Pazartesi, Mayıs 04, 2009

KADINBUDU KÖFTE



Forumdan lezzetli bir tarif daha.Sevgili Neslişah'ın tarifini uyguladım ve istediğim kadınbudu köfteleri yapmış oldum:).Bir daha ki yapışımda yorumlardaki önerileri dikkate alarak içine çekilmiş ceviz ekleyip, Buzlu bademin yaptığı gibi fırında yapacağım:)..Kızarttıktan sonra kağıt mutfak havlusu üzerine alırsanız biraz olsun yağı azalır diye düşünüyorum.Birde bu köfteyi önce suda haşlayıp sonra kızartıyorlarmış ama sudan yağa geçince sıçrama olasılığı nasıl olur bilemem,buda bir fikir:)

Malzemeler;


  • 400gr kıyma(yağsız)
  • 2 orta boy soğan
  • 1 çay bardağı pirinç
  • yarim demet maydanoz
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yumurta sarısı
  • tuz,karabiber,köfte baharatı &ben kimyon,kişniş kullandım&
  • 2 yumurta
  • 5-6 corba kasigi un(galeta unuda kullanilabilir)
  • 1 su bardagi sivi yag( kizartmak icin)


Yapılışı;


  1. Tavaya 3 yemek kaşığı sıvı yağı alıp küp doğradığımız soğanları ve kıymanın yarısını ekleyelim.
  2. 3-4 dk kıymanın suyu çekilene dek kavuralım.çiğ kıymayı bir kaba alalım içine kavrulmuş kıymayı, haşlanmış pirinci,yumurta sarısını,kıyılmış maydanozu, tuzu ve baharatları ilave edip iyice yoğuralım ve buzdolabında yarım saat bekletelim.
  3. köfte harcını dolaptan alıp yumurta iriliğinde yassı köfteler hazırlayalım. köfteleri önce una sonra çırpılmış yumurtaya bulayıp kızdırılmış sıvıyağda arkalı önlü kızartıp servis yapalım.

12 yorum:

  1. severek yedigim köfte yemekleri arasındadır uzun zamandır yapmamıştım hatırlamak iyi oldu ellerinize salık.

    YanıtlaSil
  2. UZUN ZAMANDIR YAPMAMIŞTIM.PATATESLE SÜPER İKİLİ OLMUŞLAR CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.BU ARADA ÜZÜLME BEN DE YİYEMİYORUM Kİ YAPTIKLARIMI!!!

    YanıtlaSil
  3. canımın içi bayılıyorum senin tariflerine.yani ne zaman uğrasam dişe dokunur birşeye rastlayacağımı bilerek geliyorum ve bu inan büyük bir olay bence.kadınbuduna bayılırım çok yerinde bir hatirlama oldu bu.peynirli muffinleri de mutlak denemek isterim.
    ayyy ben mutfaga hasret oldum yaa)tepinerekten ağlamak istiyorum)sizi kıskanıyorum)

    YanıtlaSil
  4. Iste ben buna hayir diyemem:D Bayilirim bu kofteye!! Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. salihacığım harika görünüyor, ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar arkadaşım.
    Öncelikle profilinde İzmit yazması çok hoş o taraflıyım da.Ayrıca tariflerine bayıldım ellerine sağlık.Seni izlemeye alıyorum.
    Güzel yorumlarda buluşmak üzere.
    Sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  7. Çocukken ne çok severdim Saliha'cığım. Yıllar var ki yemedim. Tabii ille etli yapmak gerekmiyor, etsizini yapıp yiyebilirim tabii değil mi?

    YanıtlaSil
  8. ÇOK SEVERİM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,

    Kadınbudu köfteyi çok severim.Yanındada patates püresiyle.Ellerine sağlık.

    Sevgiler*

    YanıtlaSil
  10. Saliha ben bu köfteye nasıl yorum yapmamışım...Nefis olmuş,ben de çok uzun zamandır yemedim..
    Sunum şahane,ellerine sağlık...

    Sevgilerimi yolluyorum..

    YanıtlaSil
  11. selam canım köfteler harika olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. sevgili saliha son tariften payımı almaya gelmiştim ama maalesef ben çorba sevmeyen bir etobur olarak köfteye dalıyorum:)çorban nefis görünüyor yalnız belirtmeden geçemicem ama köfte harika ellerine sağlık,etimekli tatlılarında çok hoş:)

    YanıtlaSil

hoşgeldiniz:)