Perşembe, Mayıs 14, 2009

ÇİLEKLİ LİMONATA




Australian recipes'de dolaşırken gördüm enfes ''Çilekli Limonata'yı...2-3 tarif arasından bu tarifi seçtim ve tarifteki köpüklü suyun ''soda'' olabileceğine karar verip uyguladım.İyiki yapmışım,bu güzel bahar günlerinde, bahçe sefasıyla birlikte çok güzel oluyor:))))
Yabancıların ''punch'' dedikleri şeyi kasede yapmayı seviyorlar ama bizde sürahi kavramı daha yaygın olduğundan ben sürahide yaptım.Bugün ise çilek püresini şekerle hazırlayıp dolaba kaldırdım ve ihtiyaç oldukça yani porsiyon hesabı yaptım.Dileyen bu şekildede yapabilir.Bardak hesabıyla da yazdım aşağıya.Ben vaktimin olmadığı zamanlarda çilek püresine, hazır limonlu soda ekliyerek yapıyorum inanın arada hiç fark yok ama daha pratik.




Malzemeler:
-6 kişilik-


  • 500 g. çilek yarıya kesilmiş
  • 1/2 pudra şekeri /2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 3/4 s.b limon suyu /yaklaşık 3 limon
  • 3 s.b soda

Yapılışı;
  1. Yıkayıp saplarını koparıp yarıya böldüğümüz çilekleri blendırdan geçirin.
  2. Bir kase-ki biz genelde sürahide yaparız:)bir sürahiye çilek püresini,p.şekerini,limon suyunu ekleyip şeker eriyene kadar karıştın ve en son sodayı yavaşça dökün.
  3. Porsiyonluk ;bir bardağa 4-5 yemek kaşığı çilek püresi, 4 yemek kaşığı limon suyu, dilediğiniz miktarda şeker, buz ve soda koyup servis yapın.
  4. bu karışımı buz küplerinde dondurarak içeceklerinizde kullanabilir veya kağıt bardaklara doldurup çubuk saplayarak çilekli dondurma elde edebilirsiniz.
  5. hava sıcaklığına göre buz ilavesi yapabilirsiniz:)

25 yorum:

  1. Salihacığım,
    Sıcaklar başladı insan böyle ferah ferah birşeyler içmek istiyor. Çok güzel bir tarif.Çilekleri değerlendirmek için de uygun.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. mmm nefis nefis..ben bunu bir dikişte içerim canım.eline sağlık..

    YanıtlaSil
  3. çileğe bayılırım.
    nefis olmuştur mutlaka
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. sıcak günler kimsenin hayır diyemeyeceği bi içeçek olmuş.ellerine sağlık..

    sevgilerle..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzel bir fikir oldu bu cıcaklarda iyi gider sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ayyy cilek bu resmen cilek nasil canim cektiiiiiiiiii :))

    YanıtlaSil
  7. CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR TADI GÖRÜNTÜSÜNDEN BELLİ.ELLERİNE SAĞLIK.
    HAYIRLI CUMALAR VE GÜZEL BİR HAFTASONU GEÇİRMENİ DİLERİM

    YanıtlaSil
  8. Salihacığım sıcakların bastırdığı şu günlerde serinletici bir alternatif olmuş, ellerine sağlık canım, ilk fırsatta deneyeyim:)
    güzel bir hafta sonu diliyorum...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. salihacım ;
    ellerine saglık sıcaklar yavaş yavaş kendini göstermeye başladı bile
    artık limonata keyfine başlarız
    sevgiler
    sevil

    YanıtlaSil
  10. nefis birşey...ellerine sağlık canım.mutlaka denemeliyim:-)rengine de bayıldım ayrıca.afiyet olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım benim içim ferahladı ..... öpt.hatice ablan

    YanıtlaSil
  12. Yaz geldi tam zamanıdır.Muhakkak deneyeceğim.eline sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Salihacığım ellerine sağlık,bak bardaklarımız bile aynı :)) canım benim çok öpüyorum.Hayırlı cumalar ...

    YanıtlaSil
  14. bu ara içeceklere takmışken :) bunuda denemeliyim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Offf nefis görünüyor. Rengine de bayıldım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Ellerine saglik canim, tam mevsimi...
    Bura da da cilek tabelalri asildi, tarlalara gidip doyana kadar yeme ve topladigin icin para ödeme zamani.:))
    Almanya nin en tek sevdigim yönü bedava cilekler...:)))))
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize sağlık afiyet bal şeker olsun bu sıcaklarda içilebilecek en güzel limonata olmuş mutlu pazarlar sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. geldim gördüm yaptım içtim bitiverdi


    ellerine sağlık
    çilekli öpücüklerrr

    YanıtlaSil
  19. meyveli sodayı zaten çok severim artık kendi sodamı kendim yapıyorum tarif süper çilek ennn çok sevdiğim yeryüzündeki en güzel meyvee...

    YanıtlaSil
  20. Ellerin dert görmesin adı gibi kendide çok güzel tam mevsimi . Çİleklerin ömrü kısa hemen denemek lazım sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. harşka bir içecek olmuş, ellerine sağlık.en kısa zamanda deniyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. herkese samımı guzel benım ıcın cok degerlı yorumlarından dolayı yurekten sevgılerımı yolluyorum...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)