Pazartesi, Şubat 15, 2010

Karaca Marifetli Setle,Leziz Yemekler ~ 1



Aslında etkinliğin hemen ardından denemelere başladım.Şöyle diyebilirim ki neredeyse 15 gündür  yemeklerimi Karaca Marifetli Setle yapıyorum ve gerçekten memnunum.Misafir bile ağırladım bu setle:)Setin çok büyük olmaması eminim seti tercih eden bütün bayanlar için artı avantaj olacak, üstüste koyulabilmesi hem pişerken zaman tasarrufu hemde dolapta yer tasarrufu sağlıyor.Seti her şekliyle kullandım , kızartma da yaptım.Resimlerini düzenledikçe yayınlayacağım.Şimdi Notlarım;

Çorbanın suyuyla pilavı pişirdim; Bildiğimiz tane tane pilavlardan olmuyor bunu göze alarak pilavı denemek lazım ama risotto kıvamını sevenler bayılabilir:)  klasik pilavı aratmayacak lezzette oluyor.Linklere tıklayıp arşivden tariflere ulaşabilirsiniz..


Sık sık yaptığım kış çorbasının tarifi aynı fakat buradaki yöntemle pişirdim:)





Dereotlu pilav ayrı bir güzellikteydi.Bu sefer osmancık pirinciyle denedim,osmancık pirincinin kokusu değişik.Ayrıca çorbanın misss gibi suyuyla pişti.Pilav için i, setin yanında hediye edilen Şef Serkan Bozkurt'un kitaptaki tarifini uyguladım.Pilav, 20 dk çorbanın suyunda haşladım ayrı bir tencerede 1'er yemek kaşığı tereyağı ve sıvıyağı kızdırıp haşladığım pilavı ekledim ve 1-2 kez karıştırdıktan sonra tuzunu,dereotunu ilave edip  karıştırdım ve ocağı kapadım.




Tavuk incik haşlama en üste konan kısa delikli tencerede çorbanın buharıyla önce haşlandı.Tarifi daha sonra:)




Düdüklüde ise Kuru fasulye pilaki yaptım hemde 2o dakika da!! Nasıl ama dediğim gibi pek Marifetli değil mi? Daha sırada çooook tarifim var.

13 yorum:

  1. :)) mağrifet akıyor bu tencerelerden :))
    ellerine sağlık canım,gerçekten ye beni diyor bu lezzetler:))

    YanıtlaSil
  2. Salihacım harikasın gerçekten, marifetli set bile senin hızına dayanamaz. neler yapmışssın aman Allahım.hepsi harika görünüyor, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Saliham canım hepsi birbirinden harika ellerine
    sağlık.Marifetli setten almak lazım sanırım:))
    Kocaman öptüm...

    YanıtlaSil
  4. Her eve lazım:)))

    Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine marifetli setine sağlık.
    ben o kuru fasulyenin etli boool acılı olanını alayım geldiğimde hehehe :):):)

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık ,hepsi birbirinden güzel ve sağlıklı olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. canim marifet tencerede degil senin ellerin sevgiler öptüm.

    YanıtlaSil
  8. Kat kat lezzet taşmış,hepsi harika... ellerine sağlık...Güzel bir hafta diliyorum..

    YanıtlaSil
  9. Salihacığım ellerine sağlık, marifetli arkadaşıma marifetli set yakışır:))
    tencerelerini güle güle, iyi günlerde kullanman dileğiyle...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. canım ellerine sağlık..... böyle marifetli olmasan bence o kadar karaca marifetli olamaz... ama yinede hakkını yemeyelim mutfakta güzel bi buluş .... harikasın Saliha harikasın Karaca...... artık reklam ücretini alırım sitenden dimii tatlım....HATİCE ABLAN

    YanıtlaSil
  11. sahibi marifetli tencere marifetlihepsi birbirinden ye biziiiii diyor...ellerine sğlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Saliha cim gule gule kullan setini su an karnim cok ac ve hepsine bayildim.
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  13. Salihacığım ellerine sağlık. Her biri çook güzel olmuş. Sağlıkla kullanmanı ve bereketli sofralar kurmanı dilerim. :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)