Pazartesi, Aralık 07, 2009

Sulu Köfte



Bir sulu köfte tarifi lazımdı bu sayfaya ve bana:) çünkü küçüklüğümün yemeklerinden.Eskiden çeşit çeşit yemekler yoktu,sarma,dolma,1-2 çeşit çorba veee sulu köfte:))Bir kaç defa denemişliğim var ama köftenin kıvamını ayarlayamadığımdan beğenmemiştim.Annem çok güzel yapar fakat ölçüyle değil,göz kararıyla:)birde bu sıralar nekahat döneminde olduğundan tarif verecek durumda değil malesef.

Arkadaşım Hansayla konuşurken bana kendi yaptığı sulu köfte tarifini verdi.Köfte harçlarının içindeki soğanı pek sevmediğimden harcın içinde soğan olmaması hoşuma gitti ama bulgurun miktarı az gibi geldi yinede ölçüleriyle oynamadan yaptım sulu köfteyi.Sonuç çok nefis:)Köfteyi yerken bulgurun miktarının iyi olduğu kanısına vardık.Buradan da canım arkadaşıma teşekkür ediyorum.Ellerine,ağzına sağlık Hansacım;suyuna ekmek bana bana yedik afiyetle :) Klasik ve sık sık yapılacak yemeklerim arasına girdi bile..


Sulu Köfte;

Malzemeler;

  • 500 gr kıyma
  • yarım çay bardağı bulgur (bardağın normal çay bardağı)
  • tuz,karabiber,kekik,kimyon
  • 1'er adet patates,havuç
  • 5 s.b su
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • 2 y.k salça
  • 1 y.k tereyağ+1 y.k sıvıyağ

Yapılışı;

  1. Kıyma,bulgur ve baharatları ekleyip iyice yoğurun.
  2. Minik minik top şeklinde yuvarlayıp un serptiğiniz tabağa dizin.
  3. Tereyağ,sıvıyağı kızırın ve salçayı 1-2 dk. kavurun ve suyun içinde nişastayı açın ve yavaşça salçaya dökün karıştırın ve küp kestiğiniz havuç ve patatesi ekleyin.
  4. Su kaynayınca köfteleri ekleyin.
  5. Köfteler pişince yemeğimiz hazır:)

18 yorum:

  1. nefis görünüyor.ben de çok severim sulu köfteyi.annem pirinçli yapar.ben sonradan bloglarda gördüm bulgurlusunu:-) iki şekilde de nefis oluyor.ellerine sağlık.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Bak ben de bu tarifi cok begendim Salihacigim, ben sonradan tanistim bu yemekle ama cok severim. Eline saglik.
    Iffet

    YanıtlaSil
  3. Kış denince aklıma ilk gelen yemeklerdendir benim de:)..Sıcak sıcak ne güzel yenir.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...
    aslı

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım. Harika görünüyor
    İyi haftalar

    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ben de çok severim sulu köfteyi. Ellerine sağlık arkadaşım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Canım benim nasılda severim sulu köfteyi ellerine sağlık mutlu haftalar kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. salihacım canım benim ellerine saglık harika olmuş gercekten afiyet bal şeker olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. neslihancım tesekkurler:)annem hem pirinçli hem bulgurlu yapardı:),
    iffet canugonulden tesekkurler canım..,
    evet aslı kışın aklıma gelır yapmak benımde:)
    tijencım,
    arzu,
    deryacım
    sevilim,
    cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  9. Hayatımızda önemli tatlar bazıları hatta yayınlarken diyorum kendimce kimi zaman yada yayınlamaya niyetlenirken"herkes biliyordur belki ama"evet herkes bilsede herkesin ölçüsü ayrı yapımı ayrı birde aynı zamanda kişisel arşivlerimiz burada kendimiz içind eeklemliyiz iyi yapmışsın.
    Benim için de çocukluktan kalan tatlardan harika olur,ellerine sağlık nefis duruyor!

    YanıtlaSil
  10. ben de çok severim bu tadı.resimde harika gözüküyor
    ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. dediğin gibi salişciğim çocukluğumuzun şirin top köftecikleridir :)))
    hep severdik bizlerde..
    bizden sonra çocuklarımızda :)
    çokda güzel görünüyor eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. ooof of o ne tabak ya bir kase inan şimdi olsa gece demem afiyetle indirirdim mideye yarın cık yarın yokum çarş yapem ben eve bunu öyle istedi cnm bende resim çekim bari bu sefer.
    esmam bayram edecek :):):)
    afiyet olsun canım arkadaşım bol bol şifa olsun.
    begendiğinize sevindim.

    YanıtlaSil
  13. bizim yörede köfte aşı derler bu çorbaya...baya baya dolu dolu bi yemek ama nedense çorba derler..

    annemler bunu tavuğun göğüs etiyle yoğururlar daha nefis olur..birde mutlaka tavuk suyunda pişirirlr...tabiki aynı yemek olmayabilir...benzediği için yazayım dedim..

    ellerine sağlık adaş.görüntüsü harika...

    YanıtlaSil
  14. Canım ellerine sağlık. Afiyetler olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Salihacım nefis olmuş...bu köfteyi ben de çok severim..aklıma getridin...iremsu ya yapim belki sever...
    çok öpüyorum
    sevgiler
    ilkay

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık canım...
    Gönder bir tabak :))

    YanıtlaSil
  17. Saliha bizde de hem bulgurlu hem pirinçli yapılır. .ayy canım nasıl istedi şimdi.. dolapta kıyma varsa hemen yapıcam.. bora okuldan gelmeden yetişir nede olsa..
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. İnanırmısın çok severim ama hiç yapmadım hep annem yaptı ben yedim:)))

    Bu tarif banada iyi oldu canım:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)