Perşembe, Haziran 04, 2009

Dilim Poğaça & Çaylı Topkek #1 ve #2




Havalar ısınmaya devam ediyor ve Binbirçeşni'nin mutfağında pratik ve serinletici şeyler pişiyor:) Oğlum ikindi vakitleri; ''Anne poğaça ve süt istiyorum'' demese evde hamurişi de pişmeyecek :)

Dilim poğaça,yıllardır koyu ayranla yaptığım pratik ötesi poğaçama çok benziyor..Poğaça yuvarlayıp şekil vermeye üşenince, Lezzet dergisinin verdiği güzel şeyler  kitapçığında ki bu tarif aklıma geldi.

Bana sorarsanız içi fazla geldi çünkü ben kalın poğaça sevmem.Orta boy kare borcam kullandım belki daha büyük kullanmalıydım.Dilimleri büyük kestim ama daha ufak dilimler kesilebilir.Harcı isterseniz yarı yarıya azaltılabilir,birdahakine ben öyle yapacağım..Lezzetine ve pratikliğine ise tam puan:)







Dilim Poğaça;  (Tarif Lezzet Dergisinden uyarlanmıştır)

Malzemeler;
  • 4 su bardağı un
  • 250 gr tereyağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz

İç harcı için;
  • 4 patates
  • 1 su bardağı rendelernmiş beyaz peynir
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Üzeri için;
  • 1 yumurtanın sarısı
  • çörekotu,susam

Yapılışı;
  1. hamur için bütün malzemeleri yoğurun.hamuru 2'ye bölün.1parçasını kare bir fırın kabına yayın.
  2. patatesleri haşlayıp peynirlerle karıştırın ve hamura yayın.2.ci parçayıda ayrı bir yerde açıp patatesli harcın üzerine yayın.
  3. yumurta sarısını sürüp bol miktarda susam ve çörekotu serpin,180 der.ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin:)




Çaylı topkek oldukça istek alan bir kek.Özellikle kaynım çok seviyor sık sık yapmaya başladım:)Topkek seklinde yapıyorum çünkü Mehmet hikmet, tek porsiyonluk kekleri daha zevkle tüketiyor.Heleki üzerinde bonibonlar varsa:):)
Çaylı topkek #1 yumuşak,nemli kek kıvamında, # 2 ise daha kuru kek sevenler için:)İsterseniz aynı kek hamurunu büyük kek kalıbında da pişirebilirsiniz.
Çaylı topkek # 1;
Malzemeler;
  • 3 adet yumurta
  • 1,5 s.b şeker
  • 1 s.b demli çay
  • yarım su b. sıvıyağ
  • yarım su b. süt
  • 2 y.k kakao
  • 1 paket k.tozu
  • 3 su bardağı un
Üzeri için;
  • renkli bonibon şekerler
Yapılışı;
  1. yumurtaları şekerle beyazlaşana kadar çırpalım.sıvıyağı,sütü,demli çayı ekleyip karışana kadar çırpalım.
  2. elenmiş unu,kakaoyu ve kabartatozunu ayrı bir kabta karıştırıp yumurtalı karışıma azar azarekleyelim ve çırpma teliyle karıştıralım.
  3. kek hamurumuzu kalıbımıza veya kağıt kalıplara döküp,bonibonları serpelim ve 190 derc.ısınmış fırında 15 dk.pişirelim.Büyük kalıp kullanılacaksa 190 derec.40 dk pişirilmeli:)



Emine Beder'in tarifi...nefis bir kek ama nedense Emine hanımın kek tariflerinde şeker miktarları epey fazla,(2 su bardağı)...1 veya 1,5 uyguluyorum:)ben yine topkek olarak uyguladım..
Çaylı topkek #2;
Malzemeler;
  • 3 Yumurta
  • 1 su bardağı demli çay
  • 1 su bardağından sıvı yağ
  • 1 Su bardağı şeker
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • yarım yemek kaşığı tarçın
Yapılışı:
  1. Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Yağ ve çayı yumurtaların üzerine ilave edip, karıştırın.
  2. Un, kakao,ve kabartma tozunu ayrı bir kabta karıştırarak eleyin.
  3. Unlu karışımıda ilave edip karıştırın.
  4. Tepsiye yerleştirilmiş kek kağıtlarının içlerine 3/2 si kadar karışımdan dökün.
  5. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika kapağını açmadan pişirin.
  6. Afiyet olsun.

17 yorum:

  1. Canım poğaçaların bence kalın ddeğil yada ben açım ondan:))
    Ama nefis gözüktüğü kesin...
    Tok kekinde harika ellerine sağlık...
    Poğaçanın tarifini not aldım en kısa zamanda deneyeceğim:)
    Mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  2. pembe tatlar..cok tesekkurler umarım begenırsın..sevgıler..

    YanıtlaSil
  3. Bu pek pratik bir pogaca gercekten, acil durumlar icin aklimda kalsin.
    Iffet

    YanıtlaSil
  4. Cok pratik ve guzel gorunuyor,sanki borek gibi.
    Keklerde enfes olmus ellerine saglik arkadasim.

    YanıtlaSil
  5. yumurta yok mu bu dilim pogacada?
    gerci acilacak hamur kivaminda oldugunu farkedince bozuldum, ben hamur acamam,elimle sundururum ama belki:)

    YanıtlaSil
  6. poğaça çok güzel gözüküyor. şimdi burada olsa ne güzel olurdu, yanında çay..hmmmm
    tatlıyla aram olmamasına rağmen kekide beğendim. :)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. salihacım kekelerde pogacanda cok harika olmuş ellerine saglık
    güzel bir hafta sonu dilerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. poğaça özellikle içi nefis gözüküyor...
    aynışekilde bonibonlu kekklerde öyle tam çocuklara göre:))

    YanıtlaSil
  9. Dilim poğaça süper fikirmiş,dikkat etmemiştim daha önce...
    Keklerde tam atıştırmalık,oğluşuna şifa olsun..Ellerine sağlık..

    Mutlu pazarlar..

    YanıtlaSil
  10. POĞAÇAN BANA SÜPER PRATİK GELDİ.EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM.AMA PİŞTİKTEN SONRA DİLİMLİYORUZ DEĞİL Mİ!!TOP KEKLERİN DE ENFES.ÇAYLI KEKİ DENEYEMEDİYDİM AMA TOP KEKİ MUTLAKA DENEYECEĞİM CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.SICACIK SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar
    Pogaca cok pratik gercekten, boyle pratik seyler zaman zaman cok isimize yariyor dimi?
    Cayli kek te annemi hatirlatir bana o cok severdi..Annemden uzakta oldugum icin onu hatirlatti birden.
    Ellerinize saglik, sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. İster yumuşak,nemli kek ister daha kuru kek olsun yeterki kek olsun kıvamıda önemli tabii ama ben ikisinide severim:)
    genelde çaylı keki kardeşim yapar ben yerim:)
    Dilim poğaça on numara fikirmiş...
    deneyeceğim eline sağlık acil durumlarda kurtarır bizi....
    Börek gibi ama poğaça tadında demek
    annem bir zamanlar buna benzer birşey yapardı
    içine patates koyarak aklıma geldi şimdi:))
    eline sağlık canım hepsi süper olmuş...

    YanıtlaSil
  13. iffet,
    lezzet sefası,
    sevılcım,
    lamam,
    sevgıkucuk,
    esmacım,
    pelincım,
    banu,
    funda

    tesekkur ederım arkadaslar..guzel bır pazar egcırmenız dılegımle...

    aysultanım,annelerımızın boyle poğaçaları meshurdur zaten,eskıden çeşit mi varmış değil mi;?tesekkurler canım..

    YanıtlaSil
  14. Bildik poğaçalardan çok farklı.Resimler de çok iştah açıcı gözüküyor. Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  15. Özellikle topkek kısmı beni cezbetti, ellerine sağlık. Ben buna benzer bir çaylı keki yapıyorum ama hiç topkek yapmadım, ne güzel fikir.

    Bu arada muffin yerine topkek demeni de destekliyorum. Her ne kadar bir markayı çağrıştırsa da muffin demekten iyidir bence.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,
    Dilim poğaça başta olmak üzere her iki tarife de bayıldım. :)
    Dilim poğaçayı en kısa zamanda deniyorum.
    Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  17. ikisi de bir harika görünüyor ama ben ğoğaçaya bayıldım hemen deneyeceğim:)sevgilerimle...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)