Çarşamba, Kasım 30, 2011

Tavuklu,Taze Zencefilli Kereviz Çorbası

IMG_0288




Her ne kadar ismi uzun olsa da yapımı oldukça kolay bir çorba.Sade bir sebze çorbası olmadığından içindeki malzemeleri başlığa taşıdımki okuyanların tercihine cevap versin.
Kerevizin,zencefilin yararlarını bilmeyen var mıdır bilemiyorum ama halk pazarında yanıma usulca yaklaşıp , bu sebze yeniyor mu? ve kokusundan dolayı hiç sevmiyoruz diyen iki bayana dediğim gibi ;O kadar faydali ki güçlü bir idrar söktürücü,bedeni kuvvetlendirip sindirimi kolaylaştıran üstelik iştahı açan, hem etlisi hem zeytinyağlısı hem püresi hem salatası olan harika bir kış sebzesi bence :)) Eğer kokusundan dolayı tercih etmiyorsanız ; 1 adet limon suyu veya portakal suyu hatta mandalina suyuyla bile pişirebilirsiniz.
Zencefil ise hobi gibi yetiştirilip, kullanılsa da bence herkesin benimsemesi gereken çok iyi bir antioksidan (vücuttaki oksitlerin dışarıya atılımını sağlar), mide hastalıklarına,soğuk algınlıklarına çok iyi gelen kekten tutunda salatalara yemeklere çorbalara tatlı - tuzlu herşeye giren müthiş bir sebze...
Şifalı bitkiler aniklopedisi gibi oldu yukarısı :)) ama inanın bunca faydasına rağmen her iki sebze o kadar az kullanılıyor ki ben bu sebzelerin hemen hemen her mutfağa girmesini isterim.
Bu nefis çorba bu soğuk mevsilerde hem şifa hem içimizi ısıtan bir tarif üstelik yapımı da çok kolay...Haydi sizde yarın çocuklarınıza eşlerinize bu çorbadan yapın :)) Taze zencefil toz zencefile nazaran daha az baskındır kokusu,lezzeti dilerseniz 1 tatlı kaşığı ekleyin çorbaya ben çok sevdiğimden 1 y.k eklediğim halde çok baskın bir tat olmadı ayrıca taneli yiyemeyenlere dilerseniz robottan geçirebilirsiniz.
Herkese sağlıklı mutlu hafta sonları  :))))))



malzemeler;
  • 1 Adet (yaklaşık 200 gr.-minik kübik kesilmiş) Tavuk Göğsü
  • 1 Adet ( ortaboy) Kereviz
  • 1 Yemek Kaşığı  (rendelenmiş) Taze Zencefil
  • 3 Su Bardağı Süt
  • 2 Su Bardağı Tavuk Suyu
  • 3 Yemek Kaşığı Un
  • 3 Yemek Kaşığı Tereyağ+Zeytinyağı karışımı
  • tuz
yapılışı;
  1. Tencerede tereyağı ve sıvıyağı kızdırın.
  2. Temizleyip kübik doğradığınız tavuk göğüslerini yağa atın ve 5-6 dk. soteleyin.
  3. Kerevizi derince soyun ve kübik şekilde doğrayın ve tavuğa ekleyip 1-2 çevirin ve tavuk suyunu ekleyin.
  4. Aynı anda soğuk sütün içine unu koyup topaklar gidene kadar karıştırın ve tencereye incecik akıtarak aynı anda karıştırın.
  5. Zencefili rendeleyin ve çorbaya ekleyin.
  6. Tuzunu ayarlayıp kaynayana kadar karıştırın.
  7. Kaynadıktan sonra 5 dk. kısık ateşte pişirin ve altını kapatın.
  8. Afiyet olsun :))

12 yorum:

  1. ellerine saglık aksine ben iki lezzetide cok severim ama eşim pek yemiyor...alıstırmam lazım:))...sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canımmm tam bir şifa kaynağı sunumda süper ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. OLSADA İÇSEK EMİNİMKİ ÇOK GÜZEL OLMUŞTUR ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  4. hastalara şifa bir çorba olmuş resmen,geçen hafta bu çorbayı içmek için neler vermezdim:)))))
    zencefili acayip seviyorum,ete de çok yakışıyor diye duydum ama hiç denemedim, denemek lazım:)))
    ellerine sağlık canım,çok öperim

    www.zeyneple.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. sunum bitirdi beni salihacım:)
    tadını hiç sorgulamıyorum bile:)
    ellerine sağlık canım...
    sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  6. bir kereviz sever olarak her halini severim, ellerinize sağlık çok güzel bir çorba olmuş sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Harika bir çorba tarifi olmuş, haftaya deneyeceğim.Hatta resimleyeceğim.
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  8. adinin uzunlugu degil decok farkli oldugu kesin!
    hep pasta kurabiye paylasirsin diye korkuyorum, corbaya cok sevindim, tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  9. adaş valla bende kereviz yiyemiyorum...geçen salatasını denedim fena olmadı aslında..ama sırf faydalı diye yinede tüketmek için zorlayacağım kendimi.ellerine sağlık.fotoğraf şahane...çorba da denemeye değer..ellerine sağlık..kuzuları öp benim için..

    YanıtlaSil
  10. slm arkadaşım.denediğim tariflerin resimlerini mail attım ama becerdimmi bilemiyorum.bakarsan sevinirim.blogda yayınlayacam inşallah.olmassa linklerinide verebilirim yayınlayınca.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Sevdiğim herşey bir arada:) Çok sağlıklı ve lezzetli bir çorba olmuş. Tam şifa deposu. Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. ayy harika hatta olağan üstü birçorba olmuş şifa deposu daha ne diyim bayıldım:)
    sevgilerimle..
    yemekbirask
    seval

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)