Pazar, Mayıs 03, 2009

~~ETİMEKLİ TATLILAR DOSYASI~~

Şimdiye kadar hiç yapmadığım pratik ama lezzetli bu tatlıyı, görümcemin çok sevdiğini öğrenince yapmaya karar verdim.Karar vermekle kalmıyor tabii ki,tarifte lazım:)aksilik bu ya net kesik.Evde dergilerde tarif ararken hem ben dergilerin içinde kayboldum hem oda dergilerden dolayı dağıldı:)tarifi bulamadığım gibi birde oda topladım:)tamam çok uzun sürmemiş olabilir ama dergileri tekrar istif edip kutularına koymak her defasında çok zor geliyor bana..
Yakılan şekerle yapılan şerbetin ağır olduğuna karar vermiş biri olarak,bu yöntemi denemedim.Nasılsa misafirler gidene kadar birkaç deneme daha yapacaktım bu sebeble önce aklımdaki miktarlarla yaptım tatlıyı...pudingli kısım hariç şerbeti biraz sulu oldu, anladım ki bir dahaki yapışım da şekeri fazla ama suyu daha az tutmalıyım:)

Evdeki h.cevizli pudingi kullandım ama pudingli harç gözüme az gözükünce, vanilyalı pudingi de hazırlayıp üzerine yaydım.Ablam, muhallebili olan katı biraz yüksek (fazla) olmuş ama h.cevizi çok yakışmış dedi.Bu tatlıyı sanırım ben kalın muhallebili sevdim,tıpkı cheesecake'de sevdiğim gibi..


PUDİNGLİ ETİMEK TATLISI;
Malzemeler;
  • 1 paket etimek
  • 1 paket hindistan cevizli puding
  • 1 paket vanilyalı puding
  • 6 s.b. süt
şerbeti için;
  • 1,5 bardak şeker
  • 2,5 bardak su
Yapılışı;
  1. etimekleri orta boy bir kaba sıralayın.Suyu,şekeri tencerede şeker eriyene kadar kaynatın.
  2. Şerbeti ilk sıcaklığı çıkınca etimeklerin her katı ıslanacak gibi dökün.
  3. 3 bardak sütle h.cevizli pudingi hazırlayıp etimeklerin üzerine yayın.3bardak sütle bu defa vanilyalı pudingi hazırlayın ve yayın.Tatlı soğuyunca üzerine fındık serpip buzdolabında 1 saat bekletin.

Markette alışveriş yaparken, keşkül krizimin tutmasıyla alınan hazır keşkülle yapıldı bu tatlı:)ablamla beraber yaptık.Şerbetini ablam hazırladı.Ama bu defa şerbet çok tatlı geldi bize.Birde keşkül kısmı çok inceydi:):):)



Malzemeler;
  • 1 paket hazır keşkül
  • 1 paket etimek
şerbet için;
  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
Yapılışı;
  • Etimekleri borcama dizin.Şerbet için,şeker ve suyu kaynatın ve sıcak sıcak etimeklerin üzerine dökün.keşkülü paketin arkasındaki tarife göre hazırlayın ve etimeklerin üzerine yayın.


Tam kıvamında bir şerbet oldu,tavsiye ederim.Bundan böyle bu ölçülerle yapacağım bu pratik tatlıyı.Aslında etimeklerle elimdeki tarife göre çok farklı bir tatlı yapacaktım ama etimekler az gelince bu şekilde yapıldı.Yani muhallebinin fazla gelmeside bu yüzden:)




Binbirçeşninin notu;
Muhallebisi ince olsun derseniz aşağıdaki ölçüleri yarıya indirmeniz yeterli...Birde ilk sıcaklığın çıkması tabiri;pişirdiğiniz muhallebi,sos vb. pişirip, ocağı kapattıktan sonra soğumaya yardımcı olmak için biraz daha karıştırmak ve 5 dk beklemek anlamına geliyor...





ÇİKOLATA SOSLU,MUHALLEBİLİ ETİMEK TATLISI;

Malzemeler;

  • 1 paket etimek
Şerbet için;
  • 2,5 su bardağı şeker
  • 2 bardak su

Muhallebi için;
  • 1 lt. süt
  • 5 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı pirinç unu
  • 10 yemek kaşığı şeker
Çikolata sosu için;
  • 1 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı un
Yapılışı;
  1. Etimekleri borcama dizin,şerbeti kaynatıp hazırlayın ve etimeklerin üzerine dökün.
  2. muhallebi için; bütün malzemeyi önce karıştırıp sonra pişirin ve ilk sıcaklığı çıkınca etimeklerin üzerine yayın.
  3. Çikolata sosu için; bir kapta malzemeleri topak kalmayana kadar karıştırın ve ocağı yakıp pişirin. ilk sıcaklık çıkınca muhallebinin üzerine yayın.
  4. dolapta 1 saat bekletin ve dilediğiniz şekilde süsleyin.

