Pazartesi, Mart 29, 2010

Kuru Üzümlü Topkek







Her zaman yeni bir tarif denemeye vakit olmuyor,e birde çocuğunuz varsa evden kek ve süt ikilisi de eksik kalmıyor :) işte o zamanlar ya tepsi keklerimi ya da bu top kekimi yapıyorum.Bana göre bu tarif, diğer top kek tariflerinden çok farklı.Birincisi, temiz 12 adet top kek çıkıyor ki her tarif öyle değil, 24 tane,15 tane çıkan var,ikincisiyse içine istediğim çeşit malzeme ekleyerek farklı top kekler yapabiliyorum.Buzlu badem’den alınma bir tarif,uzun süredir yapıyorum üstelik istediğim şekilde:) hatta Buzlu badem’in yaptığı gibi normal kek kalıbında bile pişiriyorum,bende vanilya yerine limon veya portakal kabuğu ekleme taraftarıyım.Denerseniz eminim sizinde klasik top kek tarifiniz olacaktır.Teşekkürler Medura....

Çok uzatmadan tarife geçeyim, çünkü okunmuyor ve okunmadığını yorumlarda sorulan sorulardan anlıyorum :)






Malzemeler :

• 3 yumurta

• 1 su b.toz şeker

• 1 çay b.süt

• 1 çay b.sıvıyağ

• 1 p.kabartma tozu

• Yarım bardak kuru üzüm

• Limon veya portakal kabuğu rendesi

• 2.5 su b.un



Yapılışı;

1. Yumurtaları şekerle birlikte beyazlaşana kadar çırpın.

2. Süt, sıvıyağ, ekleyin çırpın.Un’dan yarım bardak ayırın ve üzümleri ekleyip karıştırın.

3. kabartma tozu,un ve portakal kabuğu rendesini karıştırın,karışıma yavaş yavaş ekleyin.En son unlu kuru üzümleri ekleyin.Normal kek kıvamından biraz koyu bir kıvam olmalı.Top kek kalıplarına, top kek kağıtlarını  koyun ve kek harcını paylaştırın.

4. 170 derecelik fırında yaklaşık 20-30 dakikada pişirin.

5. Fırınınızı sürekli kontrol edin benim fırınımda 170 derecede 25 dk.pişiyor.

30 yorum:

  1. Harika bir goruntu, ellerine saglik. Gece vakti canim cekti:)

    YanıtlaSil
  2. canım emeğine sağlık nefis görünüyor topkekinn ne güzel kabarmışş maşallah..

    YanıtlaSil
  3. Görüntü çok güzel gerçekten özellikle bende limonlusunu denemek isterim eminim çok yakışıyordur.

    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. düşbahçesi,
    denızım,
    zehra evet limonlu cok yakısıyor:)
    cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık gförüntü harika ötesi muhteşem...

    YanıtlaSil
  6. Blogunuzu ilk kez ziyaret ettim.Çok güzel tarifler var. Elinize emeğinize sağlık. Sevgiler,Funda

    YanıtlaSil
  7. Ben beceremiyorum ne yaparsam yapayım üzümler dibe çöküyor. Sizin einize sağlık
    Hülya

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım ...kuru üzüm lezzetine kurabiye ve keklerde bayılırım.....görüntüde süper olmuş maşşallah....sevgiler sana....

    YanıtlaSil
  9. sayfanizi cok begendim takipcinizim bundan sonra sevgiler

    YanıtlaSil
  10. hımmm muheteşem görünüyor...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Keklerin içinde kuru üzüm ve portakal çok güzel yakışıyor. Ellerine sağlık, çok güzel olmuşlar. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. üzüm keke de kurabiyeyede pek yakışıyor Salihacığım ellerine sağlık
    çok kek yapasım var bu görüntü bana iyi gelmedi:)

    YanıtlaSil
  13. Canım benim ellerine sağlık kekler harika kocaman
    öpüyorum...

    YanıtlaSil
  14. Canim ellerine saglik nefis görünüyor .Tam benlik kizlarim seviyorlar size afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  15. ya salihacım zaten bu yemek bloglarındaki bütün yorumlar,muhteşem olmuş eline sağlık,süper olmuş eline sağlık .Yazmışsın yukarı her detayı yorumda sorar ee bunu nasıl yaptın:))

    Bende şu fıstıklı pastanı ianılmaz beğendim ama o kadar üşengecimki bu ara parmağım kalkmıyor valla

    YanıtlaSil
  16. resimler harika görünüyor ellerine sağlık canım sıcacık sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Salihacım ellerine sağlık canım. Top kekler ne güzel olmuş. Maşallah pek güzel kabarmışlar.

    YanıtlaSil
  18. Canim eline saglik,görüntü harika bir tanecik aliyorum:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Ben uzatmanı istiyodum napıcaz şimdi ;)
    Ellerine sağlık canım,keke bayılırım içine her istediğini katabildiğimiz nadir lezzetlerdendir kendileri:)
    iyi geceler öptüm...

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık, çok güzel olmuşlar :)

    YanıtlaSil
  21. Aslında yanlış bir inanış vardır hep sütlü keklerde katı yağ yoğurtlu keklerde sıvıyağ kullanılır gibi..

    Sizin kekiniz hem sütlü ,hem sıvıyağlı tam benlik..:)

    ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Saliha gülümsettin beni :)top kekler nefis kabarmış,puf puf olmuş sanki..
    ellerine sağlık..

    Sevgiler yolluyorum..

    YanıtlaSil
  23. Canım nefis olmuş gerçekten. Dediğin gibi bir de süt yanında
    Ellerine sğalık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Salihacım ellerine sağlık. Ben aynı tarifi 2 yumurtalı yapıyorum nefis oluyor gerçekten. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Canim,
    topkeklerin nefis görünüyorlar, tarifi okuyunca iste budur dedim kendi kendime: Kolay anlatimli ve icerigi fazla kafa karistirmayan tarifleri cok severim, ellerine saglik diyorum.

    Selamlar ve kocaman öptüm

    YanıtlaSil
  26. Kalpkurabiye Olarak YE# 54 ŞIMARTAN MEYVELİ TATLAR ETKİNLİĞİ ' ne ev sahibeliğini yapıyorum ve
    1-30 NİSAN 2010 Tarihleri arasında katılımlarınızı heyecanla bekliyorumm..


    Kıpır kıpır, sımsıcak, aşk dolu, mis kokulu bu güzell bahar günlerinde tümm can dostlarımı etkinliğimi şenlendirmek üzere davet ediyorum..


    Blogu olan arkadaşlar, blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini,
    Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını, fotosunu ve yaşadığınız şehiri dnz.gns.37@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz..

    YanıtlaSil
  27. saliham canım görüntüye bittim..
    canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)