLLARIM INANKİ:)

    NUNU,BENDE SENI TANIYORUM:))GERCEKTEN...VERDIGIN DEGER ICIN COK TESEKKURLER CANIM..GELIYORUM BLOGUNA:))

    SEVILHANIM BENDE SIZE TESEKKUREDERIM COK GUZEL BIR ETKINLIK BENCE:))

    ZEHRA NERDE HAFTA SONU YUPPİSİ:p

    MELEGIM COK SAGOL IYI NIYETIN DILEKLERIN ICIN:))

    EMINECIM SAGOL CANIM:))

    YanıtlaSil
  17. canım pastan çok değişik olmuş.bende yabancı bloglarda bakıp bakıp duruyordum..iyikide sen yaapmışsın.inşallah en kısa zamanda tarifinle denerim.ellerine sağlık ..tarihe baktımda kesin döndünüz tatilden..umarım iyi geçmiştir..


    sevgilerimle

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)