Cumartesi, Mart 20, 2010

Roka Soslu,Mısır Unlu Sarıkanat







Balık mevsimi geçmeden bol bol balık tüketelim diyoruz.Aslında büyük balıkları severiz ama Lüferin küçüğü olan sarıkanat'ında lezzeti bambaşka.Sevgili Kristal Kelebek Aslı'nın, tarifini denedim, fırında yapıldığından üzerine roka sos  yakışır diye düşündüm.İyi ki yapmışım çok lezzetli oldu, teşekkürler Aslıcım ..

Roka sos, balıklara nefis bir lezzet veriyor, balığa dökmek istemezseniz salataya da dökebilirsiniz.Bütün salatalara yakışıyor.Güzel bir hafta sonu dileklerimle ...



Fırında Mısır Unlu Sarıkanat;

Malzemeler;

• 1 kilo sarıkanat

• Mısır unu

• Sıvıyağ, tuz

Yapılışı;

1. Fırını 200'de ısıtmaya başlayın.Balıkları ayıklayıp, yıkayın ve süzdürün.Fırın tepsinize yağlı kağıt serip sıvıyağla yağlayın.Mutlaka yağlayın ben yağlamadan da denedim balıklar kuruyor.

2. Sarıkanatları mısır ununa bulayıp tepsiye dizin.Ve üzerlerine fırçayla yağ sürün.Isınmış fırında 20-25 dk .. pişirin.Sık sık kontrol etmekte fayda var.

3. Fırından çıkan balıkları tabağa alıp üzerine roka sos dökerek servis edin.

4. Afiyet olsun.










Roka Sos;

Malzemeler;

• Yarım demet roka

• 1 çay bardağı zeytinyağı

• Yarım limon suyu

• 4 tane taze yeşil soğan

• Tuz

Yapılışı;

1. Roka, taze soğan, limon suyu, tuz ve zeytinyağı püre haline gelene kadar robotta ezilir.Kıvamı koyu olursa biraz limon ve yağ ilavesiyle açabilirsiniz.

2. İster balıklara ister salatalara servis edebilirsiniz.





17 yorum:

  1. bayılıyorum değişik soslu balıklara ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık balık çok farklı olmuş,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık balığı çok severim hele bide değişik bir tatsa offf

    YanıtlaSil
  4. Bu sos u balıklarda hiç denemedim..
    İlk fırsat da deniyeceğim..
    Ellerine sağlık..
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  5. bu balığın ününü duymuştum canım..roka sosuda yakışmış gerçekten...ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. merhaba enfes bir görüntü eline sağlık canım. hacer

    YanıtlaSil
  7. Canım gerçekten de çok güzel bir tarif olmuş. Özellikle haftasonuna yakışan bir tarif olmuş.
    Ellerine sağlık canım.
    Çok öpüyorum seni
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Salihacım tarifi deneyip beğendiğine çok mutlu oldum:).
    Roka sosu da lezzetine lezzet katmıştır.
    Ellerine sağlık canım:).
    Sevgilerimle...
    aslı

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım nefis görünüyor.güzel bir hafta diliyorum.öptüm.sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Her balığı yememekle birlikte sarı kanatın lezzetini severim... Roka sosu duymamıştım ama balığın yanına yakışmış olmalı... Bitmeden denemek lazım ellerine sağlık arkadaşım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. canım balık nefistir eminim:)))
    ellerine sağlık,bol bol yapıp yiyelim mevsiminde dimi ama :)

    YanıtlaSil
  12. merhaba canım blog ödülüm tüm arkadaşlarıma olduğu gibi ilk sırada sanada var. devam ettirmek istersen sayfamdan ayrıntıları alabilirsin.

    YanıtlaSil
  13. Sizin oralardan gelen tarifleri özlemişiz komşum.

    YanıtlaSil
  14. farklı bir tarif.denemeğe değer bir tarif.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Ellerine saglik canim,çok hos tarif olmus degisik sosla bayildim,opuyorum seni.

    YanıtlaSil
  16. Vayyy saliham benim ellerine sağlık.Her zmanki gibi harika bir tarif.Cnm msn adresinide ver ekliyim.Ayrı kaldık çoktandır.Kocaman öptüm....

    YanıtlaSil
  17. Balığa bayılanlardanım ve roka sosu eşliğinde lezzetine lezzet katmış oldun ellerine sağlık...görüntüde muhteşem....sevgiler....

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)