Cuma, Şubat 12, 2010

Spıderman /Örümcek Adam Pasta & 2








Öyle güzel pasta yapanlar var ki adeta yemelik değil seyirlik ... bu konuda çok yetenekli blogcu arkadaşlarımdan öncelikle özür diliyorum:) ve başlıyorum; Yeğenler ve oğlum için yaptığım pasta.Aslında pasta akşam çayımızın yanına niyetiyle:) bilindik normal bir pasta olacaktı ama oğlum son anda anne hani bana bi kerem yapmıştın onlara da sıpaydırlı pasta yapsana!:) deyince aklıma gelen bir figürü uygulamaya koydum :) az kalan kremşantiye kırmızı gıda boyası ekledim ve hemen bir kakaolu sos yaptım ve ortaya oldukça acemice olan bu pasta çıktı :) ama çocuklar mutlu oldu ya sonuca bakmak gerek:)

Buradaki asıl amacım pandispanyayı ve nefis krema tarifimi yayınlamak aslında çünkü çeşitli pandispanya tariflerini denemeye bayılan bazen de beceremeyen ben:) artık klasik pandispanya tariflerimi oluşturdum ve denemelerimin yanı sıra genelde bu tariflerimi uygulamaya başladım mutlu muyum? mutluyum:), deneme - yanılma yöntemiyle hem pasta hem de kekim ve artık envai çeşit tatlı kılığına giren krema tarifim var:) tremisu, kedidiliyle yapılan pastalara da çok yakışıyor :)

Benim kek, pandispanya konusunda hem tarif defteri forumundan hem de beni 2-3 yıl evvelinden tanıyan blogcu arkadaşlarım nerdeyse bütün acemiliklerimi bilirler:) yapanlardan kıvrana kıvrana nasıl tarif aldığımı,olmayınca defalarca soru sormalarımı....acemiliğin verdiği beceriksizlikten buralara kadar gelmek ailemi bile şaşırtıyor:) desem, inanır mısınız?

Yeni evlenenlere, belki benim gibi acemi olanlara bir faydam dokunur ... Çünkü ben yapabiliyorsam eminim sizlerde yapabilirsiniz:)

tarif,gelibolu17 arkadaşımıza gitsin...kolaylıklar dilerim arkadaşım....




Klasik Pandispanya;


• 3 yumurta

• 1 su bardağı şeker

• 1,5 su bardağı Sinangil Fındık Aromalı kekun

• 1 y.k sıcak su

• 1 y.k sıvıyağ (eklemeyebilirsiniz)

Ara kreması;

• 3 su bardağı süt

• 1 su bardağı şeker

• 3 yemek kaşığı un

• 2 iri veya 3 ufak yumurta Sarısı

• 1 yemek kaşığı nişasta

• 1 kabuğu rendesi ve yarım limonun suyu limon

• 1 tatlı kaşığı tereyağı

Islatmak için;

• Yarım bardak şeker şeker koyup karıştırın veya yarım bardak suya yarım limonsuyu ve 3 yk  kaşığı sütle

Üzeri için;

• 1 paket kremşanti ~ 1bardak süt

• 1 çay kaşığı kırmızı Gıda Boyası

• Kakaolu sos

Yapılışı;

1. Fırını 170'de ısıtmaya başlayın.

2. Yumurtaları geniş büyük bir kaseye kırın şekeri üzerine döküp önce 5 dk. düşük devirde çırpın.

3. Sıcak suyu da ekleyin yüksek devirde 5 dk daha çırpın. Bu arada şekerler eriyecek.Sıvıyağı ekleyin çırpmaya devam:)

4. Unu bir kaseye eleyin ve mikserin ayarını en düşüğe çevirin.

5. Unu yavaş yavaş ekleyin. spatulayla yavaşça karıştırın ya da mikserin düşük ayarıyla karıştırın.

6. 20 cm lik kalıbı tereyağla yağlayın.Pandispanya karışımını kalıba dökün ve kalıbı 1-2 kez tezgaha vurun.Pandispanya hamurunu fırına koyun ve 40-45 dk.pişirin.

7. Pandispanyamız pişince çıkarın ve ılıtın.Ilınınca fırın teline çıkarıp soğutun.En az bir gece bekletmemiz lazım ki keserken kolay olsun.

8. Kremamız için süt, yum.sarıları, şeker, un, nişastayı önce tencerede karıştırıp sonra ocağın altını açalım.Muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.Arada çırparak soğutalım.Tereyağını ekleyip karıştırarak erimesini sağlıyalım.Kremamızın kıvamı tam makarna kreması çok nefis oluyor.

