Pazartesi, Mart 19, 2007

ALTERNATİFLİ TURTA,KİŞ HAMURU..






Bu tarıfle bırcok turta ve kiş yaptım..nedense kiş demek cok hosuma gıdıyor .Evde tatlıyı benden hariç pek seven yok.Yaptıklarım cok zor bıtıyor bu yuzden genelde tuzlu olarak, ıspanaklı,pırasalı,peynırli,karışık sebzeli olarak yapıyorum.Bunlarıda annemlere gıderken yapıp götürdum,hoşlarına gıttı ve begendıler….Tarıf;tarıfdefterı forumundan sedo’ya ait…paylaşımından dolayı sedo’ya buradan tesekkur ediyorum…

Malzemeler;

  • 1yumurta,
  • 200gr.becel,
  • 2çorba kaş.çiçek yagı,
  • 1su bar.yarı süt yarı yogurt,
  • tuz,un kabartma tozu



Yapılışı;

  • yumuşak hamur yapılıp 30 dak.dinlendirilecek
  • yumruk büyüklügünde bir parça ayrılıp kalıba yerleştirilir
  • üzerine sosisli,peynirli isteginize göre harç konur
  • ayrılan hamurla malzemelerin üzerine kafes yapılır
  • üzerinede 1çay bar.süt 1yumurta çırpilip dökülür 1
  • 80derecede ısıtılımış fırında pişirilir...
  • Tarıfı tuzlu yapabılırsınız
  • eger tatlı yapmak ıstersenız tuz yerıne hamuruna ıstedıgınız mıktarda seker ılave edıp,iç malzemesinide şantili jöleli meyvalarla,cıkolatalı ganajla veya dıger alternatıflerı kullanarak yapabılırsınız..sımdıden afıyet olsun….

1 yorum:

  1. sELAM ELLERİNİZE SAĞLIK TARİF ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.Ben bu tarifi yapmak istiyorum kaçsaat tazeliğini muhafaza ediyor ya da sıcak mı ikram etmek lazım.Zaman darlığım var da onun için soruyorum.Sevgiler.Başarılarınız daim olsun....
    oya

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)