Çarşamba, Şubat 10, 2010

Galeta Unlu Poğaça





Lezzetten çatladılar:)

Hani bi reklam varya; çatladı mı? çatladı mı? yok çatlamadı .... diye işte benim poğaçalarım ne zaman yapsam lezzetten çatladılar:) Yeğenler seçici olduğundan değişik tarifler yerine klasik poğaça yapayım dedim ve arşivden kolay bir tarif aradım.Galeta unlu poğaça, bunu yemem şunu yemem diye burun kıvıramayacakları tarzda bir lezzet oldu .. . Çünkü; tükenince tekrar istendi, tekrar tekrar yapıldı.

Tarifi  not almışım ama kimden hatırlayamadım.Sanırım bir poğaça etkinliği yapılmıştı ve oradan almıştım.Patatesi fazla haşlayınca, poğaçanın hamuruna da biraz ekleyeyim dedim, hamura artı bir kıyırlık ve lezzet verdi.Denenmeye değer bir tarif, eminim herkesin galetalı poğaça tarifi vardır ama birde böyle deneyin bakalım, beğenecek misiniz?


GALETA UNLU POĞAÇA;


Malzemeler;

• 150 gr. Yumuşak tereyağı

• 1 adet haşlanmış, rendelenmiş patates

• Yarım çay b.sıvıyağ

• Yarım çay b. Yoğurt

• 1 yumurta; Akı içine Sarısı üzerine

• 1 paket susamlı, mahlepli kabarta tozu eğer yoksa k.tozu, 1 tatlı k. Mahlep

• 1 tatlı k.tuz

• Aldığı kadar un



Içi için;

• 2 adet haşlanmış patates

• Nane, tuz

Üzeri için;

• Yumurta Sarısı

• Galeta unu

Yapılışı;

1. Fırını 180 derecede ısıtın.

2. Yumuşamış tereyağı, patates, yoğurt, sıvıyağ, yum.akını iyice karıştır.Un, Mahlep, k.tozu, tuzu ekle ve yoğur.30 dk. dinlendir.

3. Içi için patatesi rendeleyin nane ve tuzla karıştırın.

4. Hamurdan parçalar koparıp elinizde açın Patatesli içten bir miktar koyun ve kapatıp yuvarlayın.Önce yumurtaya sonra Galeta ununa batırıp tepsiye dizin ve fırına koyun.

5. 20-25 dk. sonra üstleri kızardığında POĞAÇALAR hazırdır.

20 yorum:

  1. AYYY ÇOK GÜZEL ÇATLAMIŞ BUNLAR HARİKA OLMUŞ ELİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  2. ufff yaaaa! buz gibi hava ve şimdi bunlarla yanıdna sıcacık bir çay, bol sohbet hatta ismi lazım değil bir film olacaktı ;)
    ellerine sağlık
    çok leziz duruyorlar

    YanıtlaSil
  3. Canım benim valla süper çatlamışlar hemde ellerine
    sağlık enfes olmuşlar.Hayılı geceler çok öptüm...

    YanıtlaSil
  4. Hep denemek istediğim ama sıra gelmeyen bir tarif bu.Ellerin dert görmesin canım...

    YanıtlaSil
  5. gerçektende lezzetten çatlamışlar ,ellerine sağlık pek lezzetli gözüküyorlar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık lezzetinden şahane çatlamış,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. soruya hemen cevap veriyorumm lezzetinden ve arkadaşımın hamaratlığından çatladılaarr:))

    YanıtlaSil
  9. İçine biraz da kaşar rendele ya da beyaz peynir ufala bak sıcakken bir kane ye o eriyen peynir başını döndürücek canım:)))
    ellerine sağlık,bayıla ayıla yerim bu poğaçaları ben bayılırım :D

    YanıtlaSil
  10. Bu kadar övgü aldıysa tamamdır o zaman,tez zamanda denenecektir..
    Salihacım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Salihacığım ellerine sağlık, nefis görünüyor, lezzetinden de çatlamış:)
    kızkardeşimin de yaptığı galetalı poğaça var, hatta geçen hafta tekrar yaptığında çayımıza eşlik etmişti:)
    yemeden önce tereddütüm olan bir poğaçaydı ama gerçekten çok lezzetli oluyor, seninkinin hamurunda patates de var, bayatlamasını geciktiriyordur değil mi? gerçi o kadar dayanıyormu bilmem:))

    elmalı kurabiyeleri denediğinde beğenirsin umarım, ben hamurundan çok memnun kalmıştım:)

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Saliha, pogacalar gercekten ikincilerini isteyecek kadar nefis gorunuyor. Eline saglik,
    iffet

    YanıtlaSil
  13. Ellerinine saglik Selihacim.Canim bende senin blogunu iyi takip edebilmek icin blogunu canim arkadaslarimin yanina kaydettim .Hersey gönlünce olsun sevgiler öptüm.

    YanıtlaSil
  14. Canım ellerine sağlık kıyır kıyır nefis olmuştur...

    YanıtlaSil
  15. görüntüsünden de belli çok güzel olduğu ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. canım bu lezzet şahanedir.benim vazgeçilmezimdir.çok sık yaparım.hemen her davette.ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. ama benimkiler çatlamadılar? neden acaba? Fırın da daha evvel bişey yapmıştım ısı mı yüksek geldi acaba? Ayşe

    YanıtlaSil
  18. sevgili ayşe,bazen çatlamadığıda oluyor,eğer lezzetli olduysa bence çok takılma ama evvelden pişiripte o ısıya attınsa etkısı vardır dıye düşünüyorum...
    sevgılerımle

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)