Pazartesi, Kasım 14, 2011

Alman Pastası ve Binbirçeşni Hediye Kampanyası





alamanpastası (1)



Geçtiğimiz haftayı 3 deneme ve hepsinde  hüsrana uğramanın verdiği moral bozukluğumu yenmek için, aklıma takılan bir yemek tarifini dergi ve yemek kitaplarıma gömülmüş şekilde arıyordum ki, yemek kitabımın içinden bir kağıt buldum,kağıtta bu tarif vardı.
Aslında denemek istediğim tariflerden kendileri :)) gerçi bikaç kez denemişliğim var mesela bu güzel olmuştu ama diğer denediklerimin ne  tatlarını ne de  tariflerini hatırlamıyorum üstelik resimleri de  yok, galiba bundan önce denediğimden de memnun kalmamıştım, hafızaya bakın ama nasıl?:)
Aslında orjınal Alman Pastası maya  ile yapılır,içine meyve vs. ise konmaz  ama  sonuç olarak memnun kaldığım bir tarif oldu.Siz muz,meyve şekerlemesi koyabilirsiniz damak zevkinize kalmış.Ben meyvasız yaptım sadece üzerine süsleme amaçlı kiraz şekeri koydum.
Sakın benim gibi fırından çıktıktan sonra kesmeye kalkmayın en az 1 saat bekleyin ki keki düzgün patlara ayırabilesiniz.Ayrıca resim çekme esnasında  ayarlama yaparken dalmayın ki pastanın üzerindeki kiraz şekeri uçup gitmesin :)))( oğlum kaşla göz arası kiraz şekerini hemen mideye indirmiş,ben şimdi kime güvencem makinayı,tabakları vs.. tutsun diye:))) 

Binbirçeşniyi takip edenler arasında bir hediye kampanyası düzenlemeye karar verdim.Binbirçeşni'nin tariflerinden en az 2 tane deneyip resimleyerek,tarife yorum yapıp  , saliha.erozan@gmail adresime yollayan takipçiler  arasında yapacağım oylama sonucu; ilk 3 kişi'ye hediye şeker hamurlu kurabiyeler yollayacağım.Kurabiyelerin konseptini kazanan arkadaşlarımızın istekleri doğrultusunda belirleyeceğiz ve kurabiye adeti kişi başı 10 tane olucak.Yeterli katılım olmadığı takdirde yarışmayı iptal edeceğim.Yarışma süresi 20 gün.Verilen süre sonunda çekiliş yapılacak :))
Eveeettt denemeler başlasın,bakalım kimler neler yapacaklar,kimler kazanacak :))))
Herkese güzel bir hafta geçirmesi dileğimle...


malzemeler;
  • 3 A det Yumurta
  • 1 Su Bardağı Erimiş Tereyağı
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı  Yoğurt
  • 2.5 Su Bardağı Un
  • 1 Paket Kabartma Tozu
kreması;
  • 2 Su Bardağı Süt
  • 1 Çay Bardağı Şeker
  • 50 Gr.Tereyağı (2-3 yemek kaşığı)
  • 3 Yemek Kaşığı Un
  • 1 Yemek Kaşığı Pirinç Unu
  • 1 Adet Yumurta Sarısı
  • 1 Paket Vanilya
içi için;
  • 2 Adet Muz

üzeri için;
  • 3-4 Yemek Kaşığı Pudra Şekeri
  • kiraz şekeri
yapılışı;
  1. Fırını 180 der. de ısıtmaya başlayın.
  2. Yumurtayla şekeri mayonez kıvaına gelene kadar çırpın.
  3. Erimiş ve soğumuş tereyağı,yoğurdu ekleyin.
  4. Unu,kabartma tozunu eleyine ve karışıma yavaşça ekleyin.
  5. Homojen olan kek karışımını orta boy yuvarlak bir fırın kabına dökün ve ısınmış fırında 25 dk. pişirin.Pişme süresi fırın ayararına göre değişir dikkat edin.
  6. Krema için bütün malzemeleri bir tencereye koyup önce telle karıştırın ve ocağı yakıp pişirin.Muhallebi kıvamına geldiğinde ocaktan alıp soğuyana kadar karıştırın.
  7. İyice soğuyan keki ikiye bölüp kremayı güzelce sıvayın ve muzları dilimleyip üzerine yerleştirin.Diğer patı üzerine kapatıp buzdolabında en az 2 saat dinlendirin.
  8. Afiyetler olsun..

