Perşembe, Mart 25, 2010

Terbiyeli Kereviz Dolması,Ödüller ve Mimler






Biz ailecek kerevizi çok severiz. Salatası ve z.yağlısı yaparım ama dolmasını ilk defa denedim ve hoşumuza gitti..Yemeği hazırlamam pişirmesinden uzun sürdü,Karaca marifetli setin, düdüklüsünde 7 dakika pişirdim neredeyse dağılacaklarmış,sanırım 5 dakika yeterli.


Dolmanın yanına kestaneli pilav çok yakıştı, bu kış çok sık yaptım kestaneli pilavı,inşaallah tarifini de ekleyebilirim.Terbiyeli kereviz dolması, misafir menülerine yakışacak kadar şık ve lezzetli.

Sevgili Lamanın ev sahibeliği yaptığı Ye # Sebze etkinliğine gitsin:) Lamacım kolaylıklar diliyorum.

Denemek isteyenler için;





Malzemeler;

• 5 iri boy kereviz

• 1 tane soğan

• 250 gr. Kıyma

• Yarım s.b pirinç

• Yarım demet dereotu (küçük bir demet esas alınarak)

• Yarım demet maydanoz (küçük bir demet esas alınarak)

• Yarım çay bardağı sıvıyağ

• Yarım s.b su (dolma harcının içine)

• Yarım limon suyu

• Tuz,k.biber

Terbiyesi;

• 1 yumurta sarısı

• 1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı;

1. Kerevizleri soyup yıkayalım ve tepelerini keserek içlerini oyalım.Dolmanın içlerini limonlu suyla harmanlayıp ertesi gün çorba yapımında kullanmak üzere dolaba kaldırıyorum.Oyulan kerevizleri limonlu suda bekletin.

2. Dolma için kıyma,yıkanmış pirinç,doğranmış maydanoz ve dereotu,küp doğranmış soğan,sıvıyağ,su ve baharatları karıştırın.

3. Harcı kerevizlerin içine kerevizleri tepeleme aşacak kadar dolduralım ve düdüklüye dizelim.kerevizlerin yarısına gelecek kadar su ekleyip 5 dk. pişirelim.

4. Düdüklünün havasını boşaltıp kapağını açalım ki çok yumuşamasın.

5. Terbiye için yumurta ve limonu çırpıp suyla açalım pişen kerevizlerinde suyundan alıp terbiyeye ekleyelim ki terbiyemizi kerevizlere dökünce kesilmesin.Terbiyeyi ılınınca kerevizlerin üzerine dökelim ve üzeri açık 1-2 dk kaynatalım.

6. Yanına muhakkak kestaneli pilav:) nefis oluyor:)

7. Düdüklü değil de normal tencerede yapmak isteyenler için;kerevizleri doldurup tencereye dizelim ve pişirelim terbiye kısmı aynı pişince terbiyeyi ekleyip tekrar 1-2dk. pişirin.

8. Afiyet bal olsun:)









Ödül ve mimler konusunda çok kötüyüm itiraf ediyorum.Teşekkür uzun zaman alıyor:( bana bu ödülü veren Sevgili Bake a Cake çok teşekkürler.






İki arkadaşımdan aldığım için ayrı bir mutluluk duyuyorum.Sevgili Beyazsepetim'e  ve Sevgili Ebruli mutfak Ebru ve Yeşime çok teşekkürler..

ben biraz oyun bozanlık yaparak listemdeki herkese yolluyorum:)

9 yorum:

  1. arkadaşım dolma şahane.ellerine sağlık.ödüllerin hayırlı olsun.bende modada top 5 ini soracakdım.korkma mim değil.amaç keyifli sohbet, gülmek.sayfamdan içeri okuyabilirsin.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık enfes bir görüntü kocaman
    öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık...ben hiç kereviz yemedim...mersinde kolay bulunan bi sebze değil..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Salihacım seni tanımak gerçekten güzeldi bir kes daha memnun oldum;) Yine yeni güzel günlerde görüşmek dileğiyle.

    Bu arada bloğunda mini bir tur yaptım, yakalaşan öğle saati nedeniyle mi yoksa bu tur sırasında çok enerji kaybettiğimdenmidir bilmiyorum bu güzel lezzetler karşısında karnım zil çalmaya başladı:)))

    Ellerine emeklerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Salihacım ellerine sağlık arkadaşım.Dolma nefis gözüküyor. Bizim evde eşim pek sevmez ama kızımla ben bayılarak yeriz. Kerevizin her türlüsünü. Öpüyorum canım seni.

    YanıtlaSil
  6. kereviz pek sevmem ama resimler çok güzel...

    YanıtlaSil
  7. Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.
    Kestaneli pilav da favorimdir. Tarif paylaşırsanız sevinirim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Pek terbiyeli duruyor gerçekten kereviz dolması ama o pilav yok mu, asıl ben ona vuruldum!

    YanıtlaSil
  9. Kerevizi çok seviyorum. Özellikle zeytinyağlı olanını. Portakallısını da çok seviyorum. Her türlü yerim ben bu kerevizi. Bu da bir alternatif oldu. Sağol :)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)