Cumartesi, Eylül 04, 2010

Pide Pizza


pidepizza3


Yemek dergilerinden birinde pideden yapılan pizzayı görünce, aklıma yıllardır kendi yaptığım pide pizzamı hiç resimlemediğim geldi.Yıllardır derken öyle böyle değil en az 10 yıllık geçmişi var bizde pide pizzanın :).Bekarken çalıştığımızdan sahur da pratik alternatifler arardık,yumurtalı patates,dilim ekmek üstü sucuk-kaşar ve pide pizza da bunlardan biriydi.Bu Ramazan sahurda da sık sık pide pizza yaptım diyebilirim.
Dün ikindi vakti oğlum;'' anne bana pide pizza yapar mısın? yanına da ayran!'' deyince sahur için ayırdığım pideyi hem yaptım hem de resimledim.
İftarlar da sıcak pide tercih edildiğinden ,fazla alınmış,ertesi güne kalıp kurumuş pide varsa ya dilimler et kebabı yaparım ya da sahura pizza,böylelikle ziyan olmamış olur.Çok pratik ve lezzetli :)


pidepizza (2)


Pide Pizza;
malzemeler;


  • 1 tane orta boy kurumuş pide
  • 1 y.k salça
  • 1 s.b süt
  • yarım bardak dilimlenmiş yeşil ve siyah zeytin
  • yarım bardak mısır
  • yarım bardak rende kaşar
  • 5-10 dilim sucuk
  • 3-4 dilim jülyen kesilmiş salam,sosis



Yapılışı;
  1. fırın 180 der. ısıtılır.salça sütle karıştırarak açılır,pidenin üst kabukları biraz alınır ve pidenin her yani bu karışımla iyice ıslatılır.
  2. zeytinler,sucuk,salam malzemeler sırasıyla serpilir.en üste rende kaşar konur ve fırına verilir ve 5- 10 dk kaşarlar eriyene kadar tutulur.afiyet olsun.

10 yorum:

  1. Enfes görünüyor..
    Keyifli haftasonları dilerim :)

    YanıtlaSil
  2. Akıllı insanlar kadınlar ziyanı sevmezler canım:))
    bizde pek severiz,bayılarak yeriz sıcak sıcak:)))
    ellerine sağlık,paşama afiyet bal olsun yarasın inşallah,sana da yarasın iki üç ay daha ;)

    YanıtlaSil
  3. İyi fikir !
    Ellerıne sağlık bereketi bol olsun.

    YanıtlaSil
  4. CANIMM MÜTHİŞ GÖRÜNÜYOR YAPMIŞSIN YAPACAĞINI YİNE:))
    ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..
    MUTLU HAFTA SONLARI DİLERİM..

    YanıtlaSil
  5. Saliham bende bayat pideleri bu şekilde değer
    lendiririm hem çocuklar bayılır hem pideler zi
    yan olmaz:))Ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Salihacım gerçekten çok pratik. Ani gelen misafirler ve çocuklar okuldan geldiğinde çayın yanına. Ellerine sağlık bir tanem.

    YanıtlaSil
  7. pideleri degerlendirmenin simdi tam zamani
    harika gorunuyor
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  8. Canım, benimde çok sık yaptığım, hatta ramazanda difrizde pide saklarım, bizde çok sevilir.Ellerine sağlık,sevgilerrr.öptüm....

    YanıtlaSil
  9. Pideleri böyle değerlendirmek harika olur,ellerine sağlık..

    Şimdiden hayırlı kandiller ve iyi bayramlar diliyorum..

    öpüyorum..

    YanıtlaSil
  10. Canımmmmm dayanamadım ve bir dilim aşırdım pizzadannn.. Sevgilier, nice güzel bayramlar diliyorum..

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)