Pazar, Eylül 26, 2010

Yumurtalı Patates

yumurtalı patates

 

 

 
Bazen çok basit dediğimiz aperatifler anı kurtarıyor.Yumurtalı patates de bunlardan biri.Oğlumun en sevdiği kahvaltı öğünü,eğer geç kalkmışsa sadece bu ve süt doymasına yetiyor ya da klasik bir kahvaltı menüsü yerine.Tarif çok basit ama blogları dolaşanlar için ufak bir hatırlatma olsun istedim çünkü ben dolaşırken gördüğüm bir çok tarif için; tabii ya! uzun zamandır yapmıyordum, iyi fikir... diyorum :)
Benim ölçüm kendi sevdiğimiz oranlarda...isteyen istediği kadar ekle-çıkar yapabilir,zaten lazım olan patates ve yumurta.Yapılışı çok kolay ama ilk yapacak olanlar için aşağıya yaptığım şekliyle yazıyorum.Belki yarın pazar kahvaltınızda yumurtalı patates olur :)

 
Yumurtalı Patates;
malzemeler;

  • 3 orta boy patates
  • 3 iri yumurta
  • tuz,taze çekilmiş karabiber
  • sıvıyağ

yapılışı;
  1. Patatesleri temizleyip küçük küpler şeklinde doğrayın.
  2. tavada yağı kızdırın ve patatesleri ekleyin üzerine tuz serpip arada karıştırarak 10 dk.kavurun.Tuz patateslerin çabuk kavrulmasını sağlıyor.
  3. bir kasede yumurtaları hafif çırpın,patatesleri çatal batırarak yumuşayıp yumuşamadığını kontrol edin.yumuşayan ve kızaran patateslere çırpılmış yumurtayı ekleyip 1-2 çevirin ve altını kapatın
  4. dilerseniz karabiber serperek servis edebilirsiniz.

19 yorum:

  1. canım ellerine sağlık emin ol bu sabah kahvaltıya yapıcam .
    hatırlatma için teşekkür ederim Saliha'cım.

    YanıtlaSil
  2. nefis ve besleyici bir kahvaltılık ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Salihacığım ellerine sağlık. En sevdiğim kahvaltılıktır. Hmmm...Keşke daha erken baksaydım bloguna. Belki haftaya... :)
    Keyifli pazarlar

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar...Ben yumurtaları küp küp doğradıktan sonra tamamen kızarttıktan sonra ayrı bir tavada yumurtaları kırıyorum...Sizinkide oldukca nefis görünüyor... sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik canim afiyetler olsun öptüm.

    YanıtlaSil
  6. En sevdiğim kahvaltı sıcağı :)
    Pek sık yaparız bizde ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Salihacım inan unutmuşum,uzun zaman oldu hazırlamayalı... nefis gözüküyor,ellerine sağlık..

    Kocaman Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. dedigin gibi sadece tarif almak degil,fikir almak icin de bakiyoruz eline saglik

    YanıtlaSil
  9. tatlı annecik!!!
    ellerine sağlık canım benimm hep söylüyorum yeni başlayan arkadaşlara veya dediğin gibi küçük bir hatratma unutulmuşluklara..
    ellerin dert görmesin canımm:)

    YanıtlaSil
  10. Ayy çok severim, hem kahvaltıda hem de hafif yemek istediğim akşamlarda yerim... Aşağıda ki fırın makarna da harika görünüyor... Ellerine sağlık Salihacığım sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. selamlar canım.ellerine sağlık.kahvaltı için süppper.sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Canımsın eline sağlık bak döndüm ben ...bana yaz merak ediyorum seni...

    YanıtlaSil
  13. benimkilere sevdiremedim bir türlü..ellerine sağlık..sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  14. Ben de okuyunca çoktandır yapmamıştım dedim:)
    küçük doğranmış sosis de ilave edince çocuklar daha çok seviyor.

    YanıtlaSil
  15. Canım ellerine sağlık nefis olmuş ben çok severim... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Ekle çıkar yap ye miss gibi ellerine sağlık canım:) paşaya afiyet olsun öptüm:)

    YanıtlaSil
  17. Bizim evdede çok sevilir ben kalıp gibi yapıp dilimliyorum öylede güzel oluyor.
    Domates çorbası tarifinizi denedim hatta bloğumdada kaynak göstererek yayınladım gerçektende evdeki herkes çok beğendi tarif için teşekkürler
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  18. hımm gecenin bu saatinde tam atıştırmalık bişey oluş ellerinize sağlık nefis
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Eline sağlık çok güzel görünüyo benimde severek yaptığım bi tarif banada bekleri SELAMETLE...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)