9. Pandispanyamızı 3'e hatta 4'e bölebiliriz.istediğimiz katlara ayırdığımızda Kelepçeli kalıbımızın alt kısmı hariç sadece yuvarlak kısmını servis yapacağımız tabağa oturtalım.İlk pandispanyamızı koyup üzerine (ben yumurta fırçası kullanıyorum çok pratik ve keki fazla ıslatma riski yok), şekerli süt veya şekerli limonlu suyla sürelim.Soğuyan kremamızın yarısını dökelim.

10. Ikinci Patı yerleştirelim ve yine ıslatalım kremamızın kalanını dökelim.son Pati başka bir yerde ıslatıp üzerine yerleştirelim ve bu şekilde buzdolabında 1 saat dinlendirelim.

11. Bu arada kremşantimizi hazırlayalım ve 20 dk buzdolabında dinlendirelim.

12. Pastamızı çıkarıp etrafını kremşantiyle gelişigüzel sıvayalım ve yine 30 dk. dolapta bekletelim.Süre sonunda çıkarıp bu sefer düzgünce kremşantiyle sıvayalım istediğimiz süsü yapalım.



Şimdi notlar;

• Yumurta ve Şekerleri muhakkak önce düşük devirde karıştırmalıyız.Sıcak suyumuzu eklediğimizde ise yüksek devire aşmalıyız.Sıcak su şekerin erimesini sağlıyor, bazen tozşekerler iri taneli olabiliyor.

• Sıvıyağ pandispanyaya yumuşaklık veriyor, pastaneci bir amcamız söylemişti:)

• Unu azar azar ilave etmeliyiz ki, yumurtanın kabarıklığını söndürmeyelim.

• Fırını kontrol amaçlıda olsa kesinlikle açmayın.Fırınızı az-çok bilirsiniz eğer kısa zamanda pişiriyorsa Normal kek pişirme süresinin sonunda kontrol edin.Benim gibi geç pişiriyorsa 40dk.dan sonra bakın.Benimki tam 1 saatte pişiriyor.

• Pandispanyayı en az bir gece bekletin ki keserken dağılmasın ve lezzeti daha da pekişsin.

• Krema 3 katlı pastaya tam geliyor.

• pastayı süslerkenki dolapta bekletme püfü çok işe yarıyor pasta daha düzgün oluyor.

• Eğer pastayı dinazor dilimleriyle yemeyi sevmiyorsanız:) 20 cm.lik bu pasta inanın 7-9 kişilik.Biz 9 kişiydik tam geldi.

12 yorum:

  1. saliham annelik böyle bir şey işte
    onlar istedimi akan sular duruyor değilmi ..
    ellerine saglık canım ,
    ogluna yegenlerine afiyet bal olsun
    sevgiyle kal
    en yakın zamanda görüşmek dilegiyle

    YanıtlaSil
  2. canım benim ellerine ve güzel gönlüne sağlık.cömert arkadaşım benim...
    pasta çok güzel ve değişik duruyo.çok teşekkür ediyorum..
    118 no ile yayında bu şirin pasta..
    sevgilerimi bırakıyorum.gene beklerim..pazartesiye kadar etkinlik bende...
    selamlar

    YanıtlaSil
  3. Emeginize saglık, benım oglullarım buna bayılacak, ilk fırsatta deneyecegım. Paylaşım için teşekkür ederim.
    Sevgiler.
    cemile

    YanıtlaSil
  4. Ziyaretin için teşekkür ederim. Ellerine sağlık ,pastan harika

    YanıtlaSil
  5. Bloğunuza bayıldım Hepsi birbirinden güzel.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Yakışıklılar isterde ,onlara hazırlanmaz mı hiç... ellerine sağlık..

    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Canım ellerine sağlık çok şirin olmuş.Sevgiler bıraktım.

    YanıtlaSil
  8. Ah ah kaç yıllık kardeşinim de bir pasta alamadım senden... turşum çok şanslı yahu..

    YanıtlaSil
  9. Salihacığım bir annenin çocuklarını mutlu görmesinden daha keyiflisi varmıdır:))
    kendine haksızlık etme canım, sende daha ne cevherler vardır:)
    emin ol, sendeki bu istek ve heyecanla, o beğendiğin pastalardan çok daha güzellerini yapacaksındır:)

    ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Bende dün akşam hasta olan kızım ısrarla anne kurabiye yapalım diye seslenince dayanamayıp, gecenın bir yarısı kurabiye yaptık birlikte :) Herşey onlar için işte.....
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Benim fen fakültesi mezunu sütüm yok napıcam :P
    iktisat fakültesi olur mu :D
    pasta çok güzel olmuş,çocuklar sevdiyse tamamdır.Pasta işi deneye deneye oluyor zaten kafan rahat olucak seve seve yapıcaksın başka türlü olmuyor bu iş:))
    kocaman öptüm seni canım...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)