Çarşamba, Ekim 06, 2010

Tas Kebap


tas kebabı (2)


Bir haftadır yumurtalı patatese bakmaktan gına gelenler için özür amaçlı tarif yayımlamak farz oldu :).İşte  kendimi affettirecek nefis bir tarif ; Tas kebabı...Biz ailecek çok beğendik özellikle bu sıralar yemek seçmeye başlayan oğlum patatesle birlikte olduğundan mıdır bilemiyorum beğenerek yedi.Tas kebabı bütün tencere kebaplarının temelidir ve her türlü kemiksiz etle yapabilirsiniz,değişen tek şey pişme süreleri.

Yemeği dana kuşbaşıyla yaptığım da  üzerini aşacak kadar su ekleyip düdüklüde haşlıyorum,başka yerde soğanı salçayı kavurup etin haşma suyunu ilave edip soğanlar pişene kadar kaynatıp etleri en son ekliyorum.Böylelikle etler daha yumuşak oluyor ve oğlumun etleri çiğniyemiyorum anne yakınmalarından kurtulmuş oluyorum :) Pişince eklenen Tas kebabının patatesi servis esnasında sıcak olarak üzerine konup servis yapılırsa daha iyi olur,ben kızarmış patatesleri tas kebabının üzerine koyup öyle servis ediyorum.


Tas Kebap;
malzemeler;
  • 500 gr. kuşbaşı et (kuzu veya dana)
  • 1 adet soğan
  • 1 y.k salça
  • 2-3 y.k sıvıyağ
  • 3 s.b su
üzeri için;
  • 2-3 tane orta boy patates
  • kızartmak için sıvıyağ
yapılışı;
  1. kuzu etiyle yapıcaksanız etler çok kızgın yağda  5 dk kavurun.doğranmış soğanıda ekleyip 2-3 dk daha kavurun.salçayı koyun 2 dk daha kavurmaya devam:) suyu döküp kısık ateşte kapağı kapalı olarak 30-40dk etler yumuşuyana kadar pişirilir.
  2. dana etiyle yapıcaklar içinse eti suyla birlikte düdüklüde haşlayın ve ayrı yerde salçayla soğanı kavurun.haşlama suyundan ekleyip soğanlar pişene kadra pişirin.en son etleri ekleyip 10-15 dk daha pişirin.
  3. patatesleri kuşbaşı doğrayıp kızgın yağda kızartın.pişen kebaba kızarmış patatesleri ekleyip karıştırın.
  4. veya yemeği tabağa koydugunuzda kızarmış patatesleri de üzerine koyun.
  5. afiyet olsun :)

12 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Harikaaaa! Ellerine sağlık,çok güzel olmuş,öyle böyle değil..Suyunu da çok güzel ayarlamışsın koyuca,afiyet olsun ..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Salihacığım oğluşuna afiyet bal şeker olsun. Domates çorbanı pişirip yayınladım çok öpüyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Tas kebabını görünce özlediğimi fark ettim, kısa zamanda pişirmeli :)
    Ben yarım yemek kaşığı yada tatlı kaşığıyla unda ilave ediyorum suyu daha bir kıvamlı koyu oluyor, birde bu şekilde deneyin.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. canım benimm:)
    tatlı annecikk:))
    birtanesin sen canım benim hiç gınaa gelirmi bize:)) tas kebabın nefiss görünüyor bende çok severek yapıp bir de üstüne yiyorum:))

    YanıtlaSil
  6. Saliham canım ellerine sağlık nasılda güzel gö
    rünüyor.Ellerin dert görmesin öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. oh yaa..buralarda yorumlaşmayıda özlemişim...şöööyle güzel bir ellerine sağlık diyeyimde içimde kalmasın:)))))

    haa birde nefis görünüyor gerçekten ama ...öğlen oldu..acıktımda..olsada yesem:))

    YanıtlaSil
  8. Gerçektende çok güzel bir yemek taskebabı.
    Sizinkide güzel olmuşa benziyor. Oğluşunuza afiyet şeker olsun:)
    Güzel yorumunuz için teşekkür ederim bende takip ettiklerime sizi ekledim
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  9. önceden denemedğim bir yemek. mutlaka denemeliyim şimdi onu anladım :)

    YanıtlaSil
  10. harika görünüyor gel benı ye benı ye diye bağırıyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. çok güzel görünüyor elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Çok biliyomuş senin oğlun:)
    ellerine sağlık nefis olmuş bacım,öptüm:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)