21 yorum:

  1. saliha'cım harika bir dosya olmuş :) eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Mutlu pazarlar Salihacığım.Hepsi birbirinden güzel olmuş.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. etimek tatlıya cok acık ben ilk duydugumda ıyyyk dedim ama annemin verdiği tarifide bloga koymaktan geri durmadım yalan değil :)

    YanıtlaSil
  4. Mmm... bu tatlilara dayanir mi? Ellerine saglik. Hangisini denesem diyor insan.
    Selametle...

    YanıtlaSil
  5. Kurdugum cümle yanlis olmus ama anlasiliyordur herhalde.:)

    YanıtlaSil
  6. yeşil kivim teşekkürler canım,
    müjdem sagol,
    gökçem bende sevmezdım ama bu kadar denedıkten sonra:)sevıyom galıba,
    lavantın sagol,ben anladım merak etme:):):)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel çeşit çeşit etimek tatlısı bayılırım.Çok sık yaparım.eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık..
    hem şerbetli hemde hafif tatlılardan biri bence etimekli tatlılar..
    bende muhallebili yapıp,üstüne bir kat da kremşanti sürüp yaparım,o da şahane olur..
    kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten tek kelime ile harika bir dosya:))
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  10. Ben hiç yemedim,iki haftadır yemekteyiz programında adını duyuyorum ,ama lezzetini tam kestirememiştim.Sen çeşit çeşit yapmışsın,birinde karar kılıp denemem lazım:)
    Ellerine sağlık...

    Sevgiler.

    Yakışıklıyı öpüyorum.

    YanıtlaSil
  11. Bizim evde cok sevilen tatlidir etimek tatlisi, cikolata soslu olani cocuklar daha da sevdikleri icin o daha cok tercih ediliyor..
    Her ikisi de harika görünüyor, ellerine saglik Saliha'cim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor her ikiside bende çok yaparım Bu ayda çilek soslusunuda tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  13. tatlı şenliği mi var..nefis olmuş hepsi de.harikalar doğrusu..sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Guzel bir dosya, ben de henuz bu tatliyi hic denemedim. Artik deneme sirasi gelince buraya bakarim.
    Iffet

    YanıtlaSil
  15. eline sğlık saliş,ben mutlaka yakıyorum şekeri,onun üstüne pastacı kreması üstünede bir kar krem şanti en üstede bol ceviz eğer çok hızlı ve baştan savma yapmadıysam :)) millet hasta ooluo valla

    YanıtlaSil
  16. Salihacığım bizde de çok sevilir bu tatlı, hele büyük oğlum bayılıyor:)
    daha önce eklemiştim, çikolata soslusu ise hala arşivde eklenmeyi bekliyor:(
    ben şekeri karamelleştiriyorum, öyle çok lezzetli oluyor, 1 paket etimek için ise birebir ölçü 2 bardak şeker ve su iyi geliyor...
    seninkiler de çok lezzetli görünüyor, sunumları da çok güzel, ayrıca üç peynirli muffinler de çok nefis olmuş, geçen hafta ben de peynirli muffin yapacaktım, son anda evdeki istek başka yönde olunca yapamadım...
    ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. salihacım harika olmuş hepsi birbirinden güzel görünüyor.ellerine sağlık ...ya ne hikmetse bu aralar bizdede tatlı fazla tüketilmeye başlandı acaba bahar yorgunluğuna karşı alternatif savunma içindemiyiz canlanalım diye....
    neyse çok öptüm canım güzel bir hafta geçirmen dileğimle...sevgiler....yeşim....

    YanıtlaSil
  18. Saliha vallahi brova 3 tane hemide.Biliyorsun değilmi hafta içi ben gebzedeyim tatlıları hafta içine denk getir emi :))

    YanıtlaSil
  19. merhaba,ben etimek tatlısını şerbetle değil,sütle ıslatıyorum,şerbetliye göre çok daha hafif oluyor.ılık süte biraz şeker katıp,etimekleri kaşıkla sütün içinde çevirip,diziyorum.üzerine nişastalı muhallebi yapıp,soğuyunca toz krem şanti katıp mikserle çırpıyorum,etimeklerin üzerine yayıp,en üste çikolata sos...süper oluyor,mutlaka deneyin.Bursa'dan sevgiler.nurhan

    YanıtlaSil
  20. merhaba sevgılı nurhan..fikrini bizimle paylaştığın için çok teşekkur ederım..bende yeni kaşfettiğim bi etimekli pasta yapıyorum nefiss oluyor..gercekten serbetlılere göre cok hafif:) sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  21. saliha hanım benim şöyle şerbetli ekmek tatlısı gibi yada bol cevizli kıbrıs tatlısı krizim geldi 2 gündür:))oyüzden bugün etimekli tatlı yaparak yatıştıracağım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)