Pazartesi, Haziran 08, 2009

ÇİLEKLİ SEMI-FREDDO




Dondurmanın Roma İmparatoru Neron'a kadar giden bir tarihçesi var.Soğuk Karı sıkıştırıp üzerine meyve ve sos dökülerek keşfedilen dondurmanın bugün pek çok çeşidi mevcut.Semı-freddo, İtalyan soğuk tatlı çeşidi.İçine krema veya kremalı bisküvi giren farklı bir soğuk tatlı.Yarı donmuş olarak servis ediliyor.Biz çok beğendik,özellikle eşim çok sevdi.Pratik ve ferahlatıcı.Yerken çilek aromasi insana mutluluk veriyor:))İster akşam yemeğinin ardından isterseniz kekinizin yanında servis edin çok yakışacağına eminim.
Tarif,Dünyanın En Güzel Tatlıları kitabından..Kitabı alalı uzun zaman olmasına rağmen, tarifleri denemeye yeni başladım şimdilik memnun kalmadığım yok gibi.
Birde not;Her ne kadar İtalyanlar Semı-Freddo'ya dondurma desede bence sahleple koyulaştırılmış sütle yapılan;Kahramanmaraş Dondurmasının önüne geçemez:)
Gerçek lezzeti için muhakkak yarı donmuş servis edilmeli...


Semı-Freddo;

Malzemeler;
            • 2 su bardağı tepeleme çilek(250 gr)
            • yarım s.b silme çilek reçeli
            • 1 su bardağı labne peyniri(250gr)
            • 1 su bardağı silme yoğurt (200gr)-süzme yoğurt kullandım
            • 3 yemek kaşığı şeker-pudra eşekeri kullandım

            Yapılışı;

            1. Çilekleri kaseye koyup küçük parçalar haline gelene kadar ezin.Bunu yaparken püre olmamasına dikkat edin.
            2. çilek reçelinide ekleyin.
            3. labne peynirini ayrı bir kaseye koyup yoğurt ve şekerle karıştırın.
            4. bir tatlı kaşığıyla ezilmiş çilekleri nazikçe peynirli karışıma ekleyip karıştırın.
            5. karışımı ayrı ayrı kaselere koyup buzlukta en az 2 saat neredeyse katı hale gelene kadar bekletin.Arzu ederseniz tamamen donana kadar bekletin servisten önce 45 dakıka dısarda bekletebilirsiniz.
            6. dilerseniz büyük bir kabta dondurup servis edeceğiniz zaman kaşıkla tabaklara alarak yapabilirsiniz.

            20 yorum:

            1. Cnım çok güzel anlatmışın yüreğine sağlık...
              Dondurmada resmen ye beni diyor:))
              Ellerine sağlık

              YanıtlaSil
            2. mmm yemede yanında yat:)) ellerine sağlık hemşerim:)
              yorumun içinde çok teşkrler canım..kocaman sevgiler

              YanıtlaSil
            3. Saliha bende tarifi okumuştum,lezzeti onay gördüğüne göre bende denerim,ellerine sağlık..Serin serin ne güzel yenir...

              Güzel bir hafta diliyorum.

              YanıtlaSil
            4. yine ben:)
              linklerine benide eklemişsin şimdi farkettim çok teşkr ederim canım hemen bende ekliyorum daha sık görüşmek üzere:)

              YanıtlaSil
            5. Canım muhteşem olmuş.Çilekli limonatayı denedim,çok sevdik.Sıra bunda artık.Ellerine sağlık Salihacığım.Mutlu haftalar...

              YanıtlaSil
            6. pembe tatlar cok ferahlatıcı:),
              serapcım uzun zamandır ekli sayfan bende:),tesekkurler,
              pelncim enfess oluyor:),
              mujdecım afıyet olsun canım cok sevıyoruz cıleklı lımonatayı bız:)dondurmada enfes oluyor..

              arkadaslar cok tesekkurler..

              YanıtlaSil
            7. Merhaba.Yorumunu şimdi okudum.Ben İzmit merkezdeyim.Ayrıca tarifte enfes.Eline sağlık.sevgiler.

              YanıtlaSil
            8. Cok sik gorunuyor. Sicak yaz gunleri icin iyi bir alternatif. Eline saglik.
              Iffet

              YanıtlaSil
            9. cok güzel bir tarif mutlaka denyeceğim ayrıca foto harika çıkmış
              ellerinize sağlık...

              YanıtlaSil
            10. biraz cheescake malzemelerini andıran birşey zannımca hani fırınlanmamışı misali?
              güzel görünüyor özellikle rengi çok hoş olmuş bazen bu pembelik yakalanamıyor,ellerine sağlık.

              bu büyükler hep böyle değil mi?
              ben bazen babaanneme diyorum acaba sizi böyle istemesek kötü model olsak(Allah korusun)o zaman gelir miydiniz?
              latife bir yana Allah eksikliklerini göstermesin..bende senin aile büyüklerine sevgi ev hürmetlerimi gönderiyorum..

              YanıtlaSil
            11. canım
              ellerine sağlık.benim kızlar görmesinler çilekli ya bayılırlar.çok da enfes görünüyor
              Sevgiler

              YanıtlaSil
            12. ohh serin serin.ne güzel olmuştur.ellerine sağlık salihacığım...

              YanıtlaSil
            13. Salihacım pembe pembe çok hoş bir tatlı olmuş, ellerine sağlık:).
              Bir dondurma canavarı olduğum için yazındaki bilgilendirmeler de çok hoşuma gitti:).
              Sevgiler..
              aslı

              YanıtlaSil
            14. Anlatim cok guzel goruntu harika.Tadi tabiki maras usulu deyildir ama kendien has tadinin da cok guzel oldugundan eminim.eee kim yapmis demi :))

              YanıtlaSil
            15. Fotoğrafa kitlendim kaldım. Ne kadar ferah ve güzel görünüyor. Hem yoğurtla yapınca hafif de olmuştur. Ellerine sağlık. Sevgiler...

              YanıtlaSil
            16. doyumluk sagol uzakmıs bıraz:),
              ıffet,
              esma,
              tesekkurler..
              zeynep,evet aynen:D,
              aysegul benım oglumda bayılıyor cılege:)
              defne,
              aslı,
              tesekkurler,
              lezzet sefası haklısın hıc benzemıyor ama enfes:D,
              esıncım cok hafıf oldu:)tesekkurler:)

              herkese sevgılerımle...

              YanıtlaSil
            17. Salihacığım enfes görünüyor, hele rengi, çok tatlı bir pembe olmuş, fotoğraflar da çok güzel...
              ellerine sağlık canım, sevgiler...

              YanıtlaSil
            18. muhteşem görünüyor.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

              YanıtlaSil
            19. canım benim o güzel duaların için teşekkür ederim...
              Mevlamda huzurunuzu Bereketinizi eksik etmesin inşALLAH...
              Bu arada italyan dondurmana bayıldım...
              Ellerin dert görmesinç...
              Öpüyorum seni kocaman...
              :)

              YanıtlaSil
            20. Çok can çektirici görünüyor, ellerine sağlık.

              YanıtlaSil

            hoşgeldiniz:)