Salı, Eylül 08, 2009

Et Kebabı & Yalancı İmambayıldı

İki tarifte kayınvalideme ait.Kendisinin çok güzel ve pratik tarifleri var demiştim,bende bunları kayıt altına alıp öğrenmeye çalışıyorum:).Et kebabını pratikliği açısından çok sevdik,etleri normalden daha fazla yumuşak pişirdim, oğlumun rahat yiyebilmesi için.Kalan kurumuş pidelerin ve kısıtlı zamanların değerlenmesi açısından çok güzel bir alternatif.Ayrıca doyurucu olması da oruç rehavetiyle fazla çeşit yapılamaması açısından artı puan bence:)




Et Kebabı;
Malzemeler;
  • 500 gr. kuşbaşı et
  • 1-2 y.k sıvıyağ
  • kurumuş pide
  • yoğurt
  • salçalı,domatesli sos
Yapılışı;
  1. etleri yıkayıp düdüklüye alın ve az sıvıyağla kavurun.Suyunu çekince üzerini aşacak kadar su ilave edin ve 40 dk pişirin.
  2. pideleri minik küp şeklinde kesin ve 200 derc.fırında 15 dk bekletin.
  3. domates veya salçayı az sıvıyap ve su ile açın ve ocakta kavurun.
  4. yoğurda ezilmiş sarımsak ekleyip çırpın.
  5. tabağa önce kıtırlaşmış pideleri alın ve etlerden artan et suyunu üzerlerine gezdirin.
  6. sırasıyla etleri koyun,etlerin üzerine sarımsaklı yoğurdu,yoğurdun üzerinede salçalı sosu gezdirin.
  7. afiyet olsun.

Yalancı İmambayıldı;
Malzemeler;
  • 1 kilo patlıcan
  • 3 adet soğan
  • 4 orta boy domates
  • 3 -4 diş sarımsak
  • zeytinyağ,tuz,1 çay bardağı sıcak su
Yapılışı;
  1. patlıcanları alacalı soyun,enine ikiye kesin ve kestiklerinizide boyuna dilimleyin.Tuzlu suda 10 dk bekletip yıkayın ve süzün.Tencereye dizin.
  2. bir kaba soğanları piyazlık doğrayın yani yarım ay şeklinde.domatesleri doğrayın.sarımsakları doğrayın ve üzerine zeytinyağ,tuz gezdirip karıştırın ve patlıcanların üzerine dökün.
  3. üzerine 1 çay bardağı sıcak su döküp ağır ateşte pişirin.
  4. afiyet olsun.

12 yorum:

  1. Salihacım canım mis gibi kokar o kebap ellerine
    sağlık bereketli iftarlar dilerim öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. bukadar kolaymıymış bu kebabp tam bana göre mutlaka denemeliyim..
    ellerine sağlık sevglier...

    YanıtlaSil
  3. ya kebap olsun da ne olursa olsun.nasıl lezzetli olmuştur kimbilir.sizlere afiyet bal şeker olsun.öptüm canım...

    YanıtlaSil
  4. canım kayınvaldenizin ellerine sağlık. hem pratik hem de çok leziz görünüyorlar..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. kebap tam bizlik,nefis olmuş..doyurucu hemde...

    anneciğinin sağlık...

    hayırlı iftarlar..

    YanıtlaSil
  6. Salihacığım kayınvalidene verdiği fikir için teşekkürler.Evdeki artan pideleri değerlendirmek o kadar zor oluyor ki...
    Ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. tarif için kayınvalidene teşekkürler canım seninde ellerine saglık not aldım bile en kısa zamanda yapıcamm

    YanıtlaSil
  8. KAyınvalidenin ve senin ellerine sağlık canım çok pratik gerçekten...
    Enfes de görünüyor...
    Kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  9. çok güsellll görünüor ellerinize sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
  10. Çoooook güzel olmş canım.
    Bayıldım enfes. Tam bana göre olmuş:)))))))))))))
    Ellerine sağlık canım
    Nefis nefis
    Tijen AKTAY

    YanıtlaSil
  11. deryacım çok sagol canım..
    esmacım inan çok pratik umarım begenırsın:)
    yeşim ben etcıl olmadıgım halde sevdım:)
    gülaycım tesekkurler,
    pelince hemde çok doyurucu,zeytınyaglılara yer kalmıyor:)
    müjdecim evet bende artık böyle değerlendiriyorum canım:)hatta köfteli ve sade versiyonu bile var:)

    YanıtlaSil
  12. swevilcim umarım begenırsın canım cok cabuk oluyor:),
    sevdecım evet pratık canım:)tesekkurler..
    selin sagol bendende sana sevgılerrrr,
    tijencım sagol canım,et yemeyen ben bıle yedıgıme göre:)


    arkadaslar herkese hayırlı sahurlar dılıyorum:))

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)