Perşembe, Kasım 12, 2009

Patates Köfte Yemeği



Köfte yoğurmayı saymazsak,sıkışık zamanlarım da yaptığım gayet pratik bir yemek..Aniden misafir mi gelicek, köfteyi yoğur, patatesi doğra, tencereye diz-pişir,yanına da pilav-çorba bu kadar:).Bekarlığında eli mutfağa dair birşeye değmemiş biri olarak iki yılı aşkın süredir Tarif defteri forumundan(şu an kapalı-çok üzgünüm:()ve blogcu arkadaşlarımdan neler öğrendim neler öğrenmeye de devam ediyorum.Bana bu tecrübeleri edindiren arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
Mesela bu sıralar köftelerimi çok iyi yoğurmama rağmen pişerken tane tane görünümünü alıyor.Geçenlerde Yeşim abla'nın köfte malzemelerini robotta çektiğini okudum ve bu şekilde yaptım,robotta yapılınca daha bi özleşti ve çok güzel pişti görünümüde güzel oldu,yine tavsiyesine uydum sirke ekledim ve harcımın kararmasını önledim.Öğreniyorum,uyguluyorum,tecrübelerinden ziyadesiyle faydalanıyorum benim için engin bir deniz... Yeşim Abla, çok teşekkürler ..
Köfte-patates yemeği tencerede yapılmasından dolayı çok kolay pişiyor,yarım saatte hazır, bir deneyin bakın göreceksiniz sizinde ani misafir yemeğiniz olacak eminim:)

Malzemeler;
  • 5-6 adet orta boy patates
  • 1 y.k domates +1 y.k biber salçası
  • tuz
  • 3 y.ksıvıyağ-2 s.b sıcak su
Köfte için
  • yarım kilo kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 1 yumurta (eklemediğim zamnalarda oluyor)
  • 2 ekmek içi veya 2-3 yemek kaşığı galeta unu (fazlası köfteyi kurutuyor)
  • olmasa olmazlar:);kimyon,tuz,karabiber
Yapılışı;
  1. Patatesleri yıkayın,yuvarlak doğrayın ve suya koyun.
  2. köfte harcınız için bütün malzemeleri bir kapta güzelce takriben 15 dk. yoğurun.Robottanda geçirebilirsiniz kıvamı daha bi güzelleşiyor.
  3. Bir köfte bir patates olmak üzere tencereye resimde görüldüğü gibi dik olarak yan yana dizin.Salçaları suda açın ve köfte-patatesin üzerlerine dökün.Sıvıyağ ekleyin.
  4. Tencerenin kapağını kapatın önce harlı ateşi açın su kaynayınca altını kısıp patatesler yumuşayana kadar pişirin.
  5. Dikkat edin çabuk pişiyor sık sık kontrol edin.
  6. afiyet olsun:):):):)

13 yorum:

  1. canım kardeşim eline yüreğine sağlık...çok güzel görünüyor.izmirden kucak dolusu öpücükler yolladım sana yakala...

    YanıtlaSil
  2. köfte patates yanınada pirinç pilavı ve ayran harika bir akşam menüsü...anneciğim çok sevdiğimiz için sık sık yapardı...akşama bende yapacağım..:)))aklıma düşürdün bir kere...ellerine sağlık arkadaşım:)))

    YanıtlaSil
  3. ayyy .... Nasılda canım istedi şimdi akşamada ne güzel olurdu . Hafta sonuna inş. ellerine sağlık..... çok öptüm. Hatice Ablan......

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglik canim nefis cok severim aksama yapsammi ki;))

    YanıtlaSil
  5. Canım hayat kurtaran bir yemek ve çok leziz bir yemek :)
    daha ne ister insan tabağı önüne alıp yemekten başka:) eline sağlık cancağızım

    YanıtlaSil
  6. Saliha bende çok sık yaparım,ama illaki sağlıksız olucak ya :) papatesleri az yağda hafif kızartırım ...üzerine veya yanlarına dizerim köfteleri... nefis olmuştur eminim.. afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  7. blogları takip ederken bende çok güzel ve faydalı şeyler ögreniyorum.ellerine saglık

    YanıtlaSil
  8. canımcım, bu ne hız.Ben böyle sewrvis dışıyken sen her güne bir tarif kampanyası başlatmışsın du bakıyım belki yetişirim az çok giriyorum mutfağa şimdi :)

    ellerine sağlık aşağıdan yukarı doğru okuduğum bütün tarifler şahane.En şahaneside ayva ve en komiği de pazardaki boğmaya elverişli ayvalar lafı.seviyorum seni.iyi bak kendine.

    YanıtlaSil
  9. Klasik ama her seferinde cok severek yenilen bir yemek. Eline saglik.
    iffet

    YanıtlaSil
  10. Çok severim bayılırım ellerine sağlık canım sunumda ayrıca çok hoş...

    YanıtlaSil
  11. canım verdiğin bilgi çok işime yarayacak..robotta çekme işi hoşuma gitti.:)
    ilk fırsatta deneyeceğim..
    ellerine sağlık
    miss gibi görünyo..
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  12. Bu yemeği çok severim, çok leziz olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. canım benim valla ne diyeyim bilemedim! hangi biri için "eline sağlık "desem, hangi birine yorum yazsam bilemiyorum valla!ellerine kollarına sağlı!hepsinin fotografı bir harika. ama en çok buna yutkundum: :)
    kocaman sevgiler gönderiyorum

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)