Cumartesi, Haziran 13, 2009

ENGİNAR ÇORBASI & EKMEK KROTON İLE.....


Çorbasız bir yemek düşünemem.Çorba olmazsa ne kadar sulu bir yemekde olsa kuru bişiler yemiş gibi olurum.Mesela bugün yapamadım çorba,kuru kuru bişiler yemiş gibiyim:)
Enginar çekirdek ailemiz de çok sevilir.Bitti bitecek derken yıllık cüz'i depolamamı yaptım buzluğuma:)Salatalara ekliyorum,haşlayıp limon sıkıp yiyoruz,zeytinyağlısı da cabası... Geçen seneden bu yana aklımdaydı Enginar çorbası..William Sonoma'da görmüştüm.Hafta içi kek tarifi bakıyorken yeni eklenmiş bir çorba daha görünce eeee yapmalıyım artık dedim:)
Tadının oğlum tarafından yadırganacağından korkup,Sonomadaki iki enginar çorbası tarifini birleştirdim.Aslında iki tarifte aynı ama birine havuç ekleniyor, diğerineyse patates ekleniyordu ben tariflerden karma yaptım:) Krema bana göre çorbalara ağır geliyor onun yerine her zaman süt ekliyorum.
Lezzeti mi? içinde un olmadığı halde kıvamlı,çok lezzetli ve içinde enginar olduğu anlaşılmıyor bile.Zaten oğlumda sebze çorbası diye yedi, deneyin derim ben:)

Enginar Çorbası;
Malzemeler;

  • 4-5 adet enginar

  • 1 adet havuç

  • 1 adet patates

  • 2 diş sarımsak

  • 1 küçük soğan

  • 1 adet limonun suyu

  • 1 su bardağı süt+3 bardak tavuk suyu

  • tuz,taze çekilmiş karabiber

  • zeytinyağı
Yapılışı;

  1. limonlu suda enginarları haşlayın.

  2. soğanı ve sarımsağı yemeklik doğrayıp yağda kavurun.Küp kestiğiniz havucu ekleyin kavurun.Patateside ekleyin 2 dk kavurun.

  3. enginarları küp şeklinde kesin ve ekleyin 1-2 dk. kavurun.

  4. soğuk tavuk suyunu ve sütü ekleyin.Kaynayınca çorbayı blendırdan geçirin.

  5. çorbanızı tatlandırdıktan sonra kıvamını kontrol edin ve sevdiğiniz çorba kıvamına gelene kadar tavuk suyu ekleyin.

  6. ekmek krotonlarıyla servis edin.
tarifi deneyenler;



13 yorum:

  1. Salihacığım ellerine sağlık,hiç tadmadım bu çorbayı merak ettim şimdi tadını.Canım benim sen gel Tuzlaya ben sana tepsi tepsi katmer yaparım yeter ki sen gel :)))

    YanıtlaSil
  2. YAz kış çorba ve salata mutlaka olacak bizim evin baş kuralı:)))
    Ellerine sağlık canım bence çok güzel olmuş özellikle sunumun...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım.değişik bir çorba olmuş, çok lezzetli görünüyor.sunumun da harika.afiyetler olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık. en sevdiğim çorbalardan biridir.
    karma tarif fikrine bayıldım. aslında neden olmasın? :)
    sunumda göz alıcı. ellerine sağlık tekrar.

    YanıtlaSil
  5. Salihacim ne kadar güzel bir sey corbayi sevmek,ne kadar saglikli.Keske herkez sevse.cocuklara seze yedirmenin en güzel yolu corbayla olur bence.Harika bir görüntüsü var corbanin eminim lezzetinide begenirim.Ellerine saglik canim.Güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kak.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir tarif ellerine sağlık
    şu çorbaların blendırdan geçirilme olayını çoook seviyorumm

    mutlu H.SONLARI

    YanıtlaSil
  7. Besleyici bir corba olmus.ElLerinize saglik.

    YanıtlaSil
  8. ben de hiç eksik etmem çorbayı evden.senin çorbanda bol vitaminli besleyici olmuş canım.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Canım yaz kış çorba hiç eksik olmaz soframızdan,yazın çorba içilmez diyenlerede sinir olurum üşeniyolar çorba yapmaya içilmez diye çıkıyolar işin içinden:(
    Çorbanda enginarda var sağlıklı,besleyici sevilmez mi hiç bizde enginar sık pişer bayılarak yenir (kılçıksız olması şartıyla :)
    çorbasını denemek lazım,içinde enginar olduğu anlaşılmıyor olması enginar yemeyenlere enginar yedirmek için birebir olur anlamadan faydalansınlar bari bu eşsiz nimetten:)
    Eline sağlık çeşnicim...

    YanıtlaSil
  10. Hiç denemedim ama eminim çok leziz olmuştur sunumda çok şık ellerine sağlık canım..mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  11. bu kadar enginar lafı üzerine hiiç enginar yemedim desem komik olcak..sevmediğimden değil haaa..denemedim yani...ankarada pek satılan bi sebze değildi...ailem hiç almadı zatende yoktu o zamanlar...ben ne zaman ineboluya gittim..enginarı gördüm..yemediğim bi tat olduğu için bunca yıl salladımda salladım..

    inşallah bgün denerimde yerim bu güzel çorbadan..

    YanıtlaSil
  12. Her enginar alışımda, diyorum ki bu sefer başak bir şekilde pişireyim ama yine gidip her zamanki yaptığım gibi pişiriyorum. Ama en azından bu harika çorbayı mutlaka denemem lazım,
    ellerine sağlık,
    sevgilerimle

    Özlem

    http://ozlemingunlugu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. değişikmiş hiç enginar çorbası yapmadım
    ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)