Salı, Ekim 13, 2009

Köz Kırmızı Biber Çorbası



Birikmiş bir sürü tarif arasından güzel bir çorba tarifi.Özellikle kahvaltıda zeytinyağlı,sirkeli,sarımsaklı kırmızı dolmalık biber yemeyi çok severiz,kardeşimin kulakları çınlasın :D:D
Kırmızı biber zamanı geldi geçti bile ve ben bu zamanı çok bereketli geçirdim.Kırmızı biberden yapılabilecek hemen hemen herşeyi yaptım sanırım:) ; közleyip buzluğa kaldırdım,bol bol kıymalı,zeytinyağlı dolmasını yaptım,Ramazan'da az yağda kavurup kremayla birleştirdim,kahvaltılık ekmek üstü salçasını yaptım ve en önemlisi lütensiya yaptım:) hazır satılan ajvarın kardeşi:) abla-kardeş hastasıyız desem yeridir:) bütün kış sayıklamıştım lütensiya(lütenitsa) diye sonunda yaptım:)bulgaristan göçmenlerine ait olan bu aperatifin tarifini inş. bu hafta paylaşmak istiyorum, inanın o kadar lezzetli oluyor ki balkonumdaki kavonozları açıp bitirmemek için kendimi zor tutuyorum:D
Kırmızı biber daha tezgahlardan inmedi ve hala ucuzken bi deneyin derim.
Köz Kırmızı Biber Çorbası;
Malzemeler;
  • 6 adet közlenmiş kırmızı dolmalık biber
  • 3 diş sarımsak
  • 5-6 su bardağı sıcak et suyu yada su
  • yarım limon,sıvıyağ,tuz,kekik,nane
Yapılışı;
  1. Közlenen biberler ayıklanır temizlenir ve kıyılır.
  2. kıyılmış biber ve sarımsak tencereye alınır ve sıvıyağda biraz çevrilir.üzerine sıcak etsuyu veya su ilave edilip kaynamaya bırakılır.
  3. kaynayan çorba blendırdan yada robottan geçirilir.gerekirse su takviyesiyle kıvamı ayarlanır ve 1-2 taşım daha kaynatılır.limon suyu eklenir.
  4. en son baharatlar eklenir tatlandırılır ve servis yapılır.

* serivs sırasında krema ile servis edebilirsiniz eminim çok yakışır.

*çorbada un veya nişasta yok biberin yapısı itibariyle koyu oluyor damak tadınıza göre kıvamını ayarlayabilirsiniz.

17 yorum:

  1. salihacığıö hakikaten ne güzel bir aroması oluyor sana katılıyorum,
    tüm sevenler mutlaka denemeli, alışkanlık yapacak...
    sevgiler afiyetler canım ..

    YanıtlaSil
  2. Salihacım çorbana,çorbanın rengine bayıldım. Ne kadar güzel ve lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık canım.
    Bu arada dilinden düşürmediğin Lütensiyanın tarifini de merakla bekliyorum.
    Kocaman sevgiler canım

    YanıtlaSil
  3. Günaydın Saliha. Ellerine sağlık bol bol buzluğa közlenmiş biber attım. En kısa zamanda da çorbasını deneyeceğim çok güzel görünüyor çünkü

    YanıtlaSil
  4. Ah ajvar ah bu sene yapamadım içime dert oldu:) canım çorban harika biz göçmenler bu bibersiz yaşayamayız.Herşeyini yaparız mübareğin :)
    ellerine sağlık cancağazım...

    YanıtlaSil
  5. salihacım ellerine saglık çok degişik bir tarif olmuş ellerine saglık evde hazır köz biber varken yapayım bari ailem sıcacık tamamen dogal çorba içsin demi
    svgilerim le

    YanıtlaSil
  6. elinize sağlık, nefis bir çorbaya benziyor, denyeceğim inşallah,sağolun.

    YanıtlaSil
  7. nunum alıskanlık yapacagı dogru canım:),
    tıjencım tesekkurler gelıcek tarıf:d,
    arzucum ellerıne saglık,dene bak bayılacaksın,
    sultanım yaparız dimi:)çokk teşekkürler,
    haydı mutfaga tesekkurler,

    YanıtlaSil
  8. sevılcım,tesekkurler canım mis gıbı yap tabııkı:)

    YanıtlaSil
  9. Saliha çorba nefis ve çok değişik.. kırmızı biberle yaptığın diğer lezzetide merak ettim.. yöresel lezzetler hoşuma gidiyor.. hepsini görmüş tanımış oluyoruz...
    hava tam hastalık havası zaten,çok geçmiş olsun....
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Oy Oy Oy nefis gözüküyor ellerine sağlık, olsa da yesem dedim birden; hazır şifayı kapmışken canım:))) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Yahu bu kırmızı olan nimetler gerçekten harika oluyor renk tat nefistir,ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  12. Adanada da şimdi salça zamanı. Her yerde kırmızı biber satılıyor. Bu tarif de nefis görünüyor. Ellerine sağlık...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık mutlaka deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  14. Mis gibi bir çorba olmuş, ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. Harika bir çorba olmuş.Ellerine sağlık Salihacığım...

    YanıtlaSil
  16. Hic tadmadim bu corbayi ama eminim cok lezzetlidir. Bende dolmalik biberlerle yapilan yemekleri severim. Ellerine saglik Salihacim nefis görünüyor.Afiyetler olsun.SEvgiyle kal;)

    YanıtlaSil
  17. Cok nefis görünüyor. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)