Cuma, Ekim 09, 2009

Kremalı Sütlaç




Yiyenlerin bunun içinde ne var? çok lezzetliymiş ! demeden geçemediği bir tatlı kremalı sütlaç.Tarif defterinde, sevgili Tijenin kremalı sütlaç tarifini gördüğümde bir kaç kez es geçtim ama yorumları okudukça yapasım geldi açıkcası:) Sütlaçla aram olmadığından bu zamana kadar 2-3 kez yapmışlığım var ama eşim çok sever hadi bu tarifide deneyeyim dedim ve iyi ki yapmışım gerçekten çok lezzetliydi.Tarifi Ramazanda yapmıştım,ilk fırsatta tekrar yaptım hatta yarın yine yapacağım:)Bolulu Hasan Usta'da kimmiş:D.Sonuç;ev ahali bayıldı,ev dışındaki ahali de nasiplendi,tekrar,tekrar sesleri yükseldi ve benim sütlaçla aramdaki soğuk buzdan dağlar eridi:)herkese tavsiye ederim bu leziz tatlıyı...teşekkürler Tijencim,iyi ki paylaşmışsın bizimle,sayfandaki her tarifin gibi nefisti:)....


KREMALI SÜTLAÇ;
Malzemeler;
  • 1 lt süt
  • 2 çay bardağı pirinç
  • 1 Su bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 200 ml krema (1 küçük kutu olanlardan)
  • 1 paket şekerli vanilin
Yapılışı ;
  1. Pirinçleri üzerini geçecek kadar su ilavesi yaparak ezilemeyecek şekilde haşlayın.
  2. Tencereye sütü,toz şekeri ve haşladığınız pirinçleri koyarak orta ateşte kaynatın.
  3. Nişastayı bir kaseye üzerini geçecek kadar su koyarak eritin ve kaynamakta olan tencereye yavaş yavaş akıtıp hızlıca karıştırın. 2-3 dk kaynadıktan sonra kremayı ekleyin.
  4. Birkaç dakika kaynattıktan sonra tencereyi ocaktan alıp içine vanilini ekleyip karıştırın.Servis yapacağınız tabaklara kaselere paylaştırın ve arzu ederseniz üzerine tarçın serpip buzdolabında soğutun.
*ben nişastayı kaşıkla tepeleme almadım,korktum açıkcası, koyu olur diye ama siz elinizi korkak alıştırmayın tepeleme alın çünkü çok koyulaşmıyor.Zaten 2.3. yapışlar da damak tadınıza göre uyguluyorsunuz tarifi...

24 yorum:

  1. nefissss.tam benlik.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ÇOK SEVERİM..ELLERİNE SAĞLIK ÇOOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR CANIM...SUNUMDA ÇOK ŞIK..SEVGİLERİMLE.

    YanıtlaSil
  3. Bu yazinin ustune ben de yikabilir miyim sutlacla aramdaki buzdan daglari acaba dedim Saliha? Eline saglik.
    Iffet

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor canım benim eline sağlık.hayırlı cumalar ve iyi hafta sonları diliyorum...sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık Salihacığım, senin elinden çıkması bile yeterl lezzetli olması için... Ama aşağıdaki kedidili pastası da harika görünüyor. Bir benzerini de yakında ben yapıp ekleyeceğim... Bu arada sınavlarımı verdim, darısı senin eşinin başına olsun... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Canım ne güzel yapmışsın. Fotoğrafta şahane. Benim resmim hemen değişecekler listesine alınıyor:)))
    Canım benim beğenmene çok sevindim. Afiyet Bal Şeker Olsun. Hafif keyifsizdim bugün. Sayende keyifsizliğimi atarak güne güzel başladım. Sütlacın hikayesi hep aynı. Benim eşimde hiç sevmezdi. Artık çok seviyor.
    Krema girdiği her yere lezzet katıyor bence. Bu tarifte Bolulu Hasan Ustanın sütlacı nedenyile doğdu. Çok severim Hasan ustanın sütlacını. Dedim aynısını evde yapayım derken ortaya bu tarif çıktı.
    Canım ellerine sağlık.
    Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için

    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Foto çok güzel ellerine sağlık caınm:)
    ben nişasta,un vs. sütlaçta pek sevmem ama kremeyı denemek lazım çeşnim...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor ben çok severim sütlaçı ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  9. canım benim şahane olmuş valla bayıldım şalihacım ellerin dert görmesin
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. nasıl merak ettim ben de şimdi. ben de hiç sevmezdim ta ki kendim yapıncaya kadar ama kremalı olanını çok merak ettim. hemen deneme listeme alıyorum, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Sütlaca bayilirim, kremalisina da sanirim bayilirim, ben de ilk firsatta deneyecegim. Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  12. ımm cok güzel görünüyor ellerine sağlıkk...

    YanıtlaSil
  13. Çok değişik ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  14. Canım benim ellerine sağlık.Çok harkika gözüküyorlar.Aneciğinede çok geçmiş olsun.Rabbim şifa versin.Çok öpüyorum seni sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Bende ilk kez duydum,ama görüntü şahane.. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  16. çok harikasın..
    enfestir canım....
    afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  17. Canım ellerine sağlık muhteşem olmuş bende çok severim kremalı sütlacı öpüyorum...

    YanıtlaSil
  18. sevgilerimle,
    didem,teşekkürler,
    iffet bir dene karar ver derim:),
    yeşim ablacım cok sagol,
    gelibolu bendende sevgıler,
    ayselcim nekadar tatlısın:)senın adına cok sevındım darısı başımıza:),
    tijencım tekrar tekrar tesekkurler hem tarıf hem nazık yorumların ıcın:),
    sultanım bende sevmezdım oyle katkılı ama dene bak cok guzel bellı olmuyor:),
    sadece yemek,bende cok sevdım coookk:)
    sevılcım canım cok sagol:)

    YanıtlaSil
  19. Thank you very maria,see you,
    yasemın cok sagol canım,
    senemcım,
    esmacım,
    pembe tatlar,
    gulızarcım
    cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  20. pelince,ben ılk duydugumda garıp gelmıstı ama dene bak enfes:),
    nunum cok sagol..
    deryacım sagol guzel yorumun için:)

    arkadaslar herkese canu gonulden tesekkkurler...

    YanıtlaSil
  21. Sutlu tatlilara bayiliyorum hele ki sutlaca asla hayir diyemeyenlerdenim... Ama kremali ve vanilyali hic denemedim... Kremali mutlaka deniycem de vanilya katarmiyim bilmiyorum... Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  22. dün yaptım kendi tarifimle ama içine krema kattım. sonuç çok iyi, oğlum bayılarak yedi. teşekkürler

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)