Pazartesi, Aralık 05, 2011

Mantarlı Ispanak Böreği

mantarlı ıspanaklı börek (5)

Dökülen yaprakları toplarken fırında pişen elmalı kekin kokusu geldi taaaa bahçeye :)) ama dedim evvela okur okumaz harika bişi olucak dediğim ve hemen pişirmeye koyulduğum ve şuan ılınmakta olan böreği tatmalı...İç malzemesi bol, yufkası kararında ne hamur gibi ne kıyır kıyır ama çook lezzetli..Yapmaya başladığımda pişireceğim kap konusunda kararsız kalsamda fırın tepsisinin az geleceğini düşünerek büyük borcam da yaptım.Ben..biz..onlar... çoook beğendik..
İç malzemesi isteğe göre azaltılabilir.veya ölçüler yarıyarıya indirilerek çekirdek aile boyutuna getirilebilir size kalmış ben tarife birebir uydum ve konu komşu annem herkes faydalandı bu lezzetten :)))
Çooooook güzel geçen bir hafta sonu dilerim herkese :)))

malzemeler;
  • 5 Adet Yufka
  • ½ kg Ispanak
  • 1 Adet Orta Boy Kuru Soğan
  • 1/2 kg Mantar
  • 1 Yemek Kaşığı Tereyağı
  • 1 Su Bardağı Yoğurt
  • 1/2 Su Bardağı Süt
  • 1/2 Su Bardağı Sıvğ yag
  • 2 Adet Yumurta
  • 250 gr. Beyaz Peynir
  • Tuz, karabiber
  • Kırmızı pul biber
yapılışı;
  1. Tereyağında rendenizin büyük ağzıyla soğanı rendeleyip kavurun.Mantarları suyun altında elinizle üzerindeki zarı ovarak yıkayın.Ispanakları 4-5 su yaparak temizleyip kıyın.
  2. Ufak doğranmış mantarları ekleyin.Mantar suyunu salınca ıspanakları ekleyin.Tuz,karabiber,kırmızı pul biberi de ilave ederek karısımı suyunu çekene kadar kavurun.
  3. Kavrulmus bu içi ocaktan alarak sogumaya bırakın.
  4. Yoğurt,süt,sıvıyağ ve yumurtayı iyice çırparak yufkalara sürmek için bu karısımı çırpıp hazırlayın.
  5. Soğumuş olan mantarlı ıspanaklı börek içine beyaz peyniri ufalayarak  ekleyin.Daha sonra sıvı karışımı yufkalara sürüp, hazırladığınız börek içini yerleştirin.
  6. Böreğin şekli size kalmış ben tepsi böreği gibi 3 yufka alta araya malzeme üste 2 yufka şeklinde yaptım yufka aralarına karışımdan muhakkak sürün.
  7. Böreği ısınmış fırında 30 dakika pişirin..
  8. Afiyetler olsun:))

18 yorum:

  1. Salihacım tam akşam vakti. Ben bu tabağı alıp kaçıyorum. Börek nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. ne güzel görünüyor ellerinize sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. hmm hem mantar hem ıspanak,bayılırım ikisine de! elinize sağlık! sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık.Çok güzel bir ikili.

    YanıtlaSil
  5. bir dut masalı- NuNu

    Salişimmmm kesinlikle İSTİYORUMM......

    YanıtlaSil
  6. Salihacim ellerine saglik vallah en sevdigim böreklerden biri.

    YanıtlaSil
  7. Mantarın girdiği herşeyi çok seviyorum canım.
    eline sağlık çok güzel olmuş.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Saliham ellerine sağlık böreğe bayılırım tabağada bittim öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. mantarlı ıspanaklı iki sevdiğim lezzet bir arada ellerine sağlık harika :)
    Seda Yazıcı www.lezzet-ikram.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. bende çok severim ıspanaklı böreği:) bu satte canım istedi görünce ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Kışın vazgeçilmez lezzeti mantarı da görünce zaten olay benim için tamamdır ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. ayrı ayrı yapıyorumda ikisini bir arada denemedim eminim çok güzeldir ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  13. kesinlikle hayır diyemiyeceğim bir lezzet ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  14. ne güzel görünüyor canım ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  15. ıspanakmı dediniz hemde böregi:)bayılırım hemen hafta sonu yapıcam:))))))elinize saglık

    YanıtlaSil
  16. salihacım, iki günlük net bağlantısı sorunu,bana neler kaçırtıyormuş az kalsın..
    ellerine sağlık canım....
    resim bitirdi beni..
    gönül dolusu muhabbetle...
    :)

    YanıtlaSil
  17. böreği yayınladım canım.yarında kısmetse kurabiyeyi yayınlayacam.inşallah beğenirsin.

    YanıtlaSil
  18. Buram buram tüten bir ıspanaklı böreğimiz olsa da yesek :)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)