Perşembe, Eylül 17, 2009

Saray Usulü Yassı Kadayıf


Hem güzel haberleri paylaşmak hemde yassı,taş kadayıfın tarif gerektirmeyen tarifini yazmak istedim.Annemin ameliyatı bu mübarek günlerde dostların dualarıyla birleşince çok güzel geçti.Yoğun bakıma girmedik,ilk günden sondalar,tüpler çıktı..şimdi sıvı besin alıyoruz, ameliyatın etkisinden olmalı ki ağrı kesici iğnelere rağmen ağrılarımız çok fazla ve bazen annemin gözümün önünde kıvranması elimden duadan başka birşey gelmemesi hayata tutunma isteğimi sarsmıyor değil...tek ihtiyacımız dua...
İftar sofrası 4'deki her biri birbirinden lezzetli olan yemekleri sık sık yaptığımdan ilerki günlerde daha güzel iç açıcı resimlerle paylaşmak istiyorum.Gelelim yassı kadayıfa...tel tel olan diğer kadayıfa nazaran yassı bir taşı andıran görüntüsü,düz teflon tavada yapılmasından olsa gerek bu ismi almış olmalı:).
Saray mutfağında, özellikle de Sultan II. Selim tarafından çok sevilen bir tatlı kendileri.Normalde (klasik yapılış tarzı) yumurtaya bulanıp kızartılır fakat bu şekilde kızartılıp şuruplanan kadayıflar malesef bize sert geliyordu.Biz de önce sütte bekletip, bu şekilde yumurtaya bulayıp kızartmayı denedik.Sonuç olarak daha yumuşak ve daha lezzetli yassı kadayıflarımız oldu.Bundan böyle bu yöntemle yapacağız.Şerbetlilerle aram iyi olmasa da tadına baktım yumuşacıktı...:) İnanırmısınız oğlum 3 tane yedi,tatlı canavarı benim oğlum:D
Malzemeler;
  • yarım kilo yassı taş kadayıf (yaklaşık 8-9 adet)
  • 3-4 yumurta
  • 1 su bardağı yumurta
Şurup için:
  • 3 bardak şeker
  • 2,5 su bardağı su
  • 2-3 damla limon suyu
Kızartmak için;
  • 1/2 bardak zeytinyağı

Yapılışı;
  1. Bir tencereye şeker, su koyunve şekeri karıştırarak eritin.Şurubu on dakika kadar kaynatın ve limon suyunu ekleyin.Şurubun kıvamı orta koyulukta olmalı.
  2. Yassı kadayıfların kenarlarını bir makasla yarım santim genişliğinde çepeçevre kesin.Bu işlem kadayıfın sütü çekmesi,yumuşak olması için yapılan bir işlemdir ama süte yatırılan kadayıflar zaten yumuşak oluyor.Bence bu işlemi yapmasanız da olur
  3. Yayvan bir kaba kadayıfları dizin ve üzerine 1 bardak sütü gezdirin.Birkaç dakika bekletin.Bekleyen kadayıfları iki avucunuzun arasında bastırarak emdiği fazla sütü akıtın.
  4. Yağı kızdırın ve yumurtaları hafif çırpın,kadayıfları çırpılmış yumurtalara bulayın.
  5. Yumurtaya bulanan her kadayıfı, hemen içinde kızgın sıvı yağa koyun ve iki yanı da pembeleşinceye kadar kızartın.Kadayıfları fazla yağın süzülmesi için kağıt havlunun üzerine çıkartın. Biraz bekletildikten sonra soğuk şuruba kadayıfları koyun ve emmesi için heryerlerinin şerbeti çektiğine emin olun.
  6. Yassı kadayıflar soğuyunca tabaklara koyun.İstediğiniz şekilde servis yapabilirsiniz.dondurma çok yakışıyor tavsiye ederim.

21 yorum:

  1. Cok gecmis olsun annecigine, insallah en kisa zamanda eski sagligina kavusur.
    Dilerim güzel haberlerinizi alırız hep..Tekrar geçmiş olsun Saliha..sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.şimdiden iyi bayramlar...sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Tekrardan çok geçmiş olsun arkadaşım,Rabbim bir daha göstermesin böyle acılar...
    Kadayıflar süper görünüyor,ellerine sağlık öpüyorum canım,şimdiden hayırlı bayramlar:)

    YanıtlaSil
  4. tekrar cok geçmiş olsun annenin ameliyatının güzel geçmesine cok sevindim en kısa zamanda toparlanır inş..

    YanıtlaSil
  5. Salihacığım ameliyatın iyi geçmesine çok sevindim, inşallah ağrıları da çabucak geçer...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Salihacım eline sağlık annenin duruma hep duacıyım ama acılarına göz göre şahit olmak eminim dayanılır değildir.
    canım benim hayırlı bayramlar.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Saliha, annenin durumu ile ilgili ilk sözlerine o kadar sevindim ki anlatamam. Allah her daim yardımcınız olsun, inşallah tez zamanda eskisinden daha sağlıklı olur. Ağrılarına ise çok üzüldüm, hele senin neler hissettiğini okuyunca çok kötü oldum. Umarım o da çabuk geçer. Bil ki tüm sevdiklerinin duaları sizlerle.
    Yayınladığın tatlı kadar tatlı ve güzel günleriniz olsun. İyi bayramlar

    YanıtlaSil
  8. Kahkahalar,yeni heyecanlar,bebekler,düğünler,eğlenceler ve tatlı sürprizler olsun. Tatlılar olsun kazandibi,tarçınlı kurabiyeler,elmalı kekler,şekerli kahveler. Görüşmek için telefonlaşmalar olsun.Buluşmalar olsun,kavuşmalar olsun "biz" olsun;"ben" olmasın. mutluluk parayla, eğlence zoraki olmasın veee bir kere söylensin,yeter olsun. En önemlisi sevgi olsun..aşkolsun..daha n'oolsun...ŞEKER BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN :)

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı bayramlar olsun..
    Duaların kabuluyle inşAllah!

    YanıtlaSil
  10. Bayramin kutlu olsun canim. Tüm sevdiklerinle birlikte nice güzel bayramlara insallah.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,

    Geçmiş bayramın kutlu olsun.Kadayıfların görüntüsü harika.Ellerine sağlık.

    Sevgiler*

    YanıtlaSil
  12. geçmiş bayramın kutlu olsun canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Canım annene acil şifalar dilerim, Allah bir daha göstermesin... Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. canım geçmiş bayramını kutluyorum canım.annene de çok çok geçmiş olsun...acil şifalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  15. cok gecmis olsun canim.allah annene sifalar versin.hayirli bayramlar

    YanıtlaSil
  16. Canım benim çok sevindim. Çok şükür bu sıkıntılı günleriniz geride kaldı. Allah başka üzüntü vermesin.
    Geçmişler olsun...
    Sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  17. Saliha bayramda uğradım ama bir türlü yorumumu onaylatamadım :) umarım bu yazdıklarım ulaşır artık.. anneciğine çok geçmiş olsun,iyi olmasına çok sevindim...

    Sevgilerimi yolluyorum..

    YanıtlaSil
  18. Cok guzel gorunuyo ama maalesef Bulgaristanda kadayif yok...

    :(

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)