Pazar, Eylül 05, 2010

Kabak Salatası,Havuç Sote,Kremalı Kırmızı Biber Sote


Ramazan Aperatifleri :)

Bu üç güzel özellikle Ramazan ayının en sevdiğimiz aperatifleridir.İftar davetlerimizde  her sene olduğu gibi bu sene de bol bol hazırladık.Bu sene kabak salatasını, kuzenim Hüsniye'den öğrendiğim şekilde kabağı kavururken 1 tane de havuç ekleyerek yaptım.Bizim evde kabak ancak bu şekilde severek yeniyor.Balık,et ve tavuk yemeklerinin yanına da çok yakışıyor.

Havuç sote, havucu seviyorsanız enfes bir lezzet.Ben genelde et ve tavuk yemeklerinin yanına yapıyorum Ramazan için de  çok güzel bir aperatif bence.Havuç kavrulunca hacminin yarısına iniyor,yani kavruldukça küçülüyor malzemeyi ona göre ayarlayın,yoğurdu ister havuca ekleyip karıştırın ister üzerine döküp servis edin,tercih sizin ama muhakkak deneyin:)

Kırmızı biber sote; benim yerken eskilere gidip Behzat eniştemizi hayırla andığım bir aperatif :) .Biz küçükken babamın eniştesi bize göçmenlerin mutfaklarından eksik etmediği kremayı kahvaltı için tavada ısıtıp eritirdi biz de bayılarak ekmeği bana bana yerdik.O zamanlar kutu krema bu kadar yaygın olmadığı için-hatta hiç yoktu özel yöresel yerleden veya göçmenlerden alırdık-Behzat eniştemize gittiğimiz de kahvaltı da kremayı, yemekte ise mis gibi  kremalı kırmızı biber soteyi soteyi arardık :) Allah rahmet eylesin...



kabak salatası

Kabak Salatası;
malzemeler;

  • 3 adet kabak (kişi başı 1 küçük kabak)

  • 1 adet havuç

  • 1 kase yoğurt

  • 1 y.k mayonez

  • dereotu,ceviz
yapılışı;

  1. Kabakları rendeleyip süzgeçe koyun,bazen kabaklar çok sulu olabiliyor.havucu da rendeleyin ve ikisini de tavaya alın ve suyunu çekip kabağın çiğ kokusu gidene kadar kavurun.

  2. kavrulunca tabağa alıp soğutun.kasede ki yoğurda mayonezi ekleyip çırpın,doğranmış dereotu,tuz ve dilerseniz ince çekilmiş cevizi ekleyin.

  3. servis tabağına alıp kırılmış cevizle süsleyin,servis zamanına kadar dolapta bekletin ki sulanmasın.


havuç kavurma

Havuç Sote;
malzemeler;

  • 4-5 adet havuç

  • sıvıyağ

  • sarımsaklı yoğurt
yapılışı;

  1. havucu rendeleyip tavaya alın ve yumuşayana kadar kavurun.

  2. sarımsaklı yoğurdu ister havuçla karıştırın ister üzerine dökün.


kremalı kırmızı biber sote (2)

Kremalı Kırmızı Biber Sote;
malzemeler;

  • 3 adet kırmızı dolmalık biber

  • yarım paket krema

  • tuz,sıvıyağ
yapılışı;

  1. biberleri kuşbaşı doğrayıp tavaya alın ve yumuşayana kadar kavurun.

  2. biberleri kontrol edip piştiğinde ocağı kapatmadan evvel kremayı ekleyin,karıştırıp hemen oçağı kapatın.

14 yorum:

  1. kandilin mübarek olsun,hayırlı kandiller dilerim

    YanıtlaSil
  2. Ben biberlere takildim:) Nefis gorunuyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. Bin aydan daha hayırlı olan Kadir gecenizi tebrik eder Allah'tan hayırlara vesile olmasını niyaz ederim.

    Saygılarımla. Fuat Gencal

    YanıtlaSil
  4. Kadir Gecesi değer gecesidir, Allah tarafından değerli kılınmış bir gecedir. Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Bu gece bir ömürden daha hayırlıdır. Ellerin açıldığı, gözlerin dualarla yaşardığı, kalplerin okşandığı Kadir Gecesinde bütün insanların günahlardan uzaklaşıp tövbelerinin kabul edilmesini niyaz ederiz. Allah tüm inananları iman yolundan ayırmasın

    YanıtlaSil
  5. ah benimm salihamm hamile hamile hiç üşenmez de bizle beraber olur:))
    bitanem geçmiş kadir gecen-kandilin mübarek olsun..
    kendine iyi bak bebişe de tabii:))

    YanıtlaSil
  6. Kremalı kırmızı biber tarifine bayıldım ellerine sağlık Salihacığım sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. hayırlı günler binbirçeşni çok farklı ve lezzetli görünüyolar ellerine sağlık....
    sevgiler...
    hayırlı bayramlar....

    YanıtlaSil
  8. Hepsi birbirinden güzel görünüyor. Ama yorma kendini bu kadar.
    Sonrasında çok yorulacaksın:))))
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Salihacım hepsi de birbirinde lezzetli. Ellerine sağlık canım. Kendine ve bebişe dikkat et. Kendini fazla yorma canım.

    YanıtlaSil
  10. kirmizi biberleri ben de deneyecegim ellerine saglik ayrica profilinde yeni gordum fatih te yasadigini ben de fatih te dogdum buyudum,simdi almanyadayim ama annemler halen fatihteler,yazlari ben de geliyorum,sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Salihacığım çeşit çeşit ikramlar hazırlamışsın, hepsi de biribirinden güzel... O güzel ellerine sağlık kocaman sevgiler, öpüyorum...

    YanıtlaSil
  12. hepsi de harika görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Bayramı tatil değil bayram olarak yaşayacağımız bir bayram olması dileğimle...
    iyi bayramlar dilerim...

    Sevgiler,

    Deniz..

    YanıtlaSil
  14. Bayramının mutlu ve huzurlu geçmesini diliyorum, Allah tüm yaptığın ibadetleri kabul etsin inşallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)