19 yorum:

  1. Elinize sağlık çok lezztli görünüyor bayılırım Alman pastasına sevgiler...
    mutfakta1inci

    YanıtlaSil
  2. cnm bu yarışma tam benlikmiş 20 günde ıyı bır süre benim için hehhee:)) şimcik senin tariflerinden herhangi bir tarif seçip onumu yapıp fotoluyacaz kategori farkediyor mu? birde ıkı tarıf mı yapacaz?? fatıma ersoy avcılar:)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık güzel görünüyor. Alman pastası sevdiklerim arasında. Canım çekti şimdi :) Artık pastanelerde pek göremiyorum. Belki denerim bi ara tarifi. Yağın tereyağ olması şart mı.?

    Bir de; oğlunuz şekerleri yesin, olmadı photoshopla oraya bi kiraz şekeri oturturuz.:) Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  4. mutfakta1inci tesekkurler:)
    evet Fatmacım tam sana göre:)) 2 tane tarif deneyip resım cekıyorsun ve bana yolluyorsun oylamaya katılma hakkın doguyor,katogori farketmez basarılar canım:))
    Füsun tesekkurler dene memnun kalırsın,eklerız dimi ama:))

    YanıtlaSil
  5. Canımsın :)
    OlUR MUTFAKTA BÖYLE VAKALAR,CANINI SIKMA,SONRASINDA DA ORTAYA BÖYLE NEFİSLİKLER ÇIKIVERİR :)
    Tablo kadar güzel resmi süsleyen bu pastayı çook beğendim,ben de mini pastacıklar yapmak istiyorum bakalım kısmet :)
    Mutlu akşamlar canım..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  6. Canim hayirli aksamlar pasta cok güzel görünüyor afiyetler olsun .

    YanıtlaSil
  7. Aaaa :)) ben de tam ayvali , bebek patatesli kuzu tandir tarifini yazip denemek icin siteye girmistim :) dunden ayva ve minik patateslerden aldim . saat henuz sabahin altisi ama olsun :p ben cocuklar uyurken sakin kafayla tarifi gozden gecireyim dedim :)

    tarifle ilgili merak ettiklerim :

    firin tepsisine firin telini yerlestirip uzerine etleri diziyoruz . yani etler telin uzerinde mi pisiyor ? dogru mu anlamisim ? :)

    bir de etler piserken tepsiyi aliminyumla filan kapatiyor muyuz ?

    yurtdisinda oldugumdan hediye sansini kacirmis oluyorum :/ olsun ben de tarifini dener , tarifi fotosuyla blogumda paylasirim belki :)

    not : tarifle ilgili sorularimi aydinlatirsan aksama denemek istiyorum :) kestane kebap acele cevap :)

    YanıtlaSil
  8. fusün hanım şart degıl tabııkı tercıhe baglı..
    sevgılı fırdevs acele cevap demıssın ama gec bı cevap oldu bugun cpk hastaydım anca sımdı bloguma bakabıldım canım :( evet telın uzerınde pişiyor ve folyoyla kapatmıyoruz ama etlerın ustu yanıyor gıbı olursa kapatabılırsın...

    YanıtlaSil
  9. Değişik bir tarif. Çok da güzel fotoğraflamışsın. Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. canım benim çokda güzel olmuş ellerine sağlık
    şahane olmuş tatlım. Şeker hamuru iyi fikir
    hadi bakalım hayırlı olsun

    YanıtlaSil
  11. alman pastasını bende böyle severim mayalı hamurdan yapılanı pek hoşuma gitmiyor
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  12. zaman zaman hepimizin başına geliyor bu tür olaylar mutfakta:)
    hiçç canınızı sıkmayın...
    pastanız çok hoş olmuş,ellerinize sağlık...
    bende dün akşam havuç rüyası tarifinizi uyguladım:)
    sayfama bi göz atıp görüşlerinizi bildirirseniz çoook mutlu olurum...
    gönül dolusu sevgilerimle...
    :)

    YanıtlaSil
  13. bu tarifim kurabiye kampanyanız içinn gelsin o halde:)
    sevgilerimle...:))

    YanıtlaSil
  14. HENÜZ DENEMEK NASİP OLMADI BU ALMAN PASTASINI AMA ŞU ARALAR ÖYLE SIK GÖRÜYORUM Kİİ BLOGLARDA DENEMEK ŞART OLDU..
    fOTOĞRAF ÇOK GÜZEL VE SUNUM ÇOK HOŞ.
    ELLERİNE SAĞLIK.
    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  15. harika görünüyor yahu, nefis olmuştur eminim. ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Bazı tarifler böyle uğraştırıyor işte. Alman Pastası için değer ama. Kirazsız da olsa güzel ;)

    YanıtlaSil
  17. Bazen böyle sıkıntılar oluyor, tadı tuzu yaşamın.
    Çok güzel görünüyor Alman pastası da, ellerine sağlık.
    Mutlu bir hafta geçirmenizi dilerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık canım..hediye kampanyanın süresi dolmuş sanırım..:( Bir dahaki sefere inş..:)

    sevgiler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)