Pazartesi, Mart 08, 2010

Mezgit Pane ; Karaca Marifetli Set'le...



  •  


Biliyorum suçluyum:( 1 haftadır ne blogumu güncelledim nede yorumlara bakabildim.. belki klasik bir cümle olacak ama işlerin yoğunluğundan ve oğlumun doğum günü hazırlıklarından pc başına geçmeye vaktim kalmadı.

Sitem mailleri ve yorumları gelmeden hemen sayfamı güncelleyeyim dedim:).En son güncelleyemediğim zamandan tecrübeliyim ki, beni takip eden sesli,sessiz birçok okuyucum sitem etmişti.Şimdi hem onları gücendirmemek hem de dolup taşan arşivimi hafifletmek adına başlıyorum :)

Çocuklar için küçük balıktan ziyade fileto balıklar daha mantıklı çünkü balıkları ayıklayalım derken bi bakmışız ki balık haşat olmuş,tüm albeniliğini yitirmiş:(.Benim bile yiyesim gelmiyor ki bizim yaramazlar yesin:) birde ayıkladığımızı zannederek veriyoruz ama muhakkak bir kılçık gözden kaçıyor,sonra seyret tantanayı:( anne boğulacam,anne battı çok acıyor…Tabii Allah korusun bunun dr.luk kısmı da var..

Geçenlerde forumda okuduğum bir yorumla fileto mezgit aldım.Acaba nasıl olur? diyerek mutfağa girdim,çünkü kızartma balık yiyemiyorum:( Ama sonuçtan çok memnun kaldık,hem Mehmet Hikmet doyasıya yediği hem de yağ çekmemesi ve lezzetiyle bizden 10 puan aldığı için..Balık menülü misafirler içinde çok güzel bir alternatif, yanına mayonezli balık sosuyla birde rokalı yeşillik salatası yapın, yemeyin de yanında yatın:)

Fileto mezgit,balığın kafası,kılçıkları ve kuyruğu alınmış yani tavuk biftek gibi birşey.. Hem kızartma yaptığınız halde en az kokan balık, bu yüzdendir ki çocuklar balık diye yemiyorlar:) benim oğlum -tavuk yemediği halde- yerken;anne tavukları hep böyle yap dedi durdu:) normal tavada kesinlikle olmuyor yağsız bir balık olduğundan hemen dağılıyor.Yağsız balık olduğundan kızartmaya çok müsait,ağır olmuyor.

Ben kızartma işlemini ‘’Karaca Marifetli Setle’’ yaptım. Büyük tencereyle büyük süzgeçlisine çok yağ gideceği tahminlerimden, küçük düdüklü tenceresinin üzerine küçük delikli-süzgeçli tenceresini koydum.Kızartma işlemi için gerçekten ideal ve temizliği teflon kızartma tencerelere göre daha kolay..

Tarif,forumdan Psikoterapiye ait,çok teşekkürler psikoterapi,çok lezzetli oldu….

Mezgit Pane;

Malzemeler;

• 1 kilo fileto mezgit (orta boy 7-8 adet geliyor)

• 2 kase mısır unu

• 2 yumurta

• Tuz,karabiber

Yapılışı;

1. Mezgitlere karabiber serpip yarım saat bekletin.

2. Bir kasede yumurtaları kırıp hafif çırpın.Diğer kaseye mısır unu dökün ve mısır ununa tuz ekleyin.

3. Karaca Marifetli setin küçük düdüklü tenceresinin üzerine küçük delikli tenceresini koyun ve yağı döküp kızdırın.

4. Mezgitleri önce yumurtaya batırıp daha sonra tuzlu mısır ununa batırın ve yağa aktarın.2-3 dk sonra yağdan alıp, mutfak kağıdı serilmiş tabağa koyun.

17 yorum:

  1. Salihacım süper gözüküyor canım istedi vallahi. eline sağlık. KADINLAR GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım harika görünüyor dünya kadınlar günün kutlu olsun ayrıca da:)

    YanıtlaSil
  3. CANIMMCIMM HARİKASIN ELLERİNE SAĞLIKK...:) FOTOĞRAF KONUŞUYOR:))

    YanıtlaSil
  4. hmmmm bravo valla, ben henüz setimi etkin kullanamadım. çok süper görünüyor, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Salihacım sen yaparsında güzel olmazmı hiç ellerine sağlık afiyet bal olsun
    düntya kadınlar günün kutlu olsun
    ayrıca küsmüyüz...

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık balık olsunda ne olursa olsun kadınlar gününüz kutlu olsun

    YanıtlaSil
  7. Saliha çok leziz gözüküyor,balık çok sevilir bizim evde de.. ellerine sağlık..

    Dünya Kadınlar günümüz kutlu olsun...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Dünya kadınlar günümüz kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  9. mmm nefis görünüyor ellerine saglik canim afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  10. Salihacım ellerine sağlık. Balıkla pek aram yoktur ama görüntü çok hoş. Kadınlar günü kutlu olsun canım.

    YanıtlaSil
  11. Çok leziz bir yemek olmuş, ellerine sağlık.

    Dünya kadınlar gününü de candan kutlarım, sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Lezzeti görüntüsünden belli,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. oooo balığa bayılırım harika görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Salihacim çok hos bir tarif pek lezzetli görünüyor ellerine saglik,öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  15. nefis olmuş canım..ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. çeşnim saliham niye msn yapmıyorsun bu ara .du ben seni yarın bi arıyım :)
    öperim cicim eline sağlık balık istettin canımı